به گزارش خبرنگار آوای بیستون، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در جمع فعالان اقتصادی کرمان گفت: امروز تردیدی نیست که تولید مساله اصلی کشور است و باید با تمام توان در این عرصه حضور یابیم. حجت الاسلام رئیسی گفت: همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند تولید و اشتغال آفرینی از اهمیت زیادی برخوردار است […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در جمع فعالان اقتصادی کرمان گفت: امروز تردیدی نیست که تولید مساله اصلی کشور است و باید با تمام توان در این عرصه حضور یابیم.
حجت الاسلام رئیسی گفت: همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند تولید و اشتغال آفرینی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید تلاش کنیم که تولید رونق پیدا کند و هر آنچه مانع تولید است از پیش پا برداشته شود.
وی افزود: کاردانش بنیان و فن آوری پایه مسأله‌ای بسیار مهم است که باید همه در این زمینه همت لازم را داشته باشند.
حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر مردمی‌سازی اقتصاد کشور عنوان کرد: لازم است است که دولت، مجلس، تعاونی‌ها و سایر بخش‌های دولتی و خصوصی برای رونق تولید تلاش کنند.
هیچ کس حق متوقف کردن روند پیشرفت کشور را ندارد
وی بیان کرد: دولت مردمی معتقد به میدان‌داری بخش خصوصی نه فقط در عرصه اقتصاد بلکه در عرصه فرهنگ است.
رئیس جمهور همچنین تاکید کرد که مسئولان در مسیر رفع موانع تولید باید گام‌های عملی و مؤثر بردارند.
وی افزود: دولت سیزدهم به توان و ظرفیت‌های داخلی کشور باور دارد و برخی کاستی‌های موجود در روند توسعه کشور در ادوار گذشته به دلیل امید به بیگانگان رخ داده است.
حجت الاسلام رئیسی گفت: باید به داشته‌ها و توانمندی‌های خودمان تکیه کنیم چرا که هر زمان این کار را انجام داده ایم، موفق بوده ایم.
وی تاکید کرد: هیچ کس حق ندارد به هیچ دلیلی روند توسعه و پیشرفت کشور را متوقف کند.
رئیس جمهور راه سرعت بخشیدن به پیشرفت کشور را رفع موانع در داخل و تسهیل تعاملات و تبادلات با کشورهای همسایه و دوست دانست و افزود: دولت در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده است.
انعقاد ۳ تفاهم‌نامه مشارکت در تأمین سرمایه با مشارکت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی
وی از انعقاد سه تفاهم‌نامه مشارکت در تأمین سرمایه با مشارکت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی خبر داد و افزود: در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی هم قراردادهایی منعقد شده است.
حجت الاسلام رئیسی در خصوص اقدامات انجام شده برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در بخش تولید برق گفت: افزایش ۳۵ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق آغاز شده که از این میزان ۱۰ هزار مگاوات از طریق برق خورشیدی تأمین خواهد شد.
رئیس جمهور در خصوص اصلاح شیوه تخصیص یارانه کالاهای اساسی اظهار کرد: تکمیل این اقدام نیازمند برداشتن گام‌های دیگری نظیر کم کردن و حذف فاصله ارز آزاد و ارز نیمایی است.
حجت الاسلام رئیسی همچنین گفت: در اخذ مالیات از اصناف و فعالان اقتصادی باید اصل بر اعتماد باشد.
رئیس جمهور گفت: کرمان دارای ظرفیت‌های فراوانی است و زیبنده نیست چنین استانی با معضل بیکاری مواجه باشد. دولت مصمم به کاهش بیکاری در این استان کرمان و تمام توانش را برای رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان کرمان به کار خواهد گرفت.
رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت اجرای طرح‌های آبرسانی زیرسطحی افزود: این کار می‌تواند ظرفیت‌های عظیم کشاورزی استان کرمان را متحول کند.
وی با اشاره به اینکه کرمان بهشت معادن کشور است، افزود: در این استان بیش از ۵۰ ماده معدنی قابل استخراج وجود دارد که بهره‌برداری بهینه و دانش‌بنیان از این منابع در رشد اقتصادی و ارتقای استقلال کشور بسیار اثرگذار است.