به گزارش آوای بیستون به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید جمهوری رومانی در تهران، گفت: ظرفیت‌های خوبی برای ارتقای همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های اقتصادی و علمی وجود دارد. رئیس جمهور با اشاره به اهمیت ضرورت ارتقای سطح همکاری‌های تهران – بخارست […]

به گزارش آوای بیستون به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید جمهوری رومانی در تهران، گفت: ظرفیت‌های خوبی برای ارتقای همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های اقتصادی و علمی وجود دارد.
رئیس جمهور با اشاره به اهمیت ضرورت ارتقای سطح همکاری‌های تهران – بخارست در حوزه‌های مورد علاقه، تصریح کرد: ایران علاقمند و آماده تبادل تجربیات با کشورهای مختلف در عرصه مقابله با همه‌گیری کرونا است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در دوره جدید روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد، افزود: جمهوری اسلامی ایران علاقمند و آماده تعامل و تبادل نظر و تجربه در عرصه مقابله با همه‌گیری کرونا با کشورهای مختلف از جمله رومانی است.
خانم میرلا کارمن گرکو سفیر جدید جمهوری رومانی در تهران نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود گفت: روابط تهران و بخارست همواره صمیمی و دوستانه بوده و باید از این بستر برای عملی شدن فرصت‌های موجود برای ارتقای سطح همکاری‌ها و روابط فیمابین به خوبی بهره بگیریم.
سفیر رومانی اظهار داشت: اجرای برخی توافقات دو کشور به دلیل شیوع کرونا به تأخیر افتاده که در رایزنی‌های خود با سفیر ایران در بخارست تلاش کرده‌ایم با برگزاری سریع‌تر کمیسیون مشترک همکاری‌های دوجانبه تاخیرها و مشکلات به وجود آمده در مسیر گسترش روابط را برطرف کنیم.