به گزارش آوای بیستون به نقل از پایگاه ازطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار سرلشکر «علی مملوک» رئیس دفتر امنیت ملی سوریه با وی، ضمن تأکید بر تعمیق مناسبات دو جانبه میان ایران و سوریه در همه ابعاد تصریح کرد: هم‌پیمانی میان دو ملت، جدایی‌ناپذیر است. رئیس‌جمهور با اشاره به مقاومت بی‌نظیر مردم […]

به گزارش آوای بیستون به نقل از پایگاه ازطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار سرلشکر «علی مملوک» رئیس دفتر امنیت ملی سوریه با وی، ضمن تأکید بر تعمیق مناسبات دو جانبه میان ایران و سوریه در همه ابعاد تصریح کرد: هم‌پیمانی میان دو ملت، جدایی‌ناپذیر است.
رئیس‌جمهور با اشاره به مقاومت بی‌نظیر مردم سوریه در مقابل گروه‌های تروریستی بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه تأکید و اظهار کرد: دشمنی مستکبران علیه ملت‌های منطقه کاهش نیافته است و آمریکا به دنبال آن است که مشکلات امنیتی و اقتصادی که برای سوریه ایجاد کرده است را به شکل‌ دیگری ادامه دهد.
حجت‌الاسلام رئیسی در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور تأکید کرد: موانع موجود برای گسترش مناسبات اقتصادی باید رفع شود و در نهایت روابط راهبردی کنونی طرفین، توسعه یابد.
رئیس‌جمهور با گرامی‌داشت یاد شهدای مبارزه با تروریسم از جمله شهید سلیمانی، افزود: سوریه خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی است و اتحاد کشورها و ملت‌های اسلامی برای مقابله با اقدامات این رژیم ضروری است.
سرلشکر «علی مملوک» رئیس دفتر امنیت ملی سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور به ملت و دولت ایران، گفت: هیچ‌گاه حمایت ایران از سوریه را در مقابله با تروریست‌ها فراموش نمی‌کنیم.
وی همچنین گفت: سوریه در خصوص اقدام برخی از کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی هوشمند است.