به گزارش آوای بیستون، مجمع جهادگران بسیج دانشجویی استان مرکزی با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور خواستار شفافیت در خصوص مفاد طرح احیای جهاد سازندگی شدند و دغدغه‌های خود را در این زمینه مطرح کردند. در این نامه آمده است: اقدام راهبردی جنابعالی را که به منظور تقویت جریان جهادی طرح ریزی شده […]

به گزارش آوای بیستون، مجمع جهادگران بسیج دانشجویی استان مرکزی با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور خواستار شفافیت در خصوص مفاد طرح احیای جهاد سازندگی شدند و دغدغه‌های خود را در این زمینه مطرح کردند. در این نامه آمده است:

اقدام راهبردی جنابعالی را که به منظور تقویت جریان جهادی طرح ریزی شده است را به نمایندگی از ۷۰ گروه جهادی بسیج دانشجویی استان مرکزی می‌ستاییم و چند نکته‌ای به عنوان پیشنهاد به حضور حضرتعالی عرض می‌کنیم.

یکم پرهیز از ایجاد ساختار جدید؛ دغدغه حضرتعالی در خصوص حل مشکلات کشور کاملاً بجا و قابل تحسین است، لکن ایجاد ساختار جدید در بدنه دولت نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند و از طرفی بازدهی مطلوب سازمان جهاد سازندگی که بناست ذیل دولت تعریف شود بیشتر موجب افزایش بروکراسی‌های اداری می‌شود، بنابر این پیشنهاد می‌کنیم دولت وظیفه‌ی محوله از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص حمایت و پشتیبانی از نیروهای سازماندهی شده توسط بسیج سازندگی را در دستور کار خود قرار دهد.

دوم پرهیز از دولتی کردن جهاد؛ حسب الامر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص گفتمان سازی حرکت‌های جهادی و لزوم مشارکت مردمی در این امر، بهتر است با حمایت تمام از گروه‌های جهادی که از دل مردم تشکیل شده‌اند نسبت به این مهم کمک کرده و کار مردم را به مردم بسپارید و از فربه کردن بدنه دولت جلوگیری کنید.

سوم پرهیز از هرگونه اقدام شتابزده؛ با توجه به اهمیت این موضوع و لزوم برنامه ریزی دقیق در این خصوص خواهشمند است از اقدام شتابزده جلوگیری کرده و حتماً جوانب کار را با مشاوره از سابقون جهادی کشور مدنظر قرار دهید تا از آزمون و خطاهای احتمالی تا حد امکان جلوگیری شود.

چهارم شفافیت در خصوص مفاد طرح؛ با توجه به لزوم شفافیت خواهشمند است جهت دسترسی به مفاد این طرح و ایجاد امکان تقدیم نظر نخبگان و فعالین جهادی متن دقیق و تدابیر اتخاذ شده در این خصوص را به سمع و نظر همگان رسانده و بر نظرات، انتقادات و پیشنهادات تقدیم شده به محضرتان تأمل کنید.

در پایان ضمن تقدیر از مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه روزی، مخلصانه و مجاهدانه حضرتعالی و توفیقات روز افزونتان را از درگاه حضرت احدیت خواستاریم، در پناه نگاه مادرانه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) موفق و سربلند باشید.