به گزارش آوای بیستون، اعضای مجمع نمایندگان مردم استان مازندران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با معاون اول رئیس جمهور دیدار کردند. محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در این جلسه توجه به اقتصاد دریا محور، کشاورزی و حوزه گردشگری در استان مازندران را پراهمیت دانست و گفت: لازم است در […]

به گزارش آوای بیستون، اعضای مجمع نمایندگان مردم استان مازندران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با معاون اول رئیس جمهور دیدار کردند.
محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در این جلسه توجه به اقتصاد دریا محور، کشاورزی و حوزه گردشگری در استان مازندران را پراهمیت دانست و گفت: لازم است در برنامه هفتم توسعه کشور برنامه‌ای دقیق و منسجم برای توسعه این سه بخش گنجانده شود.
‌معاون اول رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اهمیت ایجاد و راه اندازی صنایع تبدیلی در استان مازندران خاطر نشان کرد: متأسفانه از توجه به بخش صنعت در استان مازندران غفلت شده که لازم است تمرکزی جدی بر صنایع تبدیلی کشاورزی در این استان با رعایت ملاحظات محیط زیستی معطوف شود.
‌وی از اهتمام ویژه دولت برای پیگیری مجدانه و اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور خبر داد و افزود: دولت به اجرای مصوبات سفرهای استانی متعهد است و تخصیص اعتبارات و منابع مالی مرتبط با این مصوبات در جریان است.
‌مخبر با اشاره به گزارش استاندار مازندران در خصوص اقدامات صورت گرفته برای حل مشکل پسماند این استان و نیز مسائل مرتبط با خرید مرکبات گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته و دولت حل کامل این مشکلات را با جدیت پیگیری خواهد کرد.
وی با بیان اینکه دولت در بخش مسکن و اشتغال برنامه ریزی و اقدامات گسترده ای را در پیش گرفته، گفت: برای بخش اشتغال منابع و اعتبارات مالی مناسب با مکانیزم اجرا در نظر گرفته شده تا برای انواع اشتغال خرد، متوسط و خانگی هزینه شود.
وزیر جهاد کشاورزی نیز که برای بررسی مسائل کشاورزی در این جلسه حضور یافت، گزارشی از برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده در جهت رفع مشکلات کشاورزان و باغداران ارائه کرد و گفت: مازندران قطب امنیت غذایی و کشاورزی کشور است و وزارت جهاد کشاورزی با جدیت به دنبال حل و فصل مشکلات کشاورزان و باغداران این استان است.
استاندار مازندران هم در این نشست گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات استان طی یکسال اخیر ارائه کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مشکل تعهد ارزی برای صادر کنندگان کشاورزی در استان مازندران مرتفع شده و اعتبارات خوبی نیز برای تأمین سرمایه در گردش صادر کنندگان پیش بینی شده است.
وی از احیا ۵۷ واحد صنعتی غیرفعال در استان مازندران خبر داد و گفت: سیستم پسماند ساری که ۱۲ سال فقط ۲۰ درصد پیشرفت داشته، در یک سال اخیر ۶۵ درصد پیشرفت کرده و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.
استاندار مازندران ادامه داد: در بخش آسفالت روستایی به اندازه ۸ سال دولت گذشته کار انجام شده و در بخش آبرسانی به روستاها نیز در همین مدت یکسال اخیر به اندازه دولت گذشته اقداماتی صورت گرفته است.
در این جلسه نمایندگان مردم استان مازندران در مجلس شورای اسلامی نیز هر کدام در سخنانی ضمن قدردانی از دولت به خاطر پیگیری مسائل استان، گزارشی از محدودیت‌ها و تنگناهای اصلی در حوزه‌های انتخابی و همچنین مشکلات استانی ارائه کردند و به بیان پیشنهادات و نظرات خود برای رفع کاستی‌ها و توسعه استان در حوزه‌های مختلف از جمله محیط زیست، اشتغال، کشاورزی، پسماند، راه سازی، صنایع و… پرداختند.