به گزارش آوای بیستون به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت،آیین نامه اجرایی قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد. هیئت وزیران در جلسه مورخ ۳ مرداد ۱۴۰۰، در راستای اقدامات حمایتی ویژه دولت از فعالان صنایع دستی و فرش دستباف و […]

به گزارش آوای بیستون به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت،آیین نامه اجرایی قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.
هیئت وزیران در جلسه مورخ ۳ مرداد ۱۴۰۰، در راستای اقدامات حمایتی ویژه دولت از فعالان صنایع دستی و فرش دستباف و نیز لزوم توجه هرچه بیشتر به این حوزه در هدف گذاری‌های سیاستی کلان به دلیل سهم بالای آن در ایجاد فرصت‌های شغلی، آئین نامه اجرایی قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی را تصویب کرد.
در آئین نامه مذکور، ابعاد مختلفی برای حمایت از تعرفه انرژی مصرفی تا تسهیل صادرات صنایع دستی و فرش دستباف تمهید شده و برای واردات صنایع دستی که مشابه داخلی دارد، محدودیت‌هایی پیش بینی شده است.
شرح اقدامات لازم برای پوشش بیمه تأمین اجتماعی واجدین شرایط در قانون مذکور، تهیه و تدوین دستورالعمل و فرآیند صدور مجوز فعالیت مشمولان، وظایف و اختیارات وزارتخانه‌های مجری برای بهبود کیفی محصولات صنایع دستی و فرش دستباف با رویکرد فراهم ساختن صادرات آن و نقش دستگاه‌های اجرایی در اقدامات حمایتی و تشویقی، از جمله موارد مندرج در آئین نامه یاد شده است.