به گزارش خبرنگار آوای بیستون، محمد جواد آذری جهرمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حواشی به وجود آمده در پی یک لایو اینستاگرام یک نوجوان با یکی از چهره‌های معروف فضای مجازی، گفت: به ما اطلاع دادند که یک اتاق فکری برای انتشار این کلیپ و مجبور کردن ما به فیلتر کردن […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، محمد جواد آذری جهرمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حواشی به وجود آمده در پی یک لایو اینستاگرام یک نوجوان با یکی از چهره‌های معروف فضای مجازی، گفت: به ما اطلاع دادند که یک اتاق فکری برای انتشار این کلیپ و مجبور کردن ما به فیلتر کردن اینستاگرام تشکیل شده البته تصمیم گیر در این خصوص ما نیستیم و نهادهای مسئول در این خصوص تصمیم خواهند گرفت.
وی تأکید کرد: فیلم تلخ و آزار دهنده بود به نظر می‌رسد نهادهایی که مسئولیت امدادرسانی به کودکان و نوجوانان در این شرایط را دارند باید وارد عمل شوند و باید به جای پخش این فیلم به وضعیت این خانواده رسیدگی کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: من هم از همان سه یا چهار شب پیش خواستم که آدرس پیدا کنند و همکارانمان بروند و اگر می‌توانیم کمک به این خانواده و این بچه کنیم و باید این بچه معصوم را از این شرایط نجات داد.
آذری جهرمی با بیان اینکه به جای دعوا کردن باید به اصل مطلب که نجات دادن آن بچه هست بپردازیم، اظهار داشت: اگر نهادهایی مسئولیت تربیت و مسائل فرهنگ را مد نظر داشته باشند این مسائل به وجود نمی‌آید.
وی با بیان اینکه توصیه من به نهادهایی که فیلم‌ها را پخش می‌کنند این است که طوری سیاه نمایی نکنند که احساس ضد انقلاب و دشمن این باشد که وضعیت کل نوجوانان ما اینگونه است، اظهار داشت: شهید حججی و نوجوان‌های دین دار و سالم و سلامت و معتقد اسلام هم داریم از این رو طوری سیاه‌نمایی نکنیم که دشمن بگوید نوجوانان تربیت شده در جمهوری اسلامی این گونه هستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی پیرامون دلیل عدم پیگیری اینترنت ویژه کودکان، گفت: ما به جد این مسئله را از روز اول پیگیری کردیم و شما بروید ببینید چه کسی از من در دادگاه شکایت کرد تا طرح اینترنت کودکان متوقف شود.