به گزارش خبرنگار آوای بیستون، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز (چهارشنیه) در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه هیئت دولت به منظور حمایت مؤثر از مسئله حل مشکلات زائران محترم امکان مقدس کشور، کارگروه ملی زیارت با ارتقای جایگاهش به شورای ملی زیارت تبدیل شد و هیئت دولت مصوب کرد که […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز (چهارشنیه) در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه هیئت دولت به منظور حمایت مؤثر از مسئله حل مشکلات زائران محترم امکان مقدس کشور، کارگروه ملی زیارت با ارتقای جایگاهش به شورای ملی زیارت تبدیل شد و هیئت دولت مصوب کرد که این شورا به ریاست شخص رئیس جمهوری و عضویت برخی از اعضای مرتبط دولت از جمله وزرای ارشاد، میراث، کشور، کار و عضویت تولیت آستان‌های مقدس رضوی، حضرت معصومه (س)، شاهچراغ و عبدالعظیم حسنی (ع)، استانداران استان‌هایی که میزبان اصلی زائران هستند تشکیل شود.
وی افزود: دبیر شورا هم استان خراسان رضوی انتخاب شد تا دبیرخانه در این استان که اصلی‌ترین استان زیارتی است، باشد.
سخنگوی دولت گفت: هیئت دولت مصوب کرد که با تخصیص منابعی به صندوق بیمه حوادث طبیعی عملاً این صندوق را از امسال احیا کند تا امکان پرداخت خسارات و غرامت ناشی از حوادث طبیعی با محوریت صنعت بیمه فراهم شود. برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال، معادل ۲ و نیم هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد به این صندوق که بتواند جبران خسارات را به صورت بیمه شده در سال جاری حمایت کند.
بهادری جهرمی افزود: صدور مجوز امضای موقت منشور مجمع همکاری سازمان‌های مالیاتی کشورهای عضو اکو که به منظور یکپارچگی کشورهای عضو اکو است، داده شد تا وزیر اقتصاد بتواند مراحل عضویت در مجمع و امضای منشور را طی کند.
وی اعلام کرد: همچنین به منظور حمایت از تأمین امنیت غذایی و افزایش صادرات محصولات کشاورزی و کمک به سرمایه‌گذاری و تقویت حوزه کشاورزی و حمایت از بخش خصوصی و فعالیت تعاونی‌ها در این حوزه، مشوق‌هایی تصویب شد که در قالب یارانه و سود و کارمزد تسهیلات بانکی به این حوزه‌ها تخصیص یابد.
سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از اقدامات دیگر امروز هیئت دولت، تصویب آئین‌نامه اجرایی ایجاد نظام یکپارچه مدیریتی در بخش عمومی بود که تصویب شد، افزود: این امر گام بزرگی در راستای تحقق دولت الکترونیک و یکپارچه‌سازی داده‌های مالی در حوزه‌های عمومی می‌تواند باشد.
بهادری جهرمی اعلام کرد: یک حمایتی که دولت از خانواده‌ها برای فرزندآوری دارد، تصویب آئین‌نامه‌ای بود که مقرر می‌کند سهامی معادل یک میلیون تومان برای متولدان سال ۱۴۰۰ و معادل یک و نیم میلیون تومان برای فرزندان متولد سال ۱۴۰۱، سهام از سبد صندوق‌های سرمایه‌گذاری به نوزادان متولد این دو سال واگذار شود. دولت مقرر کرد که متناسب با تورم سالانه در سال‌های آتی این واگذاری سهام استمرار یابد.