به گزارش خبرنگار آوای بیستون، مخلص الائمه عصر پنجشنبه در معارفه فرماندار ساوه که در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: شرایط عمومی کشور برای نخبگان و مدیران کشور، شرایط روشنی است و این مسئله مشخص می‌کند از لحاظ اقتصادی و اجتماعی آینده خوبی را می‌توانیم ترسیم کنیم. وی افزود: مشکلات اقتصادی، تورم […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، مخلص الائمه عصر پنجشنبه در معارفه فرماندار ساوه که در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: شرایط عمومی کشور برای نخبگان و مدیران کشور، شرایط روشنی است و این مسئله مشخص می‌کند از لحاظ اقتصادی و اجتماعی آینده خوبی را می‌توانیم ترسیم کنیم.
وی افزود: مشکلات اقتصادی، تورم و بهره وری پایین مشخص می‌کند دولت سیزدهم در چه شرایطی سکان هدایت کشور را به دست گرفته است و حداقل تا ۱۴۰۳ بخش عمده‌ای از درآمدهای کشور صرف پرداخت چک نایب خواهد شد که در سنوات گذشته کشیده شده و فشار را روی اقتصادی خواهد گذاشت.
استاندار استان مرکزی تصریح کرد: وقتی آینده مطرح می‌شود سه مؤلفه این آینده را شکل می‌دهد؛ وزن گذشته، فشار حال و کشش آینده سه مؤلفه ای هستند که مسیر ما را به سمت آینده تبیین می‌کند و هر حرکتی برای پیشبرد برنامه‌ها و ارتقا سازمان، جامعه و استان با لحاظ این سه مؤلفه صورت می‌گیرد و نمی‌توانند از هیچکدام از آنها جدا بشویم اما باید تدبیر کنیم چگونه آنها را کنار هم بچینیم و از فرصتها استفاده کنیم.
مخلص الائمه گفت: شرایط فعلی کشور، تلاش جهادی و شبانه روزی می‌خواهد؛ می‌طلبد با حرکت و کار شبانه روزی بخشی از دغدغه‌های مردم را رفع کنیم.
وی افزود: در سال‌جاری دولت جدید کانون تمرکزش بحث مقابله با بیماری کرونا و واکسیناسیون بود که به لطف و فضل الهی توفیق عالی و رکورد بین المللی زدیم و در بیکاری ناشی از کرونا نیز حدودی کاهش داشتیم. هرچند شرایط ابتلاء به کرونا شکننده است اما امیدواریم وارد پیک‌های بعدی نشویم.
استاندار مرکزی تصریح کرد: در سال آینده تمرکز و کانون تمرکز رشد اقتصادی است. رشد اقتصادی که برای کشور در نظر گرفته شده در سال ۱۴۰۱ عددی است معادل ۸ درصد که رقم قابل توجهی است، سهم استان از تراز ۸ درصد، ۷.۲ دهم است.
مخلص الائمه گفت: در استانداری مرکزی با اصلاح گستره ساختار بودجه در سال آینده، اختیارات خوبی به استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و ادارات کل شهرستان واگذار خواهد شد و به عنوان متولی محوری در استان مرکزی روی ظرفیت شهرستان ساوه حساب باز کرده‌ایم.
وی افزود: ساوه به عنوان قطب اقتصادی استان در کنار مشکلات دارای ظرفیت‌های فراوان صنعتی، اقتصادی و مجاورت با پایتخت است.