به گزارش خبرنگار آوای بیستون، غلامرضا مرحبا شامگاه پنجشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه کارگروه اجرای قانون جهش تولید تشکیل شده است، گفت: مشکلاتی مانند تأمین مالی در اجرای این قانون وجود داشت و حکمی که بانک‌ها را ملزم می‌کرد ۲۰ درصد از تسهیلات خود را در حوزه مسکن سرمایه‌گذاری کنند […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، غلامرضا مرحبا شامگاه پنجشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه کارگروه اجرای قانون جهش تولید تشکیل شده است، گفت: مشکلاتی مانند تأمین مالی در اجرای این قانون وجود داشت و حکمی که بانک‌ها را ملزم می‌کرد ۲۰ درصد از تسهیلات خود را در حوزه مسکن سرمایه‌گذاری کنند عملاً امکان پذیر نبود لذا این حکم در حال بازنگری است و وزارت اقتصاد، راه و شهرسازی و بانک مسکن در حال تدوین حکم جایگزین هستند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پروژه راه آهن رشت-آستارا در حال اجرا است، بیان کرد: اگرچه انتقاداتی به نحوه مدیریت این پروژه وارد است و طرف خارجی به تعهدات خود به درستی عمل نکرده اما امیدواریم که مشکلات فعلی و نواقصی که در ابتدای انعقاد قرارداد وجود شد برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه راه آهن رشت -آستارا تا چند سال گذشته جز پروژه‌های مصوب اما فراموش شده بود، افزود: این پروژه در اولویت قرار نداشت و تأمین مالی نبود اما پس از پیگیری‌های اخیر جز اولویت‌های کشور شده و اعتبار خوبی نیز از محل تهاتر نفت برای آن پیش‌بینی شده که با تخصیص آن شروع به کار می‌کند.
نماینده مردم آستارا در مجلس تصریح کرد: طرف‌های خارجی مانند روس‌ها، آذربایجان و چینی‌ها در جلسات مختلف اظهار تمایل برای سرمایه گذاری در پروژه راه آهن رشت- آستارا کرده‌اند.
وی با بیان اینکه بندر آستارا در حال فعالیت است، افزود: این بندر لایروبی شده و کشتی‌های فعال در دریای خزر از آن استفاده می‌کنند همچنین حوزه صادرات محصولات کشاورزی در این بندر فعال شده و امکان سرمایه‌گذاری در سیلو ها و سایر بخش‌ها نیز وجود دارد.
مرحبا با بیان اینکه آستارا جز شهرستان‌های دارای تنش آبی گیلان است، گفت: روستاها بیش از یک هفته از آب شرب و بهداشتی محروم بودند و حتی در شهرها نیز قطعی آب داشتیم اما از عید امسال این قطعی‌ها وجود نداشت و در پاره‌ای از موارد قطعی آب تنها به دلیل مشکلات فنی رخ می‌داد.
نماینده مردم آستارا در مجلس بیان کرد: در حال حاضر ۱۶ پروژه با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومانی در حوزه آب و فاضلاب شهرستان آستارا در دست اجرا است.
وی با اشاره به احداث و راه اندازی چاه‌های جدید در ۱۰ روستای لوندویل آستارا با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی گفت: آستارا به کارگاه بزرگ اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب تبدیل شده است و امیدواریم این مشکل تاریخی در شهرستان برطرف شود.
مرحبا با بیان اینکه وضعیت راه‌های روستایی شهرستان آستارا از نقطه مطلوب آن فاصله دارد، بیان کرد: از محل اعتبارات در اختیار نماینده، ۷ روستا روکش و بهسازی آسفالت شده و مابقی روستاها نیز در حال پیگیری است.