به گزارش آوای بیستون به نقل از صدا و سیما، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، شامگاه پنجشنبه در دیدار تاندی آر رئیس پارلمان ملی آفریقای جنوبی، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پس از برچیده شدن نظام آپارتاید، همواره روابط خوبی با این کشور داشته است گفت: با توجه به توانمندی‌ها […]

به گزارش آوای بیستون به نقل از صدا و سیما، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، شامگاه پنجشنبه در دیدار تاندی آر رئیس پارلمان ملی آفریقای جنوبی، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پس از برچیده شدن نظام آپارتاید، همواره روابط خوبی با این کشور داشته است گفت: با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو کشور، روابط دوجانبه قابلیت زیادی برای افزایش و گسترش در عرصه‌های مختلف دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم ایران همواره احساس مثبتی به مردم و کشورهای آفریقایی داشته اند افزود: ایرانیان، ملت‌های آفریقایی را نیز مردمی می‌شناسند که در طول تاریخ مورد ظلم زیاده خواهان قرار گرفته اند. مردم ایران و البته افکار عمومی جهانیان، از تبعیض علیه رنگین پوستان به ویژه بدرفتاری‌ها با سیاه پوستان در آمریکا به شدت متنفر هستند.

رئیس جمهور با اشاره به توانمندی‌های ملی و جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و آفریقای جنوبی تصریح کرد: دو کشور برای دفاع از حقوق کشورهای مستقل در مجامع بین‌المللی مسئولیت دارند.

خانم تاندی آر رئیس پارلمانی ملی آفریقای جنوبی نیز در این دیدار با ابلاغ تبریک و آرزوی موفقیت خود و رئیس جمهور کشورش برای آقای رئیسی اظهار داشت: آفریقای جنوبی خواهان گسترش همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران است. هیچگاه تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را به رسمیت نشناختیم و بر این باور هستیم که به موازات غلبه بر تحریم ها، سطح روابط دوجانبه را ارتقا دهیم.