به گزارش آوای بیستون، حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید ژاپن در تهران، با بیان اهمیت تسریع در اجرای توافقات مشترک و همچنین آزاد سازی منابع مالی ایران در توکیو، گفت: ایران همواره از توسعه روابط اقتصادی و علمی با ژاپن استقبال می کند و امیدواریم در فضای جدید، شاهد […]

به گزارش آوای بیستون، حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید ژاپن در تهران، با بیان اهمیت تسریع در اجرای توافقات مشترک و همچنین آزاد سازی منابع مالی ایران در توکیو، گفت: ایران همواره از توسعه روابط اقتصادی و علمی با ژاپن استقبال می کند و امیدواریم در فضای جدید، شاهد تحولی در این روابط و حضور بیشتر شرکت های ژاپنی در پیشبرد طرح‌های ملی ما در حوزه های علمی و فناوری باشیم.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به گسترش همکاری های مشترک با شرق و از جمله ژاپن به عنوان یکی از کشورهای مهم این منطقه است.
«آیکاوا کازوتوشی» سفیر جدید ژاپن در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور، تاکید کرد: ژاپن مصمم به توسعه همکاری های مشترک با ایران در حوزه های مورد علاقه است.
سفیر جدید ژاپن گفت: ژاپن و ایران دو شریک و همکار بسیار خوبی بوده اند و نهایی و عملیاتی شدن توافقنامه همکاری فنی دو کشور، فرصت های گسترده ای را برای همکاری های مشترک تهران – توکیو فراهم خواهد ساخت.
وی با اشاره به دستاوردهای سفرهای متقابل مقامهای ارشد دو کشور به تهران و توکیو اظهارداشت: نخست وزیر جدید ژاپن با ادامه راه آقای آبه شینزو در خصوص توسعه همکاری ها با ایران، مصمم است با تهران برای یک دنیای شکوفاتر و صلح آمیز تر همکاری کند.
کازوتوشی همچنین تاکید کرد: ژاپن صددرصد از برجام حمایت می کند و در کنار ایران می ایستد.