آوای بیستون – گروه استان‌ها: چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری خراسان رضوی در هجدهمین سفر رئیس‌جمهوری میزبان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین برخی اعضای کابینه بود. بررسی مشکلات مردم، دیدار با اقشار مختلف جامعه و شرکت در جلسات مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور کشورمان در جریان سفر به استان بود. سفر رئیس جمهور […]

آوای بیستون – گروه استان‌ها: چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری خراسان رضوی در هجدهمین سفر رئیس‌جمهوری میزبان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین برخی اعضای کابینه بود. بررسی مشکلات مردم، دیدار با اقشار مختلف جامعه و شرکت در جلسات مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور کشورمان در جریان سفر به استان بود.

سفر رئیس جمهور از عصر روز چهارشنبه آغاز شد و تا شامگاه پنجشنبه ادامه داشت. برنامه‌های این سفر از مراسم استقبال رسمی و زیارت حرم مطهر رضوی آغاز شد و بعد از این مراسم دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدا و علما و روحانیون استان خراسان رضوی و مشهد برگزار شد.

همچنین نشست هم اندیشی رئیس جمهور با جمعی از فعالان اقتصادی با اولویت و رویکرد برنامه‌های دانش بنیان با توجه به شعار سال و با هدف جهت دهی به فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد.

از دیگر برنامه‌های سفر ریاست جمهوری برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان‌ها با حضور نمایندگان ریاست جمهوری بود که تصمیمات نهایی اتخاذ شد.

سفر رئیس جمهور به سرخس و بازدیدهای سرزده از دیگر برنامه‌های سفر بود.

برگزاری نشست شورای اداری استان با حضور رئیس دولت و نمایندگان اعزامی رئیس جمهور به شهرستان‌ها و مسئولان استانی و نشست خبری با اصحاب رسانه هم از دیگر برنامه‌های هجدهمین سفر استانی رئیس جمهور بود.

بنابراین گزاش، ۳۱ میز خدمت در دستگاه‌های مختلف پیش‌بینی شد که به عنوان نمایندگان ویژه وزارت‌خانه‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری، اقتصاد و دارایی، بهداشت و درمان و … فعالیت و مردم به صورت حضوری مشکلات خود را مطرح کردند.

همچنین سامانه ارتباط مردمی در بستر اینترنت به نشانی www.۱۱۱.ir نیز پیش بینی شده بود.

اخبار سفر رئیس جمهور و وزرا را در زیر بخوانید.

۲۲:۳۰ مردم متدین ما امروز مهم‌ترین مولفه قدرت در کشور هستند

سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنج‌شنبه در شورای اداری خراسان رضوی که به‌عنوان جمع‌بندی هجدهمین سفر استانی دولت سیزدهم برگزار شد اظهار کرد: آنچه برای آحاد ملت و مسئولین اهمیت دارد برنامه ریزی برای تحول در زندگی برای تبدیل به احسن حالات نیاز است.

رئیس جمهور افزود: رویکرد باید رویکرد، تحولی باشد که اولین آن عبارت است از تحول شناختی که باید انجام شود.

وی افزود: برای ایجاد این تحول نیاز به عزم و اراده جدی و شناخت و تحول درفرآیندهاست، با فرآیندهای فعلی نمی‌توان تحول را تضمین کرد بلکه باید تحولی در فرآیندها شکل بگیرید، برخی فرآیندهایی که مورد اعتراض مردم و مدیران است نیازمند بازنگری است.

حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: امروز نعمت‌های بسیاری خداوند به ما مسئلت کرده و بزرگترین نعمت برای کشور نظام مقدس جمهوری اسلامی است، هیچ نعمتی بالاتر از این نیست.

رئیس جمهور افزود: اگر حفظ نظام اوجب واجبات باشد که اینطور هست، باید نسبت به حفظ اوجب واجبات برنامه ریزی و تلاش صورت بگیرد، آنچه هم تضمین برای جمهوریت نظام و هم برای اسلامیت نظام باشد، مردم سالاری دینی بزرگترین نعمت و فضل پروردگار برای این کشور است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه به عنوان مهم ترین مؤلفه قدرت و امنیت ما، مردم متدین هستند افزود: مردم ما امروز مهم ترین مؤلفه قدرت در کشور هستند؛ هرکسی امروز به نام نظام اسلامی خدمت می کند نقش فعل و ترک فعل او، اعتماد آفرینی و امیدآفرینی در مشهد بسیار مهم و نقش آفرین است لذا تک تک افراد با توجه به جایگاهی که دارند نقش دارند در افزون کردن این قدرت یا خدای نکرده از این قدرت بکاهند لذا همه نقش آفرینی می‌کنند و نقش همگان در این رابطه مهم است.

رئیس جمهور اظهار کرد: در انجام کارها و مسؤولیت اعتبارات و برنامه و وجود امکانات بسیار نقش دارد اما بالاترین نقش مال مدیریت است، بالاترین و مؤثرترین نقش به مدیریت مربوط می‌شود و من به شما مدیران استان عرض می‌کنم نقش شما و مدیران در تحول اداری بسیار مهم است ضمن اینکه برای اعتبارات و برنامه جایگاه قائل هستم. ادامه اظهارات رئیسی را اینجا بخوانید.

۲۰:۳۵ جلسه شورای اداری خراسان رضوی با حضور رئیس جمهور آغاز شد

جلسه شورای اداری خراسان رضوی با حضور رئیس جمهور، استاندار خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در استان، وزرای هیئت دولت، مسئولان استانی، نظامی و انتظامی خراسان رضوی آغاز شد.

۱۹:۳۵ منابع لازم برای تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن تأمین شده است

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ساخت ۴۷ هزار و ۸۶۱ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای بیستون اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دولت، آغاز عملیات اجرایی ۵۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی بود که خوشبختانه تعیین زمین‌ها، تعریف کاربری مناسب روی این املاک و تأمین منابع به منظور پرداخت تسهیلات ساخت و ایجاد زیرساخت‌ها انجام گرفته است.

وی با بیان این‌که ساخت این ۵۰ هزار واحد مسکونی در خراسان رضوی ذیل ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال تعریف می‌شود، ادامه داد: ۲۰۰ هزار واحد از آن یک میلیون واحد مربوط به خراسان رضوی است که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد.

۱۹:۳۵ کلنگ زنی پروژه ۲۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهرستان خواف

۱۸:۵۹ آرامگاه شهید مدرس به مجموعه‌ای شاخص در حوزه زیارت تبدیل می‌شود

امیرحسین مدنی عصر پنجشنبه با حضور در آرامگاه شهید مدرس اظهار کرد: با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین دولت، آستان قدس رضوی و شهرداری برای اجرای طرح حرم تا حرم و توسعه فضای پیرامونی آرامگاه شهید مدرس، این زیارتگاه به مجموعه‌ای شاخص در حوزه زیارتی تبدیل می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بیان کرد: نهضت اسلام و استعمارستیزی که توسط شهید مدرس در دوران رضاخانی بنا شد مورد توجه امامین انقلاب قرار گرفت و امروز همچنان قریاد استعمارستیزی ایران و نظام جمهوری اسلامی بلند است.

وی با اشاره به لزوم توسعه آرامگاه شهید مدرس و قابلیت جذب گردشگر و زائر در این منطقه گفت: با اجرای طرح توسعه این فضا می‌تواند مجموعه شاخصی در حوزه زیارتی شهرستان شود.

۱۸:۰۶ ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی واگذار می‌شود

سید رضا فاطمی امین بعدازظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور با اشاره به غیربومی بودن هیئت مدیره شرکت‌های دولتی در کشور اظهار کرد: بومی‌گزینی از اصول دولت است و واگذاری ایران خودرو و بدنبال آن سایپا به بخش خصوصی هستیم تا مشکل بطور اساسی حل شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ادغام وزارت بازرگانی و وزارت صنایع کار صحیحی بود که به درستی انجام نشد.ادامه خبر را اینجا ببینید.

۱۷:۰۰ قدردانی رییس جمهوری از نیروهای هلال احمر خراسان رضوی

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در بازدید از پایگاه پشتیبانی و عملیات هلال احمر خراسان رضوی در مشهد با تعدادی از امدادگران جعیت هلال احمر که در این پایگاه مستقر بودند دیدار و گفتگو کرد.

وی به مطالبات امدادگران، نجاتگران و نیز شنیدن مشکلات این گروه پرداخت و از آنان، به خاطر تلاشهای‌شان در تامین امنیت و امداد رسانی به حادثه دیدگان حوادث قدردانی کرد.

۱۶:۴۲ وزیر نیرو: مرحله نخست نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی داورزن به بهره‌برداری می‌رسد

۱۶:۳۸ وزیر کشور با مردم روستای مرزی «سنگدیوار» کلات دیدار و گفت‌وگو کرد

احمد وحیدی بعدازظهر پنجشنبه در جریان سفر هیئت دولت به خراسان رضوی با حضور در روستای مرزی سنگدیوار واقع در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان از توابع شهرستان کلات دیدن کرد و با مردم این روستا به گفت‌وگو نشست.

۱۶:۳۵ لزوم حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان / «عدالت» محور تحول در دولت سیزدهم است

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر پنج‌شنبه در بازدید از پارک علم و فناوری خراسان رضوی که در حاشیه هجدهمین سفر استانی دولت سیزدهم انجام شد، با بیان این‌که آنچه رهبر معظم انقلاب به‌عنوان شعار سال اعلام می‌کنند، نیاز جدی کشور است، اظهار کرد: این نیاز در ابتدای سال به شکل شعار خودنمایی می‌کند و در واقع دستور کاری برای تمام دستگاه‌های کشور است.

وی، تولید را محوری‌ترین نیاز امروز کشور دانست و ادامه داد: بسیاری از مشکلات ایران نظیر بیکاری با حمایت از تولید برطرف می‌شود و اقتصاد مقاومتی، استقلال سیاسی و اقتصادی در کشور با تولید امکان‌پذیر است.

رئیس جمهور با تأکید بر این‌که عزت ملی در گروی تولید محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: دانایی‌ها باید افزایش یابند تا ثروت و ارزش افزوده تولید شود و اقتصاد بتواند اقتصادی پایدار باشد تا تکانه‌های موجود در منطقه و دنیا تأثیری بر اقتصاد نداشته باشد.

وی با بیان این‌که تولید باید علم‌پایه و دانش‌بنیان شود، تصریح کرد: تکانه‌ها نباید اقتصاد را به نحوی جا به جا کند که فعال اقتصادی احساس بی‌ثباتی کند. ادامه اظهارات رئیسی را اینجا بخوانید.

۱۶:۰۰ نشست رئیس جمهور با فعالین عرصه تولید دانش بنیان استان خراسان رضوی

۱۵:۵۹ دولت سیزدهم بر اساس نیاز مردم برنامه‌ریزی می‌کند

سید امیرحسین قاضی زاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ظهر پنج‌شنبه در جمع نخبگان، علما و خانواده شهدای شهرستان فریمان با بیان این‌که با وجود برخی کاستی‌ها، اقدامات زیادی در این دولت و نظام انجام شده است، اظهار کرد: رؤسای برخی کشورهای منطقه برای حفظ خود مجبور شدند دست در دست اسرائیل بگذارند و همین مسئله باعث زمین خوردن آن‌ها خواهد شد.

وی با بیان این‌که حتی کشورهای به ظاهر ثروتمند و مقتدر در منطقه نیز آرامش ندارند، ادامه داد: ایران سربلند و مقتدر با تمام سختی‌ها، مسیر خود را طی می‌کند زیرا عده‌ای حاضر شدند در مسیر و مکتب امام حسین (ع)، به خود، آینده و خانواده خود فکر نکنند و در این مسیر جهاد کردند.

۱۵:۴۶ وزیر جهاد کشاورزی: اختصاص ۲۷ هزار میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی خراسان رضوی

۱۵:۴۱ گسترش خدمات در مناطق کم‌برخورد با طرح «عدالت و تعالی نظام سلامت»

بهرام عین‌اللهی که به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در هجدهمین سفر استانی دولت سیزدهم به بردسکن سفر کرده است، ظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان حاضر شد.

وی با بیان این‌که اجرای طرح «عدالت و تعالی نظام سلامت» یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت است، اظهار کرد: این برنامه با همکاری و مشارکت رؤسا و مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور میسر است و از این طریق می‌توان در جهت رفع مشکلات و کمبودها در حوزه سلامت گام برداشت.

۱۴:۱۲ تصمیم جدی دولت برای خانه‌دار شدن اقشار ضعیف جامعه

رستم قاسمی که به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در هجدهمین سفر استانی دولت سیزدهم به گلبهار سفر کرده است، در آغاز سفر خود به این شهر با حضور در مزار شهدا به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد.

وی سپس در مراسم آغاز عملیات اجرایی هفت هزار و ۱۷۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید گلبهار حضور یافت.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با بیان این‌که یکی از مأموریت‌های جدی وزارت راه و شهرسازی «نهضت ملی مسکن» است، اظهار کرد: بر اساس قول رئیس جمهور و قانونی که مجلس تصویب کرده است، مقرر شد حدود چهار میلیون مسکن ظرف چهار سال ساخته شود.

وی افزود: خوشبختانه در مدت شش ماهی که از فعالیت دولت خدمت‌گذار می‌گذرد، ما در شهرها و شهرستان‌های مختلف کشور شاهد آغاز پروژه‌های مسکن هستیم.

۱۳:۳۶ برای افزایش همگرایی بین مردم دو سوی مرز آمادگی داریم

محمد مهدی اسماعیلی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان تایباد اظهار کرد: تایباد به لحاظ تاریخی جزو مناطق بابرکت کشور است و همگرایی بین مردم دو سوی مرز همیشه بوده و ما برای تقویت آن آمادگی داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شهرستان تایباد ظرفیت‌های کم نظیری برای توسعه دارد، گفت: استعداد بالای منابع انسانی، وحدت و همدلی فریقین در شهرستان مایه مباهات کشور است، بخاطر امنیت بالا در این شهرستان، تایباد را به یک شهر ویژه تبدیل کرده است.

وی افزود: تایباد به لحاظ تاریخی همیشه جزو مناطق بابرکت کشور ما بوده است و وحدت این شهر حاصل مجاهدت و تلاش‌های علما و مردم متدین این شهرستان است.

۱۳:۱۵ زندگی مردم را به برجام گره نزدیم / در زمینه کالاهای اساسی مشکلی نداریم

آیت الله رئیسی در دیدار با جمعی از علما و روحانیون استان خراسان رضوی: با وجود شرایط جنگی در منطقه، امروز در زمینه ذخائر کالاهای اساسی هیچگونه مشکلی در کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با تغییر الگوی کشت به دنبال استقلال در تولید محصولات کشاورزی هستیم، گفت: کشور در وضعیتی بود که برخی آقایان در جلسات می‌گفتند، اگر کسی بتواند ۲۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد او را وزیر نفت می‌کنیم اما امروز شرایط فروش نفت به قبل از تحریم‌ها رسیده و پول فروش نفت نیز به کشور باز می‌گردد.

رئیس جمهوری ادامه داد: حجم تجارت خارجی غیرنفتی کشور در سال گذشته به ۱۰۰ میلیارد دلار رسیدکه بخشی از آن به خاطر افزایش تعامل و استفاده از ظرفیت همسایگان بود.

وی تصریح کرد: مذاکرات با قوت و عزت دنبال می‌شود و ما از میز مذاکره کنار نکشیده‌ایم اما به هیچ عنوان زندگی مردم و اقتصاد را به برجام و مذاکره گره نزده‌ایم.

آیت الله رئیسی یادآور شد: تمام تلاش بخش‌های مختلف کشور باید مقابله با یاس‌آفرینی دشمن و ایجاد و تزریق امید در جامعه باشد. امیدآفرینی البته با سخن و بخشنامه ممکن نیست، بلکه باید در میدان عمل محقق شود.

۱۲:۵۰ گزارش تخلفات معدن فیروزه بررسی می‌شود

سیدرضا فاطمی امین ظهر پنجشنبه در جلسه هم‌اندیشی با مدیران شهرستان فیروزه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اعتراضات مردم روستای معدن فیروزه، اظهار کرد: گزارش تخلفات معدن فیروزه بررسی خواهد شد و جمع‌بندی در مورد این موضوع انجام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: تا دو ماه دیگر مطالعاتی در مورد ظرفیت‌ها و فرصت‌ها شهرستان فیروزه انجام می‌شود تا جمع‌بندی بهتری در مورد این شهرستان داشته باشیم.

وی در خصوص عوارض معادن منطقه نیز افزود: ۱۵ درصد عوارض وصولی حق مردم است که امسال پیگیری می‌کنیم عوارض معادن منطقه در همان منطقه هزینه شود، صرفاً تولید برای ما مهم نیست بلکه باید از آلایندگی‌ها جلوگیری شود.

۱۲:۴۷ ایجاد دفتر موقت گمرکی در مه‌ولات بررسی می‌شود

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی که به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در هجدهمین سفر استانی دولت سیزدهم به شهرستان مه‌ولات سفر کرده است، در دیدار با مردم و مسئولان این شهرستان بر رفع مشکلات مردم این منطقه تأکید و اظهار کرد: درخواست ایجاد دفتر موقت گمرکی در این شهرستان جنوب خراسان رضوی را به هیئت دولت ارائه خواهد کرد.

در جلسه دیدار مردمی وزیر اقتصاد و امور دارایی در فرمانداری مه‌ولات، احداث پایانه موقت صادراتی محصولات کشاورزی، تکمیل جاده فیض‌آباد به کاشمر، تولید پهپادهای نگهبان و تراکتور هوشمند و همچنین ساخت کلینیک تخصصی پزشکان به‌عنوان مهم‌ترین مطالبات مردم و مسئولان شهرستان مه ولات مطرح شد.

۱۲:۴۰ عملیات پیش راه‌اندازی تغلیظ گاز اسیدی با حضور رییس جمهور در سرخس آغاز شد

۱۲:۳۷ تأمین مسکن مردم رسالت دولت سیزدهم است

یوسف نوری که در قالب هجدهمین سفر دولت سیزدهم به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به تربت جام سفر کرده است، پس از افتتاح یک باب مدرسه در این شهر، در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح ملی مسکن تربت جام شرکت کرد.

وی با بیان این‌که تأمین مسکن به‌عنوان یکی از نیازها و دغدغه‌های اصلی مردم است، اظهار کرد: تأمین مسکن یکی از رسالت‌های دولت و در راستای انجام وظایف قانونی است.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: بانک‌ها نیز در این زمینه ملزم به پرداخت تسهیلات و تسهیل در کار هستند ضمن اینکه این مسئله دغدغه و اصرار دولت است.

۱۲:۲۶ زائرسراهای ارزان قیمت در مشهد گسترش پیدا می‌کند

عزت‌الله ضرغامی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از زائرسرای ارزان‌قیمت مهر امام رضا (ع) در بافت اطراف حرم مطهر رضوی اظهار کرد: با نظارتی که خواهیم داشت و قاعده دقیقی که خواهیم نوشت، تلاش می‌کنیم زائرسراهای ارزان‌قیمت گسترش پیدا کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: در حال حاضر کمتر از ۱۰ زائرسرای ارزان‌قیمت در مشهد آغاز به کار کرده که لازم است مسائل برخی از آن‌ها را با دقت بیشتری دنبال کنیم.

وی درباره تعرفه ارائه خدمات در این مراکز افزود: برخی از این مراکز که فعالیتشان را آغاز کرده‌اند، مبلغی ناچیزی دریافت می‌کنند. البته ما هنوز قیمت‌گذاری نکرده‌ایم. پیش‌بینی این است که خدمات با حدود یک چهارم قیمت مراکز رسمی و تحت نظارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارائه شود.

ضرغامی در ادامه بیان کرد: ایجاد مراکز اقامتی ارزان‌قیمت از راهبردهای گردشگری است که باید دنبال شود.

۱۲:۱۵ دیدار وزیر ورزش و جوانان با خانواده شهید در سنگان

سید حمید سجادی که به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر به استان خراسان رضوی به شهرستان خواف سفر کرده است، صبح امروز پنج شنبه با حضور در شهر سنگان و منزل شهید «عبدالواحد جلالی» با خانواده این شهید دیدار و به صبر و پایداری خانواده شهدا به ویژه مادر شهید ادای احترام کرد.

‏ ۱۲:۱۱ شهید مدرس نماد مقاومت ملی در کشور است

سید امیر حسین مدنی پیش از ظهر پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از آرامگاه و موزه آرامگاه شهید مدرس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نهضتی که شهید مدرس ایجاد کرد برای امامین انقلاب حائز اهمیت بود.

وی ادامه داد: این نماد باید به‌عنوان نماد مقاومت ملی در برابر استعمار آن زمان در مقابل چشم مردم منطقه و کشور باشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان این‌که اهمیت این موضوع نشان می‌دهد باید توجه ویژه‌ای به آن بشود، خاطرنشان کرد: با تحقق تفاهم‌نامه‌ای که بین آستان قدس رضوی، دولت و مجلس منعقد شده است، این منطقه می‌تواند به‌عنوان منطقه‌ای که قابلیت جذب گردشگر و زائر دارد، منطقه‌ای شاخص در حوزه زیارتی معرفی شود.

۱۱:۴۴ رئیس جمهور در جمع مردم سرخس: معضل ریزگردها در سرخس باید حل شود

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر پنجشنبه در جمع اقشار مختلف مردم سرخس به بحث توسعه یافتگی منطقه اشاره و اظهار کرد: مسئولان شرکت‌های فعال در منطقه و پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس نیروی کارآمد بومی برای این مجموعه‌ها استفاده کنند.

رئیس جمهور بیان کرد: مردم مرزنشین سرخس، حافظه مرزهای کشور در این خطه هستند و باید مشکلات آن‌ها به ویژه موضوع ریزگردها حل و فصل شود.

وی افزود: من با مردم این خطه آشنا هستم و دلدادگی‌شان را به نظام و پایبندی‌شان را به ارزش‌های انقلاب می‌دانم و می‌شناسم.

رئیسی گفت: در روزهای آینده موضوع فرماندار این شهرستان با دستور استاندار خراسان رضوی حل و فصل و فرماندار مشخص می‌شود.

رئیس جمهور پیش از دیدار مردمی وارد گلزار شهدای «بهشت نبی» شهر سرخس شد و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

حضور و بازدید از پایانه مرزی و ایستگاه راه‌آهن بین‌المللی سرخس، هم‌مرز با کشور ترکمنستان از برنامه‌های اصلی سفر حجت‌الاسلام رئیسی و اعضای هیئت دولت به شهرستان سرخس است.

۱۱:۳۵ ورود واحدهای تولید کننده مواد اولیه صنعتی به بورس کالا

سیدرضا فاطمی امین صبح پنجشنبه در نشست با فعالان بخش صنعت و معدن سبزوار اظهار کرد: در راستای توسعه تولید، مواردی همچون مواد اولیه، سرمایه در گردش و توسعه بازار در سال جاری عملیاتی می‌شود و در موضوع تأمین مواد اولیه، راهکار این وزارت ورود واحدهای تولیدکننده مواد اولیه صنعتی به بورس کالا است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: برای تأمین نقدینگی واحدهای صنعتی و سرمایه در گردش، پرداخت تسهیلات بر مبنای صورت‌های مالی و تأمین مالی زنجیره‌ای انجام می‌شود که علاوه بر از بین بردن انحراف منابع، با تأمین مالی زنجیره‌ای حداقل ۳۰ درصد بازدهی افزایش می‌یابد.

وی افزود: هم اکنون کشور در بخش صنایع با کمبود برق روبه‌روست است که با هدف رفع این معضل، سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار مگاوات برق در کشور آغاز شده است. ادامه خبر را اینجا ببینید.

۱۱:۱۵ بهره‌برداری از ۲ کارخانه فرآوری گوگرد در سرخس با حضور رئیس جمهور

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه با حضور در مجتمع گوگردی سردار شهید سلیمانی گنبدلی، دو کارخانه از ۴ کارخانه این مجتمع را افتتاح کرد.

این دو کارخانه به منظور کاهش خام‌فروشی گوگرد و توسعه زنجیره آن در کشور با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و از محل گوگرد تولیدی پالایشگاه خانگیران ایجاد شده است.

این مجتمع شامل چهار کارخانه است که از این تعداد دو کارخانه پیش‌تر به بهره‌برداری رسیده و دو کارخانه دیگر نیز با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی و ۲,۵ میلیون یورویی بخش خصوصی، امروز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محصولات و ارزش افزوده آن گوگرد دانه‌بندی‌شده با ایجاد ارزش افزوده ۱۵ دلار به ازای هر تن، کود بنتونیتی با ایجاد ارزش افزوده سه برابری نسبت به گوگرد کلوخه و گوگرد میکرونیزه با ایجاد ارزش افزوده هشت برابری نسبت به گوگرد کلوخه است.

۱۰:۵۴ رسانه‌ها باید صحنه‌های ایثار شهدای سلامت را به تصویر بکشند

بهرام عین‌اللهی صبح پنجشنبه به‌عنوان نماینده ویژه دولت در شهرستان‌های خلیل آباد و بردسکن در هجدهمین سفر استانی دول، سیزدهم وارد بردسکن شد و به مقام شامخ شهدای این شهرستان، ادای احترام کرد.

وزیر بهداشت در نخستین برنامه سفر خود در دیدار با خانواده شهید علی حاجی‌پور، نخستین شهید مدافع سلامت شهرستان بردسکن با بیان این‌که رسانه‌ها باید صحنه‌های زیبای شهادت، ایثار و از خودگذشتگی شهدای سلامت را به تصویر بکشند تا به الگویی برای جامعه تبدیل شوند، اظهار کرد: شهدا بودند که انقلاب ما را به ثمر رساندند و هر شهید هدف خاصی داشته است.

وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم، شهدای انقلاب و شهدای سلامت هر کدام با توجه به شرایط زمانه و با فرهنگ زمانه برای نظام، انقلاب و مردم جان خود را فدا کردند.

وزیر بهداشت با اشاره به این‌که در دوران کرونا، ۳۰۰ نفر از کادر درمان کشور در راه تأمین سلامت هموطنان به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی و پرستاری ما به دنیا نشان داد که با وجود همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها، انسان‌های بزرگی بودند که برای سلامت مردم جان خود را به مخاطره انداختند و سربلند بیرون آمدند.

۱۰:۲۳ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد شهرستان مرزی تایباد شد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح پنج‌شنبه با استقبال فرماندار تایباد و همراهی محمد حسین‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی وارد تایباد شد.

محمدمهدی اسماعیلی برای انجام چند بازدید از مراکز فرهنگی، دیدار با هنرمندان و همچنین حضور و سخنرانی در شورای اداری تایباد در قالب هجدهمین سفر استانی دولت سیزدهم به استان خراسان رضوی به این شهرستان سفر کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بدو ورود به تایباد با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهدای شیعه و اهل سنت این خطه مرزی ادای احترام کرد.

۱۰:۱۶ طرح بزرگی در زمینه کسب و کار «خانواده محور» تدوین و اجرا می‌شود

انسیه خزعلی شامگاه چهارشنبه در نشست با بانوان فعال در حوزه زنان و خانواده آستان قدس رضوی که در قالب هجدهمین سفر استانی دولت سیزدهم انجام شد، اظهار کرد: در زمینه کسب و کار خانواده محور هم طرح بزرگی تدوین شده که در سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: به دنبال ایجاد شبکه نخبگانی در راستای تحقق شعار امسال رهبر معظم انقلاب هستیم که در بخش‌های کارآفرینی، هنر، تولید، دانش بنیانی، اشتغال‌زایی به خصوص برای زنان فعالیت کنند.

وی بیان کرد: در زمینه طلاق و مسائل پیشگیری از آسیب‌های طلاق که متأسفانه در خیلی از استان‌ها و از جمله استان خراسان رضوی رو به افزایش است نیز برنامه‌هایی را داریم که بانوان می‌توانند کمک‌های مؤثری در این زمینه ارائه دهند.

گفتنی است بعد از این نشست معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از مرکز بازپروری زنان و دختران توس در مشهد دیدن کرد و پای صحبت شماری از آنان نشسته و در جریان برخی مشکلات آنان از جمله نداشتن مدرک هویتی و مشکل در یافتن کار و ادامه تحصیل و اعتیاد والدین قرار گرفت.

۱۰:۰۰ فعالیت خیرین مدرسه‌ساز در تولید و اشتغال تأثیرگذار است

یوسف نوری شامگاه چهارشنبه در جمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی اظهار کرد: نرخ بازگشت سرمایه در حوزه دانش بنیان ۳۰ درصد و توسعه کشاورزی به ۵۰ درصد خواهد رسید و فعالیت خیرین مدرسه‌ساز به شکل مؤثری در تولید و اشتغال تأثیرگذار است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز با حضور در حوزه دانش بنیان می‌توانند در تولید و اشتغال کشور نقش آفرینی و مشارکت داشته باشند که با توسعه حوزه دانش بنیان به شکل دو جانبه هم اشتغال و هم تولید متحول خواهد شد.

وی گفت: اثر کارهای خیریه به عنوان بخش سوم اقتصاد در جهان مورد بررسی قرار گرفته است که این تأثیر در اقتصاد ۱۵ درصد و در حوزه تولید ناخالص داخلی ۸ درصد نقش دارد و اگر بخواهیم آماری ارائه دهیم شاید دراین زمینه سرآمد جهان باشیم.

نوری خطاب به خیرین مدرسه ساز اظهار کرد: شما شریک ۴۹ درصدی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هستید و ما موظف به پیگیری دغدغه‌های شما هستیم و یکی از اقدامات انجام شده اولویت بخشی به مدارس خیرساز در بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور است.

وزیر آموزش و پرورش تشکیل خیریه مدرسه ساز و تدوین سند تحول بنیادین را دو کار مهم بعد از جنگ در حوزه آموزش و پرورش کشور که صورت گرفت، برشمرد.

گفتنی است وزیر آموزش و پرورش پیش از نشست با خیرین مدرسه ساز، دبستان دخترانه عفت صفاریان طوسی در منطقه تبادکان مشهد را افتتاح کرد.

۹:۵۸ آغاز عملیات اجرایی فاز دوم ذخیره‌سازی گاز شوریجه D با دستور رئیسی

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دومین روز از هجدهمین سفر استانی دولت سیزدهم به استان خراسان رضوی، با حضور در پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس دستور آغاز «عملیات اجرایی فاز دوم ذخیره‌سازی گاز شوریجه D» را صادر کرد.

ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه در دو فاز تعریف شده است که فاز نخست آن با ظرفیت تزریق ۱۰ میلیون مترمکعب در روز در هشت ماه نخست و برداشت روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب (در چهار ماه سرد) پیش‌تر به بهره‌برداری رسیده است.

گاز برداشت شده از طریق خط ۴۸ اینچ برای مصرف در شمال شرق کشور به شبکه گازرسانی تزریق می‌شود.

۹:۴۰ آغاز عملیات اجرایی احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی با حضور وزیر شهرسازی

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی که به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در هجدهمین سفر استانی دولت سیزدهم به مشهد سفر کرده است، صبح پنجشنبه بازدیدهایی از راه آهن مشهد سرخس و آزادراه مشهد چناران شامل تقاطع جمعاب و تقاطع ناظریه خواهد داشت، سپس با حضور در شهر جدید گلبهار، عملیات اجرایی پروژه هفت هزار و ۱۷۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن آغاز می‌شود.

در ادامه این سفر، هنرستان «شهید حاج قاسم سلیمانی» نیز با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید گلبهار افتتاح خواهد شد.

از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در مشهد، بازدید از تونل ورودی قطعه چهار قطار حومه مشهد گلبهار واقع در روستای صفی‌آباد زعفرانیه، حضور در شورای هماهنگی راه و شهرسازی و در نهایت با حضور در شهرک مهرگان، فاز ۳ عملیات اجرایی ۴۷ هزار و ۸۶۱ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن آغاز خواهد شد.

۹:۳۲ سفرهای استانی امید و نشاط را در مردم ایجاد کرد

حجت‌الاسلام احمد مروی در دیدار جمعی از علما و فضلای مشهد مقدس با رئیس‌جمهور که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، به لغو سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب در حرم امام رضا (ع) برای سومین سال پیاپی به سبب رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا اشاره و اظهار کرد: امسال سومین سالی است که از حضور پرفیض رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی در مشهد مقدس محروم هستیم و حقیقتاً این موضوع اندوهی بر دل ماست.

وی از اقدامات مؤثر دولت در مهار اپیدمی کرونا تقدیر کرد و ادامه داد: تلاش تحسین‌برانگیز و موفقیت‌آمیز دولت در حفاظت از جان هموطنان با کنترل و تقلیل شیوع ویروس کرونا در کشور قابل‌تقدیر است و امیدواریم به‌زودی این بیماری به‌طورکلی ریشه‌کن و شرایط به روال عادی بازگردد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به سفر استانی رئیس‌جمهور به استان خراسان رضوی، گفت: از رئیس‌جمهور محترم که نخستین سفر استانی خود در سال و قرن جدید را از کنار مضجع نورانی و شریف حضرت ثامن‌الحجج (ع) آغاز کرده‌اند، تشکر می‌کنم. ان‌‏شاءالله این سفر منشأ تحول، برکات و نقطه عطفی در توسعه و پیشرفت استان خراسان رضوی و رفع مشکلات مردم باشد.

وی به احیای اعتماد و امید مردم به دولت اشاره و بیان کرد: سفرهای استانی و اقدامات و تصمیمات امیدوار کننده دولت، بارقه امید و نشاط را در دل مردم ایجاد کرده است.

۹:۲۲ خون شهدا از جامعه جهل‌زدایی می‌کند

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در دیدار صمیمانه با خانواده‌های شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم استان خراسان رضوی، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، اظهار کرد: توفیقی است که در ابتدای سال نو، در ماه مبارک شعبان و در کنار مضجع شریف امام هشتم (ع) در خدمت خانواده شهدا و جانبازان هستم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه مسئولان، پاسداری از راه شهدا و حفظ آثار و دستاوردهای آنها و خدمت به خانواده ایشان است چرا که خون شهدا از جامعه جهل‌زدایی می‌کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم در مقابل جریان بی‌رحمی که عامل دست آمریکا و رژیم صهیونیستی بود و قصد داشت منطقه را به هم بریزد، ایستادند.

وی ضمن اشاره به کرامت و بردباری خانواده‌های شهدا نسبت به مصیبت از دست دادن عزیزانشان، تصریح کرد: شما خانواده‌های شهدا همیشه شاکر خداوند هستید، مشکلات شما را متزلزل نکرده است و اعتقادتان به نظام و اسلام را حفظ کرده‌اید.

رئیسی در بخشی از این دیدار با توجه به دغدغه‌های مطرح شده از سوی خانواده‌های شهدای مدافع حرم، مسئولان استانی را مکلف کرد تا در اسرع وقت نسبت به رفع دغدغه‌های این عزیزان اقدام کنند.

پیش از سخنان رئیس جمهور، تعدادی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران به بیان دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند.

گزارش در حال تکمیل و به روزرسانی است…