به گزارش خبرنگار آوای بیستون، میثم لطیفی در نشست استانداران کشور که صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: بازنگری اختیارات استانداران باید در دستور کار قرار گیرد. وی ادامه داد: مصوبه دهه ۷۰ باید مورد بازنگری قرار گیرد که پیش نویس آن تهیه شده و قرار است وزیر با جدیت آن […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، میثم لطیفی در نشست استانداران کشور که صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: بازنگری اختیارات استانداران باید در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: مصوبه دهه ۷۰ باید مورد بازنگری قرار گیرد که پیش نویس آن تهیه شده و قرار است وزیر با جدیت آن را دنبال کند.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: موضوع حکمرانی استانی و محلی را در دستورکار قرار دادیم، به این معنا که ما باید ۶ اقدام را پیگیری کنیم؛ اگر می‌خواهیم حکمرانی ما به جای حکمرانی متمرکز و از مرکز به پیرامون باشد، باید از الگوی حکمرانی استان و محلی تبعیت کنیم. این یک ضرورت برای ماست.
لطیفی عنوان کرد: اختیارات دستگاه‌های استانی هم باید بازنگری شود تا دست دستگاه‌ها در استان‌ها باز باشد.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بحث تجمیع شوراهای استانی نیز باید دنبال شود، افزود: ما ۵۴ شورای عالی داریم که رئیس جمهور رئیس آن است. نزدیک به ۳۰۰ شورا در استان داریم. به دنبال تجمیع این شوراها هستیم.
وی یادآور شد: اقدام دیگری که پیگیر آن هستیم، تجمیع واحدهای استانی است. گاهی اوقات برخی از دستگاه‌ها در مرکز یک وزارتخانه است و در استان تبدیل به چند مجموعه شده است. وقتی شما می‌خواهید شورای اداری تشکیل دهید، حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر در جلسه حضور دارند و عملاً تعدد پست‌های مدیریتی و تنوع کارها پیش می‌آید.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر اینکه واحدهای استانی باید تجمیع شوند، اظهار داشت: در این زمینه پیش‌نویسی را تهیه کرده‌ایم.
لطیفی با تاکید بر اینکه اقدام بعدی مردمی‌سازی امور در حکمرانی استانی است، تصریح کرد: باید برای حرکت به سمت مردمی سازی دولت، به گونه‌ای عمل کنیم که به جای اینکه دولت همه امور را انجام دهد، بخشی از امور از ظرفیت مردمی پیگیری شود.