به گزارش خبرنگار آوای بیستون، آیت الله رئیسی پیش از ظهر یکشنبه در بازدید میدانی از مناطق زلزله زده خوی با اشاره به شایعات فراوان در شهرستان خوی، گفت: مردم به شایعات فراوانی که در این منطقه مطرح است، شایعاتی در خصوص وقوع زلزله ۹ ریشتر و.. توجه نکنند. وی افزود: زلزله آمده برخی منازل […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، آیت الله رئیسی پیش از ظهر یکشنبه در بازدید میدانی از مناطق زلزله زده خوی با اشاره به شایعات فراوان در شهرستان خوی، گفت: مردم به شایعات فراوانی که در این منطقه مطرح است، شایعاتی در خصوص وقوع زلزله ۹ ریشتر و.. توجه نکنند.
وی افزود: زلزله آمده برخی منازل آسیب دیده، برخی تخریب شده است، برخی از این منازل باید بازسازی شوند، باید کارشناسان بررسی کنند کدام منزل باید تخریب و از نو ساخته شود، کدام منزل بازسازی شود این موارد باید توسط کارشناسان اعلام شود.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت تا بازسازی کامل خوی در کنار مردم خوی است، افزود: دولت در کنار مردم خوی است و خواهد بود.
آیت الله رئیسی اضافه کرد: در مسیر مردم و مستأجران مطالبه داشتند و می‌گفتند وضعیت ما مشخص شود، همه موارد مورد به مورد از طریق استاندار آذربایجان غربی پیگیری می‌شود، سازوکار مشخصی برای مستأجران در نظر گرفته‌ایم تصمیمات خاصی در هیئت دولت گرفته خواهد شد.
وی ادامه داد: با کمک مردم مقاوم، با همت خوی که از اول پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همراه با انقلاب و نظام بوده‌اند، پیگیری می‌شود تا مسائل و مشکلات مردم در این منطقه برطرف شود.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه گزارش‌های مستمر در خصوص وضعیت زلزله زدگان از سوی معاون اول رئیس جمهور، وزرای حاضر در منطقه و مسؤولان استانی را دریافت کرده‌ام، گفت: احساسم این بود که خودم بیایم و از نزدیک وضعیت و شرایط را ببینم.
وی اظهار کرد: مردم این منطقه همواره همراه با انقلاب و نظام بوده‌اند و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده‌اند، مردمان با صفا و صمیمی هستند و دولت و مسؤولان نیز وظیفه خود می‌دانند که به این مردم کمک و یاری کنند.
آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور روز یکشنبه در سفر سرزده به خوی از مناطق زلزله زده شهری و روستاهای این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات زلزله زدگان قرار گرفت.
بازدید از منازل مسکونی زلزله زده در مناطق شهری خوی، روستاهای تابعه و شهر فیرورق، بازدید از کمپ‌های اسکان اضطراری زلزله زدگان و دریافت گزارش از مسئولان در خصوص اقدامات اجرایی از جمله برنامه‌های آیت الله رئیسی در سفر به خوی است.
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۲۱:۴۴ شنبه هفته گذشته، شهر خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند که خسارت‌های قابل توجهی به بار آورده است.
در این زمین لرزه بیش از ۹ هزار واحد مسکونی آسیب دیده که خسارت‌های وارد شده به آنها بین ۲۰ تا ۸۰ درصد بوده است.
برای اسکان اضطراری زلزله زدگان در خوی ۱۰۰ اردوگاه برپا شده و بیش از ۴۰ هزار تخته چادر، ۱۶۰ هزار تخته پتو، ۱۵ هزار عدد بخاری برقی، ۱۲۰ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته هم بین زلزله زدگان توزیع شده است.
با توجه به کاهش پس لرزه‌ها و حادث نشدن پس لرزه طی ۳۶ ساعت گذشته انتظار می‌رود که رفته رفته وضعیت خوی به وضعیت عادی رسیده و روند بازسازی‌ها توسط بنیاد مسکن و نهادهای مسئول آغاز شود.