به گزارش خبرنگار آوای بیستون، سید محمد حسینی پیش از ظهر سه‌شنبه در همایش سراسری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور که در دانشکده فنی شهید منتظری مشهد برگزار شد، با بیان این‌که بسیج شجره طیبه پایدار و پاکیزه انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: بسیجیان در راه‌های سخت تردید و سستی نکرده […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، سید محمد حسینی پیش از ظهر سه‌شنبه در همایش سراسری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور که در دانشکده فنی شهید منتظری مشهد برگزار شد، با بیان این‌که بسیج شجره طیبه پایدار و پاکیزه انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: بسیجیان در راه‌های سخت تردید و سستی نکرده و کار را پیش بردند.

وی از شهید فخری‌زاده به‌عنوان دارنده روحیه بسیجی که منشأ تحول بود، یاد کرد و ادامه داد: بسیجی را متخصص و اهل مطالعه می‌شناسیم که برای حل مشکلات جامعه آرام و قرار ندارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تأکید بر این‌که اکنون که دولت ما، دولتی بسیجی است، تمام مسئولان باید با این روحیه به‌دنبال مصالح عمومی جامعه باشند، خاطرنشان کرد: مسئله اشتغال در تمام کشور وجود دارد و از این بابت شرمنده می‌شویم که لازم است برای رهایی از این گرفتاری، همه کمک کنند تا چهار میلیون فرصت شغلی را ایجاد کنیم.

شناخت فرصت‌های شغلی

وی به فرصت‌های شغلی متعدد در بسترهای گوناگون از جمله فضای مجازی اشاره کرد و گفت: نخبگان جامعه باید با مطالعه و بررسی شرایط و شناخت فرصت‌ها، بستر آموزش مهارت‌ها را فراهم کنند.

حسینی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در توصیه‌ها و راهبردهای اجرایی به موضوع علم اشاره کرده‌اند که با توجه به سرعت جهش علمی ایران، می‌توان فاصله ایجاد شده را کم کرد.

وی با بیان این‌که اقتصاد جهان در حال سوق پیدا کردن به سمت شرق جهان است، به پیشرفت‌های علمی کشور اشاره و بیان کرد: در حوزه نانو و پهپاد که از علوم و صنایع جدید به‌شمار می‌رود، رشد قابل توجهی داشتیم که امروز در جهان حرفی برای گفتن داریم، این سرریز دانش را باید وارد صنعت کنیم.

وقفه‌ای در حل مشکلات مردم وجود ندارد

معاون پارلمانی رئیس جمهور به ترانزیت گاز ترکمنستان از طریق ایران اشاره کرد و گفت: احیای خط ترانزیت گاز ترکمنستان از ایران آثار بسیار خوب اقتصادی، سیاسی و امنیتی برای کشور خواهد داشت.

وی تصریح کرد: دولت باید گزارش کار خود را ارائه دهد تا مردم بدانند در مدت فعالیت دولت سیزدهم، هیچ وقفه‌ای در پیشبرد کارها نبوده اما بالا بردن انتظار مردم نیز کار درستی نیست.

حسینی با اشاره به اتفاقات اخیر در رابطه با موضوع آب، یادآور شد: زاینده رود مدت‌هاست خشک است و امروز کسانی که در این موضوع کم‌کاری کرده‌اند، انتظار مردم را بالا بردند در حالی که شورای آب تشکیل شده و کار پیش می‌رود.

وی افزود: اکنون زمان تعیین بودجه است و بناست بودجه سال آینده بدون کسری تنظیم شود زیرا مهمترین سند یک ساله کشور است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان این‌که دولت برای فعالیت‌های خود سند تحولی نوشته است، تصریح کرد: چندین نهاد و سازمان به‌صورت موضوعی و مسئله‌محور به این سند تحولی پرداخته‌اند زیرا نمی‌شود زمان انتخابات وعده‌هایی دهیم که به آن عمل نمی‌کنیم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در آن، رهبر معظم انقلاب، «انقلاب اسلامی» را موتور پیشران کشور در علم و دانش معرفی کرده‌اند، اظهار کرد: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای باید توجه بیشتری به این مقولات داشته باشند زیرا دانشگاه‌ها آینده کشور را رقم خواهند زد.

نقش خودباوری جوانان در حل مشکلات کشور

حسینی با بیان این‌که پیروزی ما باعث خوشحالی تمام کشورهای اسلامی می‌شود، یادآور شد: باید در جوانان روحیه خودباوری وجود داشته باشد و این روحیه تقویت شود، اگر مسئولین متعهد و متخصص، با اطرافیان متخصص خود کار را پیش ببرند، از تمام مشکلات عبور می‌کنیم.

وی با بیان این‌که اگر در میدان عمل فعال شدیم و دیگران را با خود همراه کردیم، هجمه‌ها علیه ما آغاز می‌شود، گفت: دشمن می‌خواهد ما از خواسته‌های آنان پیروی کنیم همانطور که دیدید پیش از آغاز مذاکرات، عده‌ای به نام کشاورزان، اقداماتی هم‌نوا با دشمنان در خارج از کشور عمل کردند.