به گزارش خبرنگار آوای بیستون، دیدار حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با اقشار مختلف مردم لرستان فرصتی را فراهم آورد تا مردم این استان بدون واسطه با رئیس جمهور منتخب خود سخن بگویند. در این نشست نمایندگان اقشار مختلف به بیان مسائل و مشکلات لرستان در حوزه آب و سد سازی، پروژه‌های نیمه تمام، پروژه […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، دیدار حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با اقشار مختلف مردم لرستان فرصتی را فراهم آورد تا مردم این استان بدون واسطه با رئیس جمهور منتخب خود سخن بگویند.

در این نشست نمایندگان اقشار مختلف به بیان مسائل و مشکلات لرستان در حوزه آب و سد سازی، پروژه‌های نیمه تمام، پروژه راه آهن، ظرفیت صادرات سنگ، ظرفیت‌های حوزه کشاورزی و گردشگری لرستان و… پرداختند.

ما آمده‌ایم درد دل عشایر را بگوییم

در این نشست یکی از نمایندگان عشایر لرستان در سخنانی خواستار توجه به مسائل و مشکلات عشایر شد و گفت: من نماینده عشایر کوچ رو هستم، چرا ‬اسمی از عشایر آورده نمی‌شود، ما آمده‌ایم درد دل عشایر را بگوییم و دین آنها به گردن من است.

رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به این صحبت‌های نماینده عشایر لرستان گفت: عشایر به گردن همه ما حق دارند.

حجت الاسلام رئیسی یادآور شد: ‬ هیچی سندی بالاتر از این نیست که امام (ره) فرمودند عشایر ذخایر انقلاب هستند.

براساس این گزارش، در یازدهمین سفر هیئت دولت برای اولین بار نشست تخصصی رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی با حضور نمایندگان کشاورزان، دامپروران و عشایر لرستان برگزار شد تا برای رفع موانع فعالان این حوزه به صورت تخصصی اقدام شود.

روایت مرد عشایر از رسیدگی یک ساعته رئیسی به درخواستش

در ادامه نشست رئیس جمهور با اقشار مختلف لرستان، یکی دیگر از حاضران خواستار صحبت با حجت الاسلام رئیسی شد و در سخنانی گفت: من از منطقه عشایری الیگودرز آمده‌ام و بختیاری هستم.

وی خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه قبلاً یک بار در شورای عالی استان‌ها خدمت شما رسیدیم و به محض اینکه نامه خود را ارائه دادم و در مسیر حرکت در اتوبان تهران قم بودم آقای اسماعیلی با من تماس گرفتند و جویای مشکل من شدند؛ تصریح کرد: آقای رئیس جمهور بعد از یک ساعت حرف ما را پاسخ دادند و به نتیجه هم رسید که تشکر می‌کنم.

مشکلات یک روستا رئیس جمهور را دست به قلم کرد

این نماینده عشایر الیگودرز خطاب به رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز دو خواسته از شما داریم، گفت: دستور دهید استاندار لرستان فرمانداری برای ما بگذارد که گوش به حرف نماینده ندهد.

وی با بیان اینکه ما با توکل به امام رضا دیشب مینی بوس گرفتیم و امروز آمدیم و در جلسه شرکت کردیم، تصریح کرد: روستای «فرسش» الیگودرز را همه مردم و اصحاب رسانه می‌شناسند، بیشترین خدمات را ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به این روستا داده است.

نماینده مردم الیگودرز افزود: من دنبال خواسته مردم هستم؛ آقای رئیس جمهور ‬به مشکلات روستای «فرسش» برسید؛ ‬یا نماینده به روستای ما بفرستید یا خودتان تشریف بیاورید.

بعد از سخنان این عشایر لرستانی رئیس جمهور نام روستای وی را نوشت تا بستر رسیدگی به مسائل آن را فراهم کند.