به گزارش آوای بیستون، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در نشست «برون رفت از مشکلات با روحیه بسیجی» که به همت بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان و همکاری بسیج اساتید دانشگاه پیام نور و کانون دانشگاهیان به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اهمیت داشتن تقوا در عالم سیاست گفت: سیاست ما آنگونه […]

به گزارش آوای بیستون، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در نشست «برون رفت از مشکلات با روحیه بسیجی» که به همت بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان و همکاری بسیج اساتید دانشگاه پیام نور و کانون دانشگاهیان به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اهمیت داشتن تقوا در عالم سیاست گفت: سیاست ما آنگونه است که امام (ره) و شهید مدرس می‌گفت، سیاستی که عین دیانت باشد.
وی با بیان اینکه بسیجی بن‌بست شکن است، تاکید کرد: ما هر جا از ارزش‌ها و انجام وظایف فاصله گرفتیم کشور با مشکل مواجه شد. در همین ۸ سال گذشته چون یک رخوت در کشور حاکم بود و آن روحیه جهادی، بسیجی و آن تحرک و پویایی نبود کشور با مشکلاتی مواجه شد.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به روحیه جهادی رئیس جمهور اظهار داشت: آقای رئیسی خستگی‌ناپذیر دارد کار می‌کند و در دولت دیگر پنجشنبه و جمعه معنا ندارد و روز تعطیل نداریم و مسئولان شبانه روز در حال تلاش هستند.
وی با بیان اینکه راه برون رفت از مشکلات و چالش‌های پیش رو داشتن روحیه بسیجی و مدیریت جهادی است، افزود: بسیجی متواضع و ایثارگر است و منافع نظام را بر منافع فردی ترجیح می‌دهد ولی متأسفانه ما مدیرانی داشتیم که تا در منصبی قرار گرفتند دنبال منافع شخصی خودشان بودند.
حسینی ادامه داد: مدیرانی که به دنبال منافع شخصی خود بودند گرفتاری‌ها و مشکلاتی برای کشور درست کردند و باعث شدند مردم بی اعتماد شوند.
معاون رئیس جمهور گفت: درباره همین پرونده کرسنت شما می‌بینید چقدر خیانت شده و چقدر خسارت به کشور وارد شده که اینها باید به موقع مورد بررسی قرار گیرد و کسانی که این گونه حاضر شدند برای منافع شخصی خودشان منافع عمومی را زیر پا بگذارند محاکمه و مجازات شوند.
حسینی تاکید کرد: وزرای دولت سیزدهم از روزی که از مجلس رأی اعتماد گرفتند مشغول کار شده و منتظر تودیع و معارفه نشدند و مسئولان دولت در این مدتی که گذشت هم نهایت تلاش و کوشش را داشته اند و هم اکنون دولت و همه دستگاه‌ها دارند گزارش کارشان را ارائه می‌کنند.
وی افزود: در خیلی از استان‌ها هنوز مدیران دولت قبل مشغول هستند و انشالله تلاش می‌شود زودتر مسئولان استانی هم براساس شایسته سالاری مشخص شوند.
حسینی ادامه داد: هنوز قصه پر غصه حقوق‌های نجومی وجود دارد و یک عده که به نحوی وابسته به دولت هستند حقوق‌های نامتعارف دریافت می‌کنند که همانطور که رئیس جمهور هم گفت باید جلوی این‌ها را گرفت و دولت برای این‌ها برنامه ریزی می‌کند.
حسینی در پاسخ به سوالی درباره معرفی یوسف نوری به عنوان وزیر پیشنهادی وزیر آموزش پرورش گفت: آقای دکتر نوری از خانواده معلمان و آموزش و پرورش است و در همه حوزه‌های تعلیم و تربیت از مدرسه تا دانشگاه حضور داشته است، بحث‌های برنامه و بودجه را خوب می‌داند، به فناوری آشنا است، برای همین با توجه به گستردگی مباحث حوزه آموزش و پرورش، وزیر این وزارتخانه باید بخوبی با این مسائل آشنا باشد که آقای نوری اینچنین است.
حسینی ادامه داد: امیدواریم آقای دکتر نوری با توجه به سوابق خوبی که دارند بتواند اعتماد مجلس را جلب کند و سریع‌تر مسائل آموزش و پرورش را پیگیری نماید.