به گزارش آوای بیستون، «جولیوس مادابیو» رئیس‌جمهور سیرالئون با ارسال پیامی خطاب به حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت. رئیس‌جمهور سیرالئون در این پیام با اشاره به شایستگی‌های رئیسی در سمت قبلی به‌عنوان رئیس قوه قضاییه،آورده است: جنابعالی نقش مهم و سهم به‌سزایی […]

به گزارش آوای بیستون، «جولیوس مادابیو» رئیس‌جمهور سیرالئون با ارسال پیامی خطاب به حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.
رئیس‌جمهور سیرالئون در این پیام با اشاره به شایستگی‌های رئیسی در سمت قبلی به‌عنوان رئیس قوه قضاییه،آورده است: جنابعالی نقش مهم و سهم به‌سزایی در جامعه ایران به‌عنوان یک مقام عالی در کارنامه خود به جا گذاشتید که فراموش نشدنی است.
جولیوس مادابیو با دوستانه و صمیمانه خواندن روابط بین سیرالئون و جمهوری اسلامی ایران ظرف سالیان متمادی، تاکید کرد: رجای واثق دارم که در سالیان پیش رو، روابط خوب موجود میان دو کشور بیشتر تقویت می‌شود.
رئیس جمهور سیرالئون ابراز امیدواری کرد: روابط کنونی میان طرفین در سایه همکاری نزدیک و در جهت تامین منافع مشترک دو کشور و دو ملت تداوم یابد.
لزوم تحکیم روابط و همکاری دوجانبه بین ایران و نامبیا
براساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در نامبیا، «هاگه گینگوب» رئیس‌جمهور نامبیا نیز، با ارسال پیامی خطاب به حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب، از سوی خود، مردم و دولت نامبیا، انتخاب وی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک و تهنیت گفت.
رئیس‌جمهور نامبیا در این پیام،آورده است: می‌خواهم از این فرصت برای تاکید بر تعهد نامبیا در جهت تحکیم روابط و همکاری دوجانبه با ایران و محکم کردن دوستی و همبستگی موجود بین دوکشور استفاده کنم.
وی همچنین ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای رئیس‌جمهور منتخب کشورمان، ابراز امیدواری کرد در دوران ریاست جمهوری رئیسی مردم ایران در جهت موفقیت و خوشبختی بیشتر حرکت کنند.
ابراز امیدواری برای تقویت روابط ایران و مالزی در دولت سیزدهم
براساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور، «سلطان عبدالله رعایه الدین المصطفی بالله شاه» پادشاه مالزی، با ارسال پیامی خطاب به حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس جمهور منتخب، انتخاب وی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.
پادشاه مالزی در این پیام ابراز امیدواری کرد، روابط نزدیک و برادرانه بین مالزی و جمهوری اسلامی ایران در دوره ریاست جمهوری رئیسی بیش از پیش تقویت شود.
وی تاکید کرد: من مطمئن هستم که مالزی و جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های قاطع خود را برای تحکیم مناسبات در سطوح عالی‌تر ادامه خواهند داد.