به گزارش خبرنگار آوای بیستون، احمد وحیدی عصر روز سه شنبه در مراسم اختتامیه دوره آموزشی حکمرانی روستایی و موانع تسهیلگری که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) جمکران برگزار شد اظهار داشت: اقتصاد ما می‌بایست بر اساس الگوی بومی و هماهنگ و متناسب با شرایط و فرهنگ کشور باشد. وزیر کشور عنوان داشت: در […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، احمد وحیدی عصر روز سه شنبه در مراسم اختتامیه دوره آموزشی حکمرانی روستایی و موانع تسهیلگری که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) جمکران برگزار شد اظهار داشت: اقتصاد ما می‌بایست بر اساس الگوی بومی و هماهنگ و متناسب با شرایط و فرهنگ کشور باشد.
وزیر کشور عنوان داشت: در رشد اقتصاد کشور، روستاها نقش مهمی برعهده دارند و برنامه ریزی ها می‌بایست در راستای رفع موانع و برطرف شدن نقاط ضعف و همچنین تقویت نقاط قوت روستاهای کشور باشد.
وحیدی افزود: روستاها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که از جمله آنها روابط سنتی و خانوادگی، آداب و رسوم و اصالت‌های عمیق اسلامی است که در شهرها کمتر این موارد را شاهد هستیم.
وی بیان داشت: امروز کلان شهرها دارای مشکلات متعددی از جمله مسکن و اشتغال جوانان هستند و نباید چنین انتظاری داشته در کلانشهرهای همانند تهران، جمعیتی بیش از این میزان داشته باشیم.
وزیر کشور تاکید کرد: برنامه ریزی ها می‌بایست در راستای افزایش و تقویت جمعیت روستایی باشد که در این زمینه باید امکانات لازم برای زندگی نیز در روستاها فراهم آید.
وی تصریح کرد: برای آنکه شاهد بازگشت مهاجرت‌ها به روستا باشیم این امر نیازمند آن است که روستاها توسعه یابند و امکانات مورد نیاز به زندگی در آنها ایجاد شود.
حدود ۶۰ درصد سکونتگاه‌های روستایی خالی از سکنه است
وحیدی گفت: از بین ۹۰ هزار سکونتگاه‌های روستایی در سراسر کشور، کمتر از ۶۰ درصد از آنها خالی از سکنه است.
وزیر کشور با اشاره به اهمیت فرزندآوری در کشور ما ابراز داشت: سیاست‌هایی که در زمینه حمایت از خانواده و همچنین ازدیاد جمعیت در کشور وجود دارد باید با قدرت اجرایی شود و همه الگوهای رشد می‌بایست در راستای تربیت انسان‌های معنوی گرا باشد.
وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مناسبات کنونی جهان به گونه‌ای است کسانی که دارای ثروت بیشتری هستند نفوذ و ارزش اجتماعی بالاتری دارند و شرکت‌های مستقل نیز بدون تمکین به قوانین اقتصاد جهانی نمی‌توانند به صورت مجزا تصمیم بگیرند و اقدامی انجام دهند.وی افزود: موضوع برجام نشان داد که کشورهای اروپایی به دلیل پیوندهای اقتصادی نمی‌توانند به صورت مستقل تصمیم گیری کنند و در این راستا حتی به شرکت‌های تحت امر خود نیز قدرت فرماندهی و تحکم ندارند.
وزیر کشور در ادامه سخنان خود بیان داشت: یکی از برنامه‌های وزارت کشور پیگیری موضوع استخدام دهیاران است.
وحیدی همچنین بیان داشت: در هفته دولت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ طرح در روستاهای سراسر کشور افتتاح و به بهره برداری می‌رسد که بخشی از مشکلات این روستاها برطرف می‌شود.