به گزارش خبرنگار آوای بیستون، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز در آیین افتتاح چند طرح بزرگ وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش، گفت: بسیار خوشحالم که شصت و ششمین هفته افتتاح‌ها امروز در زمینه بهره برداری از طرح‌های وزارت علوم و آموزش و پرورش انجام شد. گزارش‌هایی که مسئولان ذیربط در بخش‌های مختلف […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز در آیین افتتاح چند طرح بزرگ وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش، گفت: بسیار خوشحالم که شصت و ششمین هفته افتتاح‌ها امروز در زمینه بهره برداری از طرح‌های وزارت علوم و آموزش و پرورش انجام شد. گزارش‌هایی که مسئولان ذیربط در بخش‌های مختلف کشور در این باره ارائه کردند بسیار امیدبخش بود و نشان داد که کشور ما در طول این ۸ سال حرکت و پیشرفت بسیار خوبی در زمینه علم و دانش داشته است.
وی بیان کرد: ما توانستیم از رتبه ۲۱ به رتبه ۱۵ در عرصه علمی برسیم و به این معناست که دانشگاه‌ها، دانشجویان، فضاهای تحقیقاتی و پارک‌های علم و فناوری فعال بودند. هدف دولت از روز اول این بود که دانشگاه‌ها را به مراکز تولیدی و به ویژه مراکز صنعتی متصل کند.
رئیس جمهور تصریح کرد: همچنین دانشگاه‌ها به طور مداوم با مراکز تحقیقاتی و پردیس‌ها باید در ارتباط مستقیم باشند و امروز شاهدیم که اطراف دانشگاه‌ها، مراکز علمی، فناوری و نوآوری شکل گرفته است.
روحانی اظهارداشت: همه آمار و ارقام نشان می‌دهد که در زمینه نوآوری، شرکت‌های دانش بنیان، علم و دانش شاهد تحول بسیار بزرگی هستیم. منتها در این ۸ سال برخی از مسائل به دلیل فضاهای سیاسی بزرگ‌تر معرفی شده است و کمتر این موفقیت‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: به این معنا که کمتر گفته می‌شود در این دولت، مسئولان برای علم و دانش، تحقیقات و فناوری توجه ویژه ای قائل بوده‌اند. ما می‌بینیم در استان‌های مختلف در طول یک سال هزار کلاس درس و مراکز آموزشی و خدماتی افتتاح شده است.
رئیس جمهور گفت: همچنین در این جلسه گزارشی داده شد مبنی بر اینکه در زمینه بحث‌های مربوط به آزمایشگاه‌هایی که به دانشگاه‌های ما مربوط می‌شوند، اتفاقات بسیار خوبی افتاده است و این مسئله اهمیت زیادی برای ما دارد. البته برخی از دانشگاه‌ها بدون آزمایشگاه هستند که در این صورت دانشجو نمی‌تواند پیشرفت کند.
روحانی افزود: در این دولت و در روزهای سخت و به ویژه سال‌های ۹۸ و ۹۹ تلاش ویژه ای برای بازسازی، نوسازی و ایجاد فضاهای آزمایشگاهی جدید صورت گرفته است و به این معناست که تحولی که ما امروز در علم و دانش شاهدهستیم بسیار اهمیت دارد.
وی اظهار داشت: دولت در شرایط سخت ارزی و مالی طی سال‌های گذشته، توانست ده‌ها میلیون یورو برای ساخت آزمایشگاه در دانشگاه‌ها اختصاص دهد.
رئیس جمهور بیان کرد: همچنین بیش از ۲ هزار میلیارد تومان قرارداد بین دانشگاه‌ها و بخش صنعت منعقد شده است که نشان می‌دهد ارتباط بین دانشگاه‌ها و بخش صنعت و تولید ارتقا یافته و کار بسیار بزرگی است.
روحانی همچنین با بیان اینکه در شب‌های قدر درِ رحمت خداوند باز است، گفت: خداوند شب رحمت جهانی برای همه مسلمانان و همه انسان‌ها مقدر کرده است و همه می‌توانند از این شب به خوبی استفاده کنند.
وی بیان کرد: شب قدر در ماه رمضان است و این موضوع در قرآن مجید آمده است. بر این اساس هم قرآن در شب قدر نازل شده و هم شب قدر در ماه رمضان است.
رئیس جمهور تصریح کرد: حضور مردم در شرایط کرونایی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شب‌های قدر در اماکن مذهبی جای تقدیر و تشکر دارد. البته برخی از مردم هم به دلیل این شرایط در خانه ماندند و این مراسم را برگزار کردند.
روحانی تاکید کرد: مردم ما معتقد و متدین هستند و زمانی که این پاکی و صفای دل با علم و دانش و تحقیقات و تلاش برای پیشرفت کشور و فناوری توأم شود، می‌توانیم شاهد تحول بسیار بزرگی در کشور باشیم.
وی گفت: فردا روز قدس است و مردم فلسطین بیش از ۷۰ سال است که از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند و در بیابان‌ها و کشورهای مختلف و در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند.
رئیس جمهور تصریح کرد: جای تاسف دارد که جامعه جهانی به مردم فلسطین توجه ندارد و غاصبان همچنان به غصب خود ادامه می‌دهند. امام بزرگوار ما آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس تعیین فرمودند تا حقوق ملت فلسطین و بازپس گیری قدس شریف به دست مسلمانان قهرمان مورد توجه قرار گیرد که البته همواره مورد توجه بوده است.
روحانی بیان کرد: ان شاءالله مردم فلسطین در این جهادشان به پیروزی خواهند رسید و مسلمانان هم به آرزوی دیرینه خود در این زمینه می رسند. ما این روز را پاس می‌داریم و البته به دلیل شرایط کرونایی، راهپیمایی نداریم اما برای آزادی قدس دعا می‌کنیم و فردا از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی هم همگی استفاده خواهیم کرد.