به گزارش خبرنگار آوای بیستون، سید محمد حسینی پیش از ظهر شنبه در همایش نخبگان دانشجویی سراسر استان کرمان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: حضور در جمع دانشجویان برای ما یک وظیفه و امری مفید است. وی با اشاره به اینکه بنده هیچگاه ارتباطم را با دانشگاه قطع […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، سید محمد حسینی پیش از ظهر شنبه در همایش نخبگان دانشجویی سراسر استان کرمان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: حضور در جمع دانشجویان برای ما یک وظیفه و امری مفید است.
وی با اشاره به اینکه بنده هیچگاه ارتباطم را با دانشگاه قطع نکرده‌ام، افزود: دانشجویان قشری فعال، پویا و نوآور و خلاق هستند و رئیس جمهور بارها این بر تعامل و ارتباط با دانشجویان تاکید کرده است. امیدواریم امسال رئیس جمهور در جمع دانشجویان برنامه داشته باشد و حرف دل آنها را با صراحت بشنود.
حسینی نامگذاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان به نام شهید سلیمانی را مایه خیر و برکت دانست.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به دوران مصدق و ملی شدن نفت اظهار کرد: ما کشور عقب مانده‌ای نیستیم که سرمایه ما چپاول شود، مردم ما پیشینه، تاریخ، پیام‌ها و مبارزاتی داشتند و نمی‌توانند کشور تو سری خوری باشند.
حسینی بیان کرد: با ملی شدن نفت دست انگلیس از این سرمایه قطع شد؛ سپس به جای اینکه این وضعیت استمرار پیدا کند و به استقلال ملت ایران احترام بگذارند شروع به توطئه چینی کردند.
وی ادامه داد: یک خوش باوری و ساده نگری بود که دولت ملی تصور می‌کرد که با کمک آمریکا می‌تواند دست انگلیس را قطع کند و آنها شروع به کودتا و تهاجم کردند و حکومت مردمی را کنار زدند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: محمدرضا و رضاخان با کودتا سر کار آمدند؛ آنهایی که بعد از مدت‌ها دنبال رضاخان و محمدرضا پهلوی هستند بدانند که پایه حکومت اینها بر مبنای کودتا و حمایت خارجی بود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بحث ۱۶ آذر فقط سیطره سیاسی نبود و باید به جنبه‌های فرهنگی هم توجه کرد، افزود: باید حداقل به مسائل بعد از انقلاب اشراف داشته باشیم. شما دانشجویان که می‌خواهید افسران جنگ نرم و طلایه دار باشید و دیگران را به حرکت در بیاورید، باید در جهاد تبیینی بتوانید دیگران را قانع و متقاعد کند که این مساله با دعوا و بحث محقق نمی‌شود.
وی با اشاره به تأثیر جنبش‌های دانشجویی اظهار کرد: به ناحق خون سه دانشجو ریخته شد؛ اینها افرادی بودند که فقط می‌خواستند اعتراض کنند اما آمدند در دانشگاه و دانشجویان را سرکوب کردند.
حسینی با اشاره به اینکه اینکه ما با آمریکا سر سازش نداریم، فقط مربوط به شهادت حاج قاسم نیست که به فرمان مستقیم ترامپ رئیس جمهور ملعون آمریکا به شهادت رسید، افزود: ما یک پدرکشتگی با آمریکا داریم؛ آمریکا از سال ۳۲ در تمامی حوادث علیه ایران حضور داشته‌اند؛ اگر غیر از این بوده بگویند که کجا حسن نیت داشتند؟
معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: غرب‌گراهایی که سنگ آمریکا را سینه می زنید در این ۸ سال نشان دهید که چه اتفاقاتی افتاده است؟ هر جا آمریکا بوده علیه ما کار کرده است.
وی با اشاره به اینکه در ۱۳ آبان ۴۳ که امام خمینی به کاپیتالیسیون اعتراض کردند؛ امام را به ترکیه و سپس به نجف تبعید کردند، افزود: ما هیچ خاطره خوبی از آمریکا نداریم. تا لحظه آخر از رژیم پهلوی حمایت کردند که سرنگون نشود اما خدا می‌خواست که مسئله به گونه‌ای دیگر رقم بخورد.
منتظر نتیجه مذاکرات نمی‌مانیم
وی با اشاره به ادامه دشمنی‌های آمریکا بعد از انقلاب افزود: در مذاکرات هسته‌ای هشت سال ما را سر کار گذاشتند و اتفاقی رخ نداد؛ نه تنها هیچ گره‌ای باز نشد بلکه افراد و شرکت‌های جدید را تحریم کردند.
حسینی گفت: در مذاکرات قبلی ضعف ما این بود که سر میز مذاکره می‌رفتیم و آنها اصل متن را آماده می‌کردند و ما باید آن را قبول می‌کردیم و جوی راه انداختند که کسی نتواند نقد کند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: آن زمان گذشته است که ما بنشینیم تا آنها به ما دیکته کنند؛ اکنون دو پیشنهاد جمهوری اسلامی به آنها ارائه و گفته شده که نظراتشان را بدهند؛ این شما بودید که برجام را نقض کردید و ما پایبند بودیم.
وی با اشاره به اینکه تیم اعزامی ما متشکل از افراد صاحب نظر در حوزه‌های مختلف است، افزود: عده‌ای گفته‌اند که چرا ۴۰ نفر را فرستاده‌اید؛ بهتر است عده‌ای متخصص بروند تا اینکه یک تعداد ناآشنا، ما هزینه می‌کنیم اما نتیجه خوبی به‌دست می‌آوریم.
وی گفت: اکنون ما دارای طرح، ایده و برنامه هستیم؛ نه اینکه پادوهای آمریکا بیایند داخل کشور بگویند مذاکرات نتیجه نداشت، نخیر؛ مذاکرات نتیجه داشت اما طرف مقابل حرفی برای گفتن ندارد.
حسینی ادامه داد: آنها به دلیل اینکه اختیار لازم را نداشتند به پایتخت‌هایشان برگشتند اما تیم ایران کامل و مجهز با اختیارات کامل سر میز مذاکره رفته است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: آنها فکر می‌کردند مانند دوره‌های گذشته است و هر چه آمریکا بگوید طرف ایرانی می‌پذیرد اما ما از موضع قدرت از مواضعمان دفاع می‌کنیم.
وی گفت: قصد نداریم بحث‌های اقتصادی شرطی کنیم و کارها با جدیت دنبال می‌شود؛ مسئولان با قدرت کارشان را انجام می‌دهند و نمی‌خواهند منتظر نتیجه مذاکرات باشند.
با تفاهم می‌توانیم به منافعمان دست پیدا کنیم
وی با اشاره به اینکه ما با تفاهم می‌توانیم به منافعمان دست پیدا کنیم، افزود: به دلیل انسجامی که در کشور وجود دارد کشورهای خارجی حاضر به همکاری با ما هستند اما اگر کشور دچار چندگانگی بود، این اطمینان ایجاد نمی‌شد.
حسینی به مشکلات معیشتی مردم در سال‌های اخیر اشاره و بیان کرد: در تلاش برای رفع این مشکلات هستیم و امروز در تهران با یک تلفن مرغ و تخم مرغ درب منزل تحویل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این دولت مشکلات را به شکل الکترونیک دنبال می‌کند، افزود: در این دولت جوانگرایی دنبال می‌شود و انتصاباتی هم بین جوانان تحصیل‌کرده داشته‌ایم.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: اگر امروز حاج قاسم زنده بود، ۱۰ سال دیگر هم کار می‌کرد و به خط مقدم می‌رفت و در میدان حضور پیدا می‌کرد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت در هر کجا که نیاز باشد حضور دارد و کار را پیش می‌برد.
حسینی در خصوص مباحث مطرح شده از سوی دانشجویان گفت: بسیاری از حرف‌های شما حرف دل ما هم هست. ما با شما هیچ اختلاف نظری در این خصوص نداریم و حرف‌های شما را می‌پذیریم؛ انشاالله بتوانیم این مباحث را اجرایی و دنبال کنیم.
وی در خصوص توافق با آمریکا اظهار کرد طبق سبکی که پیامبر اکرم (ص) هم داشت، ما گفتگو، مذاکره و صلح می‌کنیم. حالا اگر طرف مقابل پیمان را نقض کرد آن زمان است که به دنیا نشان داده‌ایم که ما اهل جنگ و درگیری نیستیم بلکه اهل گفتمان و گفتگو هستیم و این طرف مقابل است که عهد خود را نقض می‌کند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: البته ما مانند بعضی‌ها که فکر می‌کردند همه چیز حل شده است هم ساده لوح نیستیم.
وی در خصوص آزادی فلسطین چنین گفت: امیدواریم در حدود ۲۰ سال آینده به این مهم برسیم چه زمانی باور می‌کردید که بسیاری از این دیکتاتورها کنار بروند؟ بسیاری از این اتفاقات رخ داده که این بیانگر آینده روشن پیش روی ماست.
حسینی با تاکید بر لزوم مطالبه گری و پی گیر بودن دانشجویان اظهار کرد: باید سازوکارهایی برای بحث جوانان و دانشجویان در نظر گرفته شود؛ مرکز پژوهش‌های مجلس تا حدودی کارهایی انجام می‌دهد و درباره موضوعات نظرخواهی می‌کند. بخش حقوقی تمامی دستگاه‌ها در خصوص تمام طرح‌ها و لوایح نظر می‌دهند و مجدداً در دولت در این خصوص نظر می‌دهند.
وی گفت: در این زمینه کار جدی در حال انجام است و اظهارنظرهای دیگران باید شنیده و دنبال شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: در دولت رئیسی به نظرات اساتید، دانشجویان و نخبگان بها داده شده و سعی می‌شود در در بحث اجرا از ظرفیت جوانان کمک گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه ما به جوانان نیاز داریم، بیان کرد: یکی از تأکیدات رئیسی به استانداران به کار گرفتن جوانان نخبه در استان است.
حسینی با تاکید بر لزوم پرهیز از افراط و تفریط در هر کاری، افزود: نه باید افراد پیشکسوت دلسوز و توانمند را کنار بگذاریم و نه درست است که به جوانان بها ندهیم.
وی گفت: باید در این زمینه منطقی باشیم و متعادل رفتار کنیم چرا که کشور به هر دو گروه نیاز دارد.
انتخاب دیرهنگام استاندار کرمان دودی در چشم مردم
وی در خصوص انتخاب استاندار کرمان اظهار کرد: گروه‌های مختلف پیشنهادتشان در زمینه استاندار کرمان را به وزارت کشور ارائه دادند؛ از نمایندگان هم سوال شد و گزینه پیشنهادیشان را اعلام کردند؛ اما نمایندگان نباید در قوه مجریه دخالت کنند.
حسینی گفت: ما تفکیک قوا داریم و نمایندگان مجلس کار قانون گذاری و نظارت را بر عهده دارند و اگر بنده به عنوان یک مسئول جایی پایم را کج گذاشتم، نماینده می‌تواند به من تذکر دهد و حتی وزیر را مورد سوال قرار دهد یا استیضاح کند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: اینکه چه کسی استاندار باشد کار نمایندگان نیست؛ مانند سایر گروه‌ها از نمایندگان سوال شده که اگر گزینه‌ای دارید معرفی کنید. برخی استان‌ها چند گزینه معرفی کردند و برخی استان‌ها هم گزینه‌ای معرفی نکردند. مثلاً استان خراسان رضوی گفتند هر کسی که دولت انتخاب کند ما با او همکاری می‌کنیم.
وی گفت: در برخی استان‌ها گزینه پیشنهادی نماینده‌ها انتخاب نشده است و بنا نیست که هر چه آنها گفتند، بشود؛ چرا که این دولت است که باید جوابگو باشد.
وی با اشاره به اینکه در این خصوص در استان کرمان اختلاف نظر وجود دارد؛ افزود: انتخاب استاندار مسأله‌ای نیست که با توصیه و نصیحت مسائل حل شود؛ گاهی افراد حاضر نیستند که با هم کنار بیایند اما ما تلاش خودمان را انجام می‌دهیم.
حسینی گفت: از افراد می‌خواهیم که اختلافات را کنار بگذارند تا دود این اختلافات در چشم مردم نرود و آسیب نبینند اگر جایی وفاق باشد کار سریع‌تر انجام می‌شود. تلاش می‌کنیم تا ان شالله تکلیف استاندار کرمان هم به زودی مشخص شود و تحولات در استان انجام شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کرمان از برخی استان‌های دیگر عقب است، افزود: در برخی استان‌ها بیش از یک ماه است که استاندار و سایر مسئولان استانی تعیین شده‌اند و کار با جدیت بیشتری پیش می‌رود.
حسینی با اشاره به اینکه نباید با سرعت پایین کار کنیم، یادآور شد: البته نباید شتاب زده هم عمل کرد و نیاز است با دقت افرادی انتخاب شده و از جهات مختلف بررسی شوند.
وی گفت: شعارهایی که رئیسی داده مبنی بر اینکه مسئولان باید انقلابی، مردمی و فسادستیز باشند، باید مدنظر قرار گرفته و رعایت شود. اگر کسی را منصوب کردیم که دارای روحی اشرافی گری و تجملات باشد، همه اعتراض می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه باید این نکات بررسی و استعلام شود؛ افزود: این کارها زمان بر است و مقداری معطلی دارد. افراد خوبی انتخاب خواهند شد و کار به خوبی پیش خواهد رفت.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: امروز در بحث اقتصادی هماهنگی و انسجام داریم و اختلافی وجود ندارد؛ ممکن است اختلاف نظر کارشناسی وجود داشته باشد اما در جلسه حل می‌شود شخص رئیس جمهور پای کار است. ستاد هماهنگی اقتصادی هر هفته جلسه تشکیل می‌دهد و در این جلسه در خصوص اقدامات توافق صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه نمی‌توان از پشت صفحه مانیتور کشور را اداره کند، افزود: باید در دل مردم رفت و با حضور در مناطق مختلف اولویت‌ها، مشکلات و گرفتاری‌های مردم را شناسایی کرد.
حسینی بیان کرد: با سفرهای استانی اولویت‌ها و خواسته‌های مردم مشخص می‌شود، گفت: اینگونه مردم احساس می‌کنند که کسی هست که صدای آنها را می‌شوند. این خیلی بد است که به مردم اعتنا نشود.
وی گفت: افتخار این دولت این است که دولت مردمی باشد، ما امیدواریم به دولت اسلامی مدنظر آقا برسیم اما هنوز نرسیدیم. ۴۳ سال از انقلاب می‌گذرد اما ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که دولت‌هایی که تاکنون داشته ایم در تراز نظام اسلامی بوده اند؛ این چنین نبوده است. ضعف‌ها و اشکلاتی وجود داشته و تا رسیدن به هدف فاصله داریم اما باید این مسیر را طی کنیم.
وی با اشاره به اینکه علاقه مند به تعامل با سایر کشورها هستیم، افزود: این ظرفیت را داریم که دانشجویان از کشورهای مختلف عراق، سوریه، لبنان، یمن و… به ایران بیایند و با واقعیت‌ها آشنا شوند و هر کدام یک سفیر برای نظام اسلامی باشند و بتوانند در کشورهای خودشان منشأ اثر باشند.
حسینی در خصوص اجرای مصوبات مجلس گفت: در دولت فعلی هیچ مصوبه‌ای بدون ابلاغ نمانده است و یک عزم و اراده جدی برای انجام کارها داریم.
کم آبی مشکل تمامی استان‌های کشور است
معاون پارلمانی رئیس جمهور در خصوص کم آبی هم گفت: کم آبی تقریباً مشکل تمامی استان‌های کشور است. طی سال‌ها با خشکسالی و کم آبی مواجه بوده ایم و باید شرایط را مدیریت کرد.
وی با اشاره به اینکه ممکن است در گذشته کارهای اشتباهی کرده باشیم، افزود: باید بررسی شود که کارخانه‌ها و صنایع کجا باشد و نحوه کشت ما چگونه باشد.
حسینی بیان کرد: آیا در یک استان کم آب باید برنج کاشت شود؟ نحوه کشت و آبیاری ما اشکال دارد. باید بررسی شود که چگونه می‌توان از آب دریا استفاده کرد. استفاده از آب‌های ژرف در سیستان و بلوچستان جواب داده است و در اعماق زمین آب خوبی وجود دارد که می‌توان استفاده کرد.
وی با اشاره به تشکیل شورای عالی آب افزود: وضعیت فعلی خوب نیست و مشکلات عدیده ای وجود دارد اما کارهای خوبی در همین مدت کوتاه انجام شده و منابع ارزی ما افزون شده است. اگر نیت‌ها خالص و صادقانه باشد خیلی از مشکلات یکی پس از دیگری حل می‌شود.