به گزارش آوای بیستون به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در جلسه هیئت امنای صندوق توسعه ملی که عصر امروز سه‌شنبه به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، چارچوب موافقت با درخواست استمهال بازپرداخت بدهی‌ها بر مبنای پیشرفت فیزیکی طرح‌ها و تطابق آن با درصد استفاده از منابع مالی تصویب شد. در این جلسه […]

به گزارش آوای بیستون به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در جلسه هیئت امنای صندوق توسعه ملی که عصر امروز سه‌شنبه به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، چارچوب موافقت با درخواست استمهال بازپرداخت بدهی‌ها بر مبنای پیشرفت فیزیکی طرح‌ها و تطابق آن با درصد استفاده از منابع مالی تصویب شد.
در این جلسه همچنین شیوه‌نامه شرایط و ضوابط سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مطرح و بر این مبنا برای نخستین بار به صندوق توسعه ملی اجازه داده شد که در حوزه‌های مختلف و بازارهای پولی و مالی سرمایه‌گذاری ارزی داشته باشد.
در جلسه امروز مهدی غضنفری رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گزارشی از عملکرد ۱۰ ساله صندوق ارائه و برای برطرف شدن مشکلات صندوق از جمله تعویق مطالبات و نرخ بازدهی پایین منابع، پیشنهادهایی ارائه کرد.
در این جلسه رئیس‌جمهور با تأکید بر لزوم تلاش برای افزایش نرخ بازدهی صندوق توسعه ملی اظهار کرد: هیئت عامل نباید برای وصول مطالبات معوقه کوتاهی کند. دستگاه‌های اجرایی نیز باید ضمن حفظ شأن و جایگاه حقوقی و قانونی صندوق توسعه ملی را منبعی برای تأمین نیازهای خود تلقی نکنند.