به گزارش خبرنگار آوای بیستون، احمد وحیدی وزیر کشور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی میانکاله، اظهار داشت: قبلاً اعلام شد بنا به دستور رئیس جمهور تا نظر نهایی محیط زیست، این پروژه متوقف شود. وی ضمن رد و تکذیب شایعه […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، احمد وحیدی وزیر کشور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی میانکاله، اظهار داشت: قبلاً اعلام شد بنا به دستور رئیس جمهور تا نظر نهایی محیط زیست، این پروژه متوقف شود.

وی ضمن رد و تکذیب شایعه انتصاب خود به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی و رفتن از وزارت کشور در رابطه با امنیت مرزها به ویژه مرز با افغانستان، گفت: ببینید این یک سوء‌تفاهمی بود که توسط مسئولان محلی طالبان ایجاد شده بود، راجع به یک محدوده مرزی که این‌ها تصور می‌کنند مربوط به افغانستان است. البته در این ارزیابی اشتباه می‌کنند، آمده بودند لب مرز که به آن‌ها تذکر داده شد و با مسئولان‌شان در کابل صحبت شد و آن‌ها از نیروهای خود خواستند که برگردند، البته این موضوع یک نوبت دیگر هم تکرار شد.وزیر کشور تصریح کرد: خواسته ما از مسئولان طالبان در کابل این است که مسئولان محلی‌شان را توجیه کنند، این مسائل، موضوعات مهمی است و نباید بی دلیل حساسیت برانگیز باشد. اگر ابهامی دارند باید با مرزبانان ما یا در سطوح بالاتر با مسئولان سیاسی ما مذاکره کنند تا این ابهام برایشان رفع شود. فعلاً قبول کردند که این کار اتفاق بیفتد که هیئتی را مشخص کرده و صحبت کنند.وحیدی در پاسخ به سوالی پیرامون تصاویری که از اعزام ارتش و نیروهای نظامی به مرزها از سوی ایران منتشر می‌شود، گفت: بله در آن مورد خاص کاملاً نیروهای ما آماده بودند و چه عزیزان ما در مرزبانی ناجا، چه در ارتش که مسئولیت آن منطقه را برعهده دارد، به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند که کسی بخواهد حتی براساس سوءتفاهم بیاید در نقاط مرزی ما خارج از حوزه مرزهای خود کاری کند و اقدامی داشته باشد. این نشان داد که دوستان ما کاملاً آماده هستند چه در ارتش جمهوری اسلامی و چه در نیروی انتظامی. ولیکن به هرحال باید مسئولان در کابل مراقبت کنند این اتفاقات رخ ندهد.وحیدی همچنین در رابطه با مذاکرات با طالبان به منظور رهاسازی آب هیرمند، گفت: یک گزارش است که پشت سدها آب به اندازه کافی وجود ندارد ولی در هر حال آن‌ها قول دادند که به تعهد خودشان عمل کنند و ما هم به عمل به تعهدات امیدواریم. گفتگوها که انجام شد آن‌ها قول دادند، حالا باید منتظر اجرا در عمل باشیم.وی همچنین در رابطه با اهمیت روز قدس با توجه به حوادث هفته‌های اخیر، عنوان کرد: روز قدس به ویژه در شرایط کنونی از اهمیت بالایی برخوردار است، البته همیشه لازم بوده و هست که ما حمایت خودمان را نسبت به ملت فلسطین نشان دهیم به ویژه الان که فشار سختی را ملاحظه می‌کنید مردم عزیز فلسطین با سختی و مشکلات فراوانی در مساله مسجد الاقصی مواجه هستند.وزیر کشور اضافه کرد: در چنین شرایطی که رژیم صهیونیستی سعی دارد با دولت‌های به اصطلاح کشورهای اسلامی رابطه برقرار کنند، واقعاً موجب خجالت است که بعضی از این‌ها سعی دارند روابط را عادی‌سازی کنند و اهمیت دارد که حمایت از ملت فلسطین نشان داده شود.وحیدی با بیان اینکه در روز قدس ان‌شاالله همه خواهند آمد، گفت: از نظر شرایط کرونایی هم مشکلی نیست و ان‌شاءالله با رعایت شیوه‌نامه‌ها همه حضور پیدا کنند و حمایت قاطع مردم ایران و همه مردم جهان از مردم مظلوم فلسطین را نشان دهند.