به گزارش خبرنگار آوای بیستون، اسحاق جهانگیری ظهر امروز در نشست اقتصاد مقاومتی در استانداری خوزستان با اشاره به بازدید خود از طرح توسعه کشاورزی مقام معظم رهبری در استان خوزستان اظهار کرد: تاکنون ۲۹۵ هزار هکتار از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اجرا شده است. جهانگیری افزود: این طرح که موجب رضایتمندی مردم و کشاورزان […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، اسحاق جهانگیری ظهر امروز در نشست اقتصاد مقاومتی در استانداری خوزستان با اشاره به بازدید خود از طرح توسعه کشاورزی مقام معظم رهبری در استان خوزستان اظهار کرد: تاکنون ۲۹۵ هزار هکتار از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اجرا شده است.
جهانگیری افزود: این طرح که موجب رضایتمندی مردم و کشاورزان منطقه شده است، سبب افزایش تولیدات محصولات کشاورزی به بیش از پنج میلیون تن شده است.
وی به تداوم اجرای این طرح توسعه کشاورزی نیز اشاره کرد و ادامه داد: بخش دوم این طرح نیز با تخصیص اعتبارات و منابع لازم اجرا و انجام خواهد شد.
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ‌شده، یک برنامه بسیار جامع و کامل است.
جهانگیری گفت: رویکرد جدید اقتصادی دولت بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پایه‌ریزی شده که ضمن خنثی کردن تحریم‌های دشمنان، موجبات تعامل با اقتصاد دنیا و حرکت رو به جلو خواهد شد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ خوزستان افزود: خوزستان دارای ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی و نیروی انسانی تحصیل‌کرده در سطح ملی دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان و کشور استفاده کرد.
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به پیشنهاد وزیر نفت در خصوص اختصاص درصدی از درآمد بودجه نفت به استان خوزستان ادامه داد: پیشنهاد وزیر نفت به عنوان معین استان خوزستان قابل پیگیری و بررسی است و یک پیشنهاد خوب به شمار می‌رود.
جهانگیری بیان کرد: استان خوزستان دارای مشکلاتی از جمله در حوزه‌های آب، فاضلاب و جمع‌آوری آب‌های سطحی است که باید این مشکلات پیگیری و رفع شود.
وی بر ضرورت حل مشکلات حقوقی قطار شهری اهواز تاکید و گفت: این مشکلات باید هر چه زودتر برطرف و ساخت آن ادامه یابد.