به گزارش خبرنگار آوای بیستون، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، آرای خود برای انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا، انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را به صندوق مستقر در ستاد انتخابات کشور انداخت. جهانگیری پس از انداختن رای خود در صندوق اخذ رای مستقر در وزارت کشور در جمع […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، آرای خود برای انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا، انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را به صندوق مستقر در ستاد انتخابات کشور انداخت.

جهانگیری پس از انداختن رای خود در صندوق اخذ رای مستقر در وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات با توجه به شرایط کرونایی که باید سلامت مردم  در اولویت باشد در حال برگزاری است. طبق گزارش‌های وزارت کشور، انتخابات در امنیت و آرامش و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود و مردم هم طبق روال در پای صندوق‌های رای حضور دارند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا که امروز به صورت سراسری برگزار می‌شود، اظهار کرد: در انتخابات ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهوری انتخاب می‌شود که طبق قانون اساسی دومین شخصیت کشور، مسئول قوه مجریه و رئیس دولت است. رئیس‌جمهور طبق قانون اساسی مسئولیت‌های مختلفی هم برای توسعه کشور و هم برای مسائل سیاست خارجی بر عهده دارد.

وی افزود: رئیس‌جمهور در شوراهای اصلی در بخش های مختلف کشور، سیاست‌گذار است و همه این بخش‌ها در حوزه رئیس‌جمهور است. امروز مردم دست به انتخاب می‌زنند که مهمترین امور زندگی خود و کشورشان را از حیث اجرایی در چارچوب قانون اساسی به او واگذار می‌کنند تا بتواند قوانین کشور را اجرا کنند.

جهانگیری با اشاره به مسئولیت های سنگین شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: خصوصاً پس از تصویب مصوبه وظایف شورا در هیئت دولت، بخشی از اختیارات در این مصوبات به شوراها واگذار شد که مدیریت محلی به صورت متمرکز در اختیار شهرداران و شوراهای اسلامی شهر باشد و از این رو در کنار انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان برگزار می شود.  بخشی از مسائل شهر و روستا بر عهده این شورا است. مردم با انتخاب شهرداران و دهیاران می توانند مسائل شهر و روستای خود را ساماندهی کنند لذا این دو انتخابات هر ۴ سال یکبار همزمان برگزار می‌شود و جزو مهمترین انتخابات کشور است.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: از طرفی حساسیتی راجع به انتخابات جمهوری اسلامی به ویژه در ارتباط با رئیس جمهور وجود دارد. ما در شرایطی هستیم که با دنیا در حال مذاکرات جدی لغو تحریم‌ها و حل مسائل کشور در فضای بین‌المللی هستیم. مسائل داخلی کشور با مسائل بین‌المللی بسیار مرتبط است و نمی‌توان اقتصاد را حتی در چارچوب اقتصاد مقاومتی بدون رویکرد دیگربینی انجام داد. اقتصاد کشور باید به صورت جدی با اقتصاد جهانی مرتبط باشد تا بتواند پول، بازار و کالا بگیرد.

وی افزود: وقتی یک اقتصاد زنده رشد دارد که بتواند با دنیا کار کند به همین دلیل مسائل سیاست خارجه تاثیر تعیین کننده ای در مسائل اقتصادی کشور دارد و رئیس جمهور با انتخاب وزیر امور خارجه و انتخاب سیاست هایی که برای پیش بینی امور انجام می دهد، مسئول اصلی این بخش است. امیدوارم مردم هم مشارکت خوبی داشته باشند و هم کسی را از بین کاندیداها انتخاب کنند که بتواند زمینه پیشرفت کشور حل مشکلات مردم در داخل و فضای بین الملل به وجود بیاورد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: از طرفی حساسیتی راجع به انتخابات جمهوری اسلامی به ویژه در ارتباط با رئیس جمهور وجود دارد؛ ما در شرایطی هستیم که با دنیا در حال مذاکرات جدی لغو تحریم‌ها و حل مسائل کشور در فضای بین‌المللی هستیم. مسائل داخلی کشور با مسائل بین‌المللی بسیار مرتبط است و نمی‌توان اقتصاد را حتی در چارچوب اقتصاد مقاومتی بدون رویکرد دیگربینی انجام داد.  

وی ادامه داد: اقتصاد کشور باید به صورت جدی با اقتصاد جهانی مرتبط باشد تا مستقر شود و پول، بازار و کالا بگیرد. وقتی یک اقتصاد زنده رشد دارد که بتواند با دنیا کار کند.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: به همین دلیل مسائل سیاست خارجه تاثیر تعیین کننده ای در مسائل اقتصادی کشور دارند و رئیس جمهور با انتخاب وزیر امور خارجه و انتخاب سیاست هایی که برای پیش بینی امور انجام می دهد، مسئول اصلی این بخش است.

جهانگیری در پایان بیان کرد: امیدوارم مردم هم مشارکت خوبی داشته باشند و هم کسی را از بین کاندیداها انتخاب کنند که بتواند زمینه پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم در داخل و فضای بین الملل را به وجود بیاورد.