به گزارش خبرنگار آوای بیستون، علی بهادری جهرمی پیش از ظهر سه شنبه در افتتاحیه «رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی» که در دانشگاه قم برگزار می‌شود، اظهار داشت: امروز کشور در جنگ اقتصادی برابر دشمنان قرار دارد و با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بر محور قرار دادن موضوع اقتصاد در شعار […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، علی بهادری جهرمی پیش از ظهر سه شنبه در افتتاحیه «رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی» که در دانشگاه قم برگزار می‌شود، اظهار داشت: امروز کشور در جنگ اقتصادی برابر دشمنان قرار دارد و با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بر محور قرار دادن موضوع اقتصاد در شعار هر سال تاکید دارند؛ اما در این مسیر راه‌های نرفته بسیاری وجود دارد و در گذشته نیز توجه لازم به این بخش صورت نگرفته است.
سخنگوی دولت ابراز داشت: دشمنان با استفاده از جنگ روانی و رسانه‌ای در مسیر شکوفایی اقتصاد کشور برنامه ریزی و تلاش می‌کنند که نوسانات قیمت ارز یکی از اقدامات آنان در عرصه جنگ روانی است.
وی با بیان اینکه در سال‌های جنگ تحمیلی حضور مردم در خط مقدم به شکل‌های گوناگونی سبب توفیقات شد، افزود: امروز در عرصه اقتصاد نیز مردم بایست در خط مقدم قرار گیرند و دستگاه‌های دولتی باید در این زمینه نقش هدایت گری داشته باشند.
بهادری ابراز داشت: اگر دستگاه‌های دولتی و اجرایی در مسیر اشتغال گروه‌های مردمی سدی ایجاد نکنند؛ ۵۰ درصد از مشکلات حوزه اقتصاد، اشتغال و کارآفرینی مرتفع خواهد شد.
سخنگوی دولت تاکید کرد: آموزش عالی کشور می‌بایست مبتنی بر زیست بوم اشتغال شکل گیرد و رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها باید بر اساس زیست بوم و نیازهای جغرافیایی هر منطقه‌ای تعریف شود و از ایجاد برخی رشته‌های غیرمفید جلوگیری شود.
بهادری با تاکید بر اینکه فرهنگ اقتصاد مولد و کارآفرینی و اشتغال؛ می‌بایست در دوران تحصیل در مدارس و در ادامه در دانشگاه‌ها محور قرار گیرد، افزود: در این زمینه نیازمند بازنگری هستیم تا محتوا و مفاد آموزشی مورد نیاز در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان قرار گیرد.
سخنگوی دولت تاکید کرد: دولت سیزدهم در راستای حذف روش‌ها و موانع موجود در مسیر تحقق عدالت و عمومی عزم جدی دارد و حذف امضاهای طلایی به منظور ایجاد عدالت در ایجاد فرصت‌های شغلی و تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار از جمله اقدامات دولت در مسیر مردمی سازی اقتصاد است.