به گزارش آوای بیستون، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسم تقدیر از چهره‌های ماندگار صنعت چاپ ایران، صنعت چاپ را یک صنعت فرابخشی و فراگیر دانست و گفت: این صنعت با تمام شئون زندگی انسان سرو کار دارد و در تاریخ معاصر خدمات ارزنده و ارزشمندی را به توسعه و ترویج دانش […]

به گزارش آوای بیستون، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسم تقدیر از چهره‌های ماندگار صنعت چاپ ایران، صنعت چاپ را یک صنعت فرابخشی و فراگیر دانست و گفت: این صنعت با تمام شئون زندگی انسان سرو کار دارد و در تاریخ معاصر خدمات ارزنده و ارزشمندی را به توسعه و ترویج دانش به بشریت ارائه کرده است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور حمایت دولت و مانع زدایی از فعالیت صنایع از جمله صنعت چاپ را از برنامه‌های دولت مردمی دانست و اظهار داشت: دولت در دوره جدید، بنا دارد از همه صنایع حمایت کند و طی جلساتی که داشتیم، مشکلات این عرصه را مطرح و هرجایی که لازم به پیگیری باشد حتماً انجام خواهد شد.
وی افزود: در سالی که به نام تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است، صنعت چاپ هم با توجه با ظرفیت‌های بالایی که دارد می‌تواند در این زمینه فعال باشد و از نیروهای جوان مستعد و نخبه بهره بگیرد و بی تردید در این حوزه می‌توانیم در منطقه حرف اول را بزنیم و دست برتر را داشته باشیم. قطعاً ما می‌توانیم به کشورهای همجوار خودمان خدمت‌رسانی کنیم و کارهای بزرگی انجام دهیم و این می‌تواند به اشتغال و صنعت کشور هم کمک کند.
حسینی با اشاره به تلاش دانشمندان ایرانی برای کسب علم و قرار دادن آن در خدمت بشریت، گفت: اینکه امروز نام بزرگان علم و دانش تمدن بزرگ اسلامی از جمله ابن سینا در عرصه‌های جهانی می‌درخشد، نشأت گرفته از توجه دین مبین اسلام به کسب و ترویج دانش و استفاده از آن در مسیر خدمت به مردم بوده است و ایرانیان در دوره تمدن بزرگ اسلامی در این حوزه پیشگام بودند. در عصر کنونی نیز می‌توانیم شاهد جهش و تحول عظیمی در این حوزه باشیم و با توجه به استعدادهای فراوانی که در کشور وجود دارد، اقدامات و خدمات ماندگاری را به ملت‌ها ارائه دهیم.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه لزوم احترام و تکریم و معرفی خادمان عرصه‌های مختلف به نسل جدید را حائز اهمیت دانست و گفت: در آموزه‌های دینی و سخنان بزرگان توصیه شده است که از گذشتگان و خادمان و انسان‌های نیک یاد کنیم و قدردان آنها باشیم.
وی با بیان اینکه نام کسانی که اهل کارهای بزرگ و ارزنده باشند همواره به خوبی مطرح می‌شود به سالروز تخریب حرم ائمه بقیع (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: هشتم شوال سالروز تخریب مزار ائمه (ع) در بقیع است اما با این کار نتوانستند محبت و عشق مردم به ائمه اطهار را از بین ببرند کنند و این نشان می‌دهد که اگر انسان دارای عمل صالح و پسندیده باشد حتی اگر بارگاه و حرم هم نداشته باشد باز هم در دل‌های مردم جای خواهد داشت.
حسینی تجلیل از خادمان ملت در بخش صنعت چاپ را اقدام پسندیده و ارزشمندی توصیف کرد و گفت: معرفی مفاخر و علما بزرگان و اندیشمندان و همه کسانی که به تعالی و پیشرفت کشورمان کمک کرده‌اند به نسل‌های جدید باعث هویت بخشی و تقویت روحیهِ «ما می توانیم» است.
وی خاطرنشان کرد: اگر انسان در مسیر الهی گام بردارد و به جامعه و مردم خدمت کند اگر صدها سال هم بگذرد باز هم نام او در بین مردم به نیکی یاد خواهد شد.
در این مراسم با حضور معاون امور پارلمانی رئیس جمهور از یک‌صد چهره صنعت چاپ کشور با عناوین مفاخر، پیشکسوتان، پیشتازان، نوآوران، کارآفرینان، پشتیبانان و حامیان تقدیر شد. همچنین از طرف دست اندکاران صنعت چاپ به پاس قدردانی از حمایت‌های دکتر حسینی، کاشی حرم مطهر امام رضا علیه السلام به ایشان اهدا شد.