به گزارش خبرنگار آوای بیستون سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور عصر امروز (دوشنبه) در حاشیه جلسه بررسی وضعیت رسیدگی به پروژه‌های بیمارستانی استان تهران در جمع خبرنگاران در رابطه با نتیجه جلسه امروز، اظهار داشت: رئیس جمهور در سفرهای متعددی که در سطح استان تهران داشت، برای چند طرح دستورات ویژه ای صادر کرد […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور عصر امروز (دوشنبه) در حاشیه جلسه بررسی وضعیت رسیدگی به پروژه‌های بیمارستانی استان تهران در جمع خبرنگاران در رابطه با نتیجه جلسه امروز، اظهار داشت: رئیس جمهور در سفرهای متعددی که در سطح استان تهران داشت، برای چند طرح دستورات ویژه ای صادر کرد و امروز عمدتاً حول محور طرح‌های بیمارستانی جلسه‌ای با حضور استاندار تهران و همکاران خود در سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌های سطح استان داشتیم.
وی افزود: در مرحله اول در مورد بخشی از بیمارستان‌هایی که از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار هستند، تصمیم‌گیری شد که از جمله آن بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار بود که متأسفانه این بیمارستان پس از سال‌ها که از عملیات اجرایی آن گذشته، به همان شکل باقی مانده است و منابع لازم برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان پیش‌بینی شد.
معاون اجرایی رئیس جمهور در رابطه با وضعیت بیمارستان پیشوا، تصریح کرد: بیمارستان پیشوا بیمارستانی بود که دانشگاه آزاد اسلامی انجام آن را آغاز کرده و به دلایلی نتوانسته است آن را تکمیل کند و به وزارت بهداشت واگذار شد که رئیس جمهور دستور داد این بیمارستان در یک بازه زمانی دو سال و نیمی تکمیل شود و منابع لازم برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان نیز پیش‌بینی شده است.
مرتضوی با بیان اینکه دستور دیگر رئیس‌جمهور پیرامون بیمارستان الغدیر بومهن بود، افزود: خوشبختانه عملیات اجرایی این بیمارستان نیز با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی توسط خیرین محقق شده بود و منابع لازم برای تکمیل آن نیز پیش‌بینی شد.
وی در رابطه با وضعیت پروژه بیمارستان مهدی کلینیک، بیان کرد،: بیمارستان مهدی کلینیک یکی از بزرگترین بیمارستان‌های کشور و استان تهران است که آن هم از ابتدای سال منابع زیادی تزریق اعتبار داشت و در شرف تکمیل است و در آینده نزدیک قسمت‌هایی از آن به بهره برداری خواهد رسید.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور اضافه کرد: حدود ۴۰۰ میلیارد تخصیص منابع برای این بیمارستان در نظر گرفته شد که امیدوار هستیم با تخصیص و تزریق منابع، این بیمارستان هم جزو بیمارستان‌هایی باشد که در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد.
مرتضوی در رابطه با منابع تأمین اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه‌ها و برنامه دولت برای جذب نیروی انسانی در پروژه‌ها، خاطرنشان کرد: اعتبارات در اسرع وقت تزریق خواهد شد. نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه حضور داشته و متعهد شدند حسب دستوری که داده شد، اقدامات لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: در رابطه با منابع انسانی مقرر شد جلسه‌ای با سازمان امور اداری استخدامی تشکیل شود و منابع انسانی و منابع مالی برای جذب منابع انسانی مورد توجه قرار گیرد.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پایان تاکید کرد: چند بیمارستانی که در جلسه امروز بررسی شد، بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد تومان منابع در گام نخست نیاز دارند و منابعی هم برای تجهیزات نیاز دارند که امیدوار هستیم تا پایان سال بر اساس پیش‌بینی های لازم تأمین شوند.
همچنین مرتضوی در جلسه مربوط به بررسی وضعیت برخی از بیمارستان‌های استان تهران، اظهار داشت: در این جلسه همه بیمارستان‌های استان تهران مورد نظر نیستند بلکه بیمارستان‌هایی مورد تاکید هستند که رئیس جمهور روی آنها تاکید ویژه داشتند یکی از بیمارستان‌ها، بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار است که سال‌ها آینه دق مردم این شهرستان شده و بیش از ۳۵ سال است که تکلیف آن مشخص نشده است.
وی عنوان کرد: بیمارستان دوم بیمارستان الغدیر است که ادامه ساخت آن رها شده است و بیمارستان مهدی کلینیک و بیمارستان پیشوا هم بیمارستان‌های بعدی هستند که رئیس جمهور برای رسیدگی به وضعیت آن تاکید داشتند.
معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: پیشنهاد من این است که برای مجموعه وزارت بهداشت جلسه‌ای طراحی شود و استاندار تهران و رئیس سازمان امور اداری استخدامی هم حضور پیدا کنند زیرا اگر این دستورات پیگیری نشود، عیب کار و گرفتاری‌ها عیان خواهند شد.
مرتضوی تصریح کرد: تصمیمات کلی در مورد بیمارستان مهدی کلینیک با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شد. این پول‌ها اگر پیگیری نشوند، آسیب می‌بیند. در مورد بیمارستان امام خمینی شهریار نیز پروژه باید تا پایان سال تمام شود.
وی اضافه کرد: در این نشست مصوب شد برای بیمارستان‌های اسلامشهر ۸۰ میلیارد تومان، پیوست ورامین ۵۰ میلیارد تومان، شهریار ۱۰۰ میلیارد تومان، بومهن ۱۰۰ میلیارد تومان، مهدی کلینیک ۴۰ میلیارد تومان و انستیتو پاستور ۵۰ میلیارد تومان تأمین منابع صورت گیرد و در مجموع ۴۲۰ میلیارد تومان تا پایان هفته برای این ۶ طرح بهداشت و درمان استان تهران اختصاص می‌یابد.