به گزارش آوای بیستون به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی وزیر کشور به مناسبت درگذشت اسماعیل جوادی آملی، پیام تسلیتی را خطاب به آیت الله جوادی آملی صادر کرد. در این پیام آمده است؛ بسم الله الرحمن الرحیم وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ«محضر […]

به گزارش آوای بیستون به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی وزیر کشور به مناسبت درگذشت اسماعیل جوادی آملی، پیام تسلیتی را خطاب به آیت الله جوادی آملی صادر کرد.
در این پیام آمده است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ«محضر مبارک آیت الله جوادی آملی دامت برکاتهدرگذشت برادر گرامیتان جناب آقای دکتر اسماعیل واعظ جوادی را که عمر با برکتش را در خدمت نشر معارف اسلامی و تربیت شاگردان سپری کرد، تسلیت عرض می‌کنم.اگرچه ایران اسلامی از نعمت وجودش محروم شد اما آثار برجسته و با برکتش در دانشگاه‌ها و مراکز علمی ماندگار خواهد بود.از خداوند متعال برای ایشان علو درجات، برای بازماندگان محترم، صبر و بردباری و برای حضرتعالی طول عمر بابرکت مسالت دارم.»اسماعیل واعظ جوادی آملی، استاد فلسفه و معارف اسلامی و برادر آیت‌الله جوادی آملی نیمه شب گذشته در بیمارستان امام خمینی (ره) آمل در سن ۸۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
این استاد علوم اسلامی و فلسفه سال ۱۳۱۶ در آمل چشم به جهان گشود و سال ۱۳۴۳ دکترای خود را در رشته فلسفه زیر نظر شهید مطهری از دانشگاه تهران اخذ کرد.
وی در دانشگاه‌های تهران، شیراز، مازندران و اصفهان سابقه تدریس داشت و با بیش از ۵۰ سال سابقه تدریس بسیاری نخبگان و اساتید امروزی از شاگردانش بودند.
از آن مرحوم ۳۴ اثر به زبان‌های مختلف در علوم فلسفه، روانشناسی تربیت اسلامی، جغرافیای تاریخی، تاریخ عرفا و بیش از ۲۰ مقاله علمی متعدد در زمینه فلسفه، عرفان، روانشناسی، حقوق و تاریخ فلسفه به یادگار مانده و راه‌اندازی و تأسیس دانشکده مامایی و دانشگاه آزاد آمل از اقدامات آن مرحوم است.