آوای بیستون – گروه استان‌ها: آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه برای سفری دو روزه وارد شهر مقدس قم شد و در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) مورد استقبال استاندار، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و تولیت مسجد مقدس جمکران قرار گرفت. در نخستین روز سیزدهمین سفر استانی هیأت دولت رئیس جمهور […]

آوای بیستون – گروه استان‌ها: آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه برای سفری دو روزه وارد شهر مقدس قم شد و در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) مورد استقبال استاندار، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و تولیت مسجد مقدس جمکران قرار گرفت.

در نخستین روز سیزدهمین سفر استانی هیأت دولت رئیس جمهور دیدارها و بازدیدهای مختلفی داشت. دیدار با اقشار مختلف مردم، مراجع و علما، طلاب، بازدید محله‌های کم برخوردار، سرکشی از خانواده شهدا، نشست با جمعی از خانواده‌های شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم و همچنین حضور در جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در روز پنج شنبه بود.

رئیس‌جمهور کشورمان در دومین روز از سیزدهمین سفر استانی خود در شهر مقدس قم روز جمعه با مراجع عظام تقلید دیدار کرد. حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در دومین روز از سفر استانی به شهر مقدس قم پس از گفت‌وگو با آیت‌الله نوری همدانی، به دیدار آیت‌الله سبحانی رفت. وی سپس در نشستی با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد و پس‌ازآن به محل دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی رفت. رئیس‌جمهوری سپس در محل بیت آیت‌الله علوی‌گرگانی با این مرجع تقلید دیدار کرد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری کشورمان همچنین عصر امروز جمعه پس از دیدار با رئیس و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اعضای مجلس خبرگان رهبری و شورای عالی حوزه علمیه قم دیدار و گفتگو کرد.

شرکت در نشست خبری از برنامه‌های دومین روز حضور رئیس‌جمهور در قم بود. دیدار با حضرات آیات صافی گلپایگانی و شبیری زنجانی و دیدار با اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهوری بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی و وزیر کشور، رئیس جمهور را در این سفر همراهی کردند. وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان، اقتصاد و دارایی، نیرو و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به صورت جداگانه بازدیدهایی را از طرح‌های مختلف در شهرستان‌های استان قم داشتند.

اخبار سفر رئیس‌جمهور را در زیر بخوانید.

۲۳:۵۸ نمی‌خواهیم قیمت بنزین راافزایش دهیم / بررسی طرح توزیع عادلانه بنزین

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در دیدار شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برخی شایعات پیرامون موضوع بنزین گفت: به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: در حال بررسی طرح‌هایی هستیم که نحوه توزیع بنزین را عادلانه کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت برنامه‌ای برای افزایش نرخ بنزین ندارد، گفت: در حال بررسی طرح‌هایی هستیم که نحوه توزیع سهمیه بنزین را عادلانه کند که آن هم فعلاً به‌صورت آزمایشی و محدود اجرا می‌شود تا آثار مثبت و منفی آن را دقیق و به‌صورت میدانی ارزیابی کنیم. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۲۲:۱۷ «رئیسی» قم را به مقصد تهران ترک کرد

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه پس از دیدار با حضرات آیات صافی گلپایگانی و شبیری زنجانی و دیدار با اساتید و نخبگان حوزه علمیه، قم را به مقصد تهران ترک کرد.

۲۱:۴۳ عکس / نشست خبری رئیس جمهور در سفر به استان قم

بقیه تصاویر را اینجا ببینید.

۲۱:۳۰ ۲دستور کار برای خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها / وضع کالاهای اساسی خوب است

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در دیدار با آیت الله شبیری زنجانی ضمن بیان گزارشی از اقدامات و برنامه‌های دولت سیزدهم، به سفر استانی قم اشاره کرده و افزود: مبنای دولت این بوده که همراه با کار ستادی، سرکشی از استان‌ها هم در دستور کار قرار گیرد.

وی با ارائه گزارشی از دیدارها و نشست‌های سفر دو روزه به این استان، اظهار داشت: تصمیمات کوتاه مدت و میان مدتی برای حل برخی مشکلات قم اتخاذ شد.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه وضعیت کالاهای اساسی در شرایط خوبی قرار دارد، گفت: در ابتدای دولت کمبودهایی در زمینه تامین نیازهای اصلی سفره مردم داشتیم، اما با اقداماتی این مشکل حل شد.

رئیس جمهور با اشاره به وجود تورم در جامعه خاطر نشان کرد: نسبت به تورم که مردم هم به حق گلایه‌مند هستند یکسری اقدامات اشتباه گذشتگان را دیگر انجام ندادیم که منجر به سیر نزولی شاخص تورم در کشور شده است؛ از جمله استقراض از بانک مرکزی، که دولت برای پرداخت حقوق از این روش استفاده نکرد.

وی با اشاره به دو دستور کار دولت در خنثی سازی و رفع تحریم‌ها گفت: قرارگاهی به ریاست معاون اول رئیس جمهور برای خنثی سازی تحریم‌ها در دولت ایجاد شده و برای رفع تحریم‌ها هم دستگاه دیپلماسی در حال تلاش است.

۲۱:۲۶ رئیس‌جمهوری با آیت‌الله شبیری زنجانی دیدار کرد

۲۰:۴۸ رئیس‌جمهوری با آیت‌الله صافی گلپایگانی دیدار کرد

۱۹:۰۴ گام‌های دولت در حوزه بورس مؤثر بوده / سیر نزولی تورم آغازشده است

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در جمع اصحاب رسانه قم در سخنانی با اشاره به اقدامات دولت در رابطه با وضعیت بورس گفت: ما در جلسه ستاد اقتصادی دولت پیگیری کردیم که چه راهکارهایی می‌توانیم دنبال کنیم که بورس آرامشی پیدا کند و سرمایه‌گذاران و سهامداران ببینند که کاملاً وضعیت متفاوت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ تصمیم در این زمینه گرفته و توسط وزیر اقتصاد اعلام شد، بیان کرد: برنامه دولت این است که تلاش کند بورس برای سهامداران و کسانی که امروز نگاهشان به بورس هست از یک وضعیت متفاوتی برخوردار شود.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: گام‌های دولت در این زمینه مؤثر بوده ولی باید دنبال کرد و نباید کار در این زمینه رها شود.

رئیس‌جمهور کشورمان با تشریح پیگیری‌ها در این زمینه یادآور شد: نوسانات طبیعی در بورس را می‌توان تحمل کرد ولی نوسانات به‌نحوی‌که مردم را نگران کند نه!

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: جلسه‌ای نیست که در هیئت دولت که به موضوع بورس پرداخته نشود. باید پیگیری شود که نهایتاً نتیجه‌اش این باشد که سهام‌داران که تعداد زیادی از مردم را در برمی‌گیرد به آرامش برسند و هر کس به سود خودش برسد.

وی در ادامه سخنان خود در حوزه اقدامات دولت پیرامون تورم هم گفت: از ابتدای دولت تلاش کردم دولت کاری کند که منجر به تورم‌زدایی شود و از طرفی خودمان ایجاد تورم نکنیم؛ مثلاً در ابتدا می‌توانستیم سراغ استقراض از بانک مرکزی برویم اما این کار را نکردیم که تورم نداشته باشیم و از سوی دیگر به‌سوی افزایش صادرات رفتیم.

ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۱۷:۲۲ رئیس جمهور با اعضای مجلس خبرگان و شورای عالی حوزه علمیه گفتگو کرد

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری کشومان عصر امروز جمعه پس از نشست با رئیس و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اعضای مجلس خبرگان رهبری و شورای عالی حوزه علمیه قم دیدار و گفتگو کرد.

دیدار با حضرات آیات صافی گلپایگانی و شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید از دیگر برنامه‌های عصر امروز حجت‌الاسلام رئیسی در قم است.

۱۷:۱۲ جمعیت مسئله اساسی امروز کشور است / دولت فکری برای معیشت مردم کند

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بعدازظهر جمعه در دیدار با رئیس جمهور گفت: تمامی دستگاه‌ها باید برای بهبود سطح فرهنگ جامعه همکاری کنند و جامعه مدرسین حوزه علمیه نیز آماده هر گونه همکاری و همراهی در این زمینه است.

وی ادامه داد: در موضوع فرهنگ، ولنگاری‌هایی در جامعه وجود دارد و لازم است دولت نسبت به وضعیت فرهنگی جامعه حساس باشد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه به مسئله جمعیت اشاره کرد و گفت: جمعیت مسئله اساسی امروز جامعه ماست و اگر امروز برای حل و رفع آن فکر نکنیم فردا دیگر کاری نمی‌توان کرد. ادامه خبر را اینجا ببینید.

۱۷:۰۸ رئیس‌جمهور با اعضای جامعه مدرسین دیدار کرد

رئیس جمهور کشورمان عصر امروز جمعه با رئیس و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفتگو کرد.

۱۵:۳۰ امکان تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی / استقراض از بانک مرکزی انجام نمی‌شود

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: دولت سیزدهم به صورت شبانه روز در حال فعالیت برای حل مشکلات مردم است.

وی تصریح کرد: رفع مشکل کسری بودجه سال جاری از دغدغه‌های ما است.

رئیس جمهور ضمن بیان اینکه با تلاش دولت برخلاف گذشته استقراض از بانک مرکزی انجام نمی‌شود، اظهار داشت: دولت در دو جبهه خنثی سازی و رفع تحریم‌ها فعالیت می‌کند.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: با فعالسازی ظرفیت‌های کشور امکان رسیدن به رشداقتصادی ۸ درصد وجود دارد.

۱۴:۰۲ دولت دنبال گره‌گشایی از کار مردم / باید با روحیه جهادی وارد میدان شد

سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه در دیدار با آیت الله علوی گرگانی به عزم دولت برای مهار کرونا اشاره کرد و گفت: در ابتدای کار دولت سیزدهم روزانه حدود ۷۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت می‌کردند، اما با اقدامات صورت گرفته خصوصاً با جهش در در واکسیناسیون همگانی این آمار تا حد بسیار زیادی کاهش داشته است.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: مردم نباید نگران و دغدغه‌مند باشند چرا که دولت به دنبال گره‌گشایی از کار مردم است.

وی با اشاره به وجود برخی کمبودها در کشور گفت: برخی عقب‌ماندگی‌هایی خصوصاً در حوزه اقتصادی کشور داریم که تنها با همکاری تمامی نهادها و دستگاه‌ها و همچنین همراهی مردم رفع می‌شود.

وی به حمله سایبری دشمنان به جایگاه‌های سوخت کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان فتنه عظیمی را برای کشور تدارک دیده بودند، اما اعتماد مردم به دولت مانع از این فتنه شد.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم ایجاد عدالت در جامعه گفت: باید با روحیه‌ای جهادی وارد میدان شد تا کارها پیش برود و مردم ببینند در جامعه کار صورت می‌گیرد.

۱۳:۴۰ فیلم / تصاویری از دیدار رئیس‌جمهور با مراجع تقلید

۱۳:۱۳ کم‌توجهی به فرهنگ دینی در جامعه / نباید طرح جدید عمرانی آغاز شود

آیت الله علوی گرگانی ظهر جمعه در دیدار با حجت الاسلام رئیسی که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، اظهار داشتند: دیدارهای رو در رو و اطلاع از مشکلات مردم عملی بسیار پسندیده و شایسته است.

وی با بیان روایتی از امام صادق علیه السلام که فاصله بین حق و باطل را چهار انگشت دانستند، گفت: آنچه که گوش می‌شنود احتمال خطا در آن زیاد است ولی آنچه که به چشم دیده می‌شود به حق نزدیک تر است، لذا حضور شما در میام مردم موجب می‌شود بهتر از مشکلات مردم اطلاع کسب کنید.

این مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر وجود کمبودها در جامعه و توجه به آنها، بیان کرد: هر چقدر کمبودها جبران شود شایسته است. نباید طرح جدید عمرانی آغاز شود و در تکمیل طرح‌های نیمه تمام اولویت‌ها را مد نظر قرار دهید.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: موضوع آب و مدیریت منابع آبی کشور اهمیت فوق العاده ای دارد، لذا ما در برخی مناطق که مشکل کمبود آب هم ندارند، باز شاهد عدم مدیریت صحیح هستیم که لازم است حساسیت نشان دهید.

وی خاطر نشان کرد: موضوع دیگری که اهمیت زیادی در کشور دارد مسئله کشاورزی است. این قشر عزیز در مضیقه هستند و در کنار تأمین آب باید نسبت به رفع مشکلات کشاورزان و دامداران اهتمام جدی داشته باشید. باید از نظرات کارشناسان و جوانان نخبه هم بهره ببرید و با امید به آینده حرکت کنید.

آیت الله علوی گرگانی در پایان به وضعیت نابسامان فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: کم توجهی به موضوع فرهنگ دینی در جامعه اثرات نامطلوبی در جامعه گذاشته است که باید با برنامه ریزی صحیح اقدام عاجل صورت گیرد.

۱۳:۰۶ رئیسی به نماز جمعه قم رفت / حضور در جمع نمازگزاران

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه در جریان سفر به شهر قم با حضور در محل مصلای قدس این شهر پای خطبه‌های نماز جمعه این شهر نشست.

۱۲:۳۷ رئیس جمهوری با آیت‌الله علوی‌گرگانی دیدار کرد

۱۲:۲۰ دولت اصل را بر تعامل با دنیا گذاشته / سیاست‌های تورم‌زا کنار گذاشته می‌شود

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر جمعه در دیدار با آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید شیعیان جهان گفت: دولت از ابتدا اصل را بر تعامل با دنیا به ویژه همسایگان گذاشته است.

وی افزود: در همین چند ماه کار دولت جدید بین ۳۰ تا ۴۰ درصد صادرات به کشورهای همسایه افزایش یافته است.

رئیس جمهوری کشورمان گفت: کشورهای همسایه طالب محصولات کشاورزی و صنعتی ایران هستند و فقط باید درست ارائه شود.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه به واکسیناسیون گسترده مردم در برابر بیماری کرونا در این چند ماه اشاره کرد و افزود: در شروع کار دولت جدید روزانه ۷۰۰ خانواده داغدار می‌شدند به حمدلله شرایط کنونی با واکسیناسیون بسیار مطلوب شده است.

وی گفت: با مناسب شدن شرایط کشور در خصوص بیماری کرونا مدارس و دانشگاه‌ها به صورت حضوری فعالیت خود را از سر گرفتند.

رئیسی تاکید کرد: تمام تلاش دولت بر این است که سیاست‌های تورم‌زا را کنار بگذارد تا شاهد کاهش نرخ تورم باشیم.

رئیسی به مشکلات معیشتی هم اشاره و ابراز امیدواری کرد با استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور این مشکل کاهش یابد.

۱۲:۱ رئیس جمهوری با آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار کرد

۱۲:۰۶ همه تلاش کنند که مردم آبرومندانه زندگی کنند / با همه کشورها تعامل می‌کنیم

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و هیئت همراه در ادامه برنامه‌های خود در سفر استانی به شهر مقدس قم، با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار در سخنانی بیان داشت: خداوند مردم را «کریم» آفرید؛ «وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنِی آدَمَ»، روی این اصل کشور را کمیته امدادی اداره کردن برخلاف فرهنگ خلقت است، خداوند انسان را با کرامت خلق کرد و دستور داد کرامت انسان محفوظ باشد.

وی ادامه داد: به دلیل همین تاکید اسلام بر حفظ کرامت انسان است که مزدوری در اسلام نهی نشده است، علما این نهی را حمل بر کراهت کرده‌اند اما برخی از کراهت بالاتر نیز گفته اند، سفارش اسلام این است که شما باید کنار سفره خود بنشینید، پیامبر (ص) دست کارگری را بوسید که برای خود کار می‌کرد، نه اینکه فردی که برای دیگری کار می‌کند.

آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: مسئولان باید همت بلند داشته باشند و بدانند که مدیریت و اقتصاد یک کار علمی است، باید همه تلاش کنند که مردم محترمانه و آبرومندانه زندگی کنند چرا که فقر به معنای نداشتن و نداری نیست، اسلام به شخص ندار، فقیر نمی‌گوید! در فرهنگ اسلام، فقیر کسی است که ستون فقراتش شکسته است، چنین فردی به هیچکس اعتماد نخواهد کرد. در بیان قرآن، اقتصاد عامل قیام و ایستادگی جامعه است اگر اقتصاد خراب باشد و ستون فقرات جامعه مشکل داشته باشد، مجبور خواهد بود به دیگران باج بدهد.

وی با تاکید بر لزوم خودکفایی کشور در عرصه‌های مختلف ابراز داشت: ما هرگز در را به روی خود نمی‌بندیم، ما با کسی قهر نیستیم و با همه کشورها تعامل می‌کنیم. آنها نیز باید مودب باشند و ادب را در مقابل ما رعایت کنند، اما ما پس از دست دادن با آنها، باید انگشتان خود را بشماریم، این معنای استقلال است.

۱۲:۰۲ رئیس جمهوری با آیت‌الله جوادی آملی دیدار کرد

۱۰:۴۱ مشکلات فرهنگی مورد توجه دولت باشد

آیت الله جعفر سبحانی صبح جمعه در دیدار رئیس جمهور گفت: برای حل مشکلات فرهنگی خصوصاً حجاب و عفاف باید از مدارس و دانشگاه‌ها اقدام کرد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: باید به این موضوعات فرهنگی و حجاب و عفاف توجه ویژه شود و از مدارس و دانشگاه‌ها برای علاج آن با انتخاب رؤسای انقلابی و دلسوز اقدام شود.

آیت‌الله سبحانی به مشکلاتی از جمله ساخت مونوریل در قم اشاره کرد و از حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خواست نسبت به سر و سامان دادن به این موضوع با نظر کارشناسان اقدام کند.

۱۰:۳۳ سفر به استان‌ها برکات بسیاری دارد / توجه به توسعه متوازن در بودجه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در دیدار با آیت الله جعفر سبحانی با بیان اینکه سفر به استان‌ها در دستور کار دولت است گفت: سفر به استان‌ها برکات بسیاری دارد، زیرا بررسی مشکلات از نزدیک برای رفع آن‌ها بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: کار کارشناسی در خصوص مشکلات قم از مدتی قبل انجام و در این سفر بر رفع آن‌ها در جلسات و دیدارها تاکید شد.

۱۰:۰۷ اولین کار دولت باید ساماندهی وضعیت معیشت مردم باشد

مرجع تقلید شیعیان صبح جمعه در دیدار رئیس جمهوری با تاکید به توجه بیشتر دولتمردان به مردم گفت: همه مردم به دولت سیزدهم امیدوارند و منتظر گام‌های مثبت این دولت هستند.

آیت الله نوری همدانی همچنین به نظارت بیشتر بر بانک‌ها و فعالیت‌های آنان تاکید کرد و گفت: دیر کرد یک نوع ربا و حرام است، اما در بانک‌ها اعمال می‌شود و از مردم اخذ می‌شود.

وی با بیان اینکه در اسلام پول در برابر کار پرداخت می‌شود خاطرنشان کرد: در ربا زایش پیدا می‌کند و پول در برابر پول پرداخت می‌شود که این اصلاً مورد پذیرش اسلام نیست.

وی در ادامه بر استفاده دولت سیزدهم از مدیران باتجربه تاکید کرد و گفت: اداره امور را باید مسئولین به دست بگیرند که از تجربه کافی برخوردارند تا مردم هم خیالشان راحت شود.

آیت الله نوری همدانی در ادامه بر گسترش هر چه بیشتر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: در ساختار مملکت ما باید این فریضه واجب بیش از پیش مورد توجه همگان قرار گیرد.

۱۰:۰۶ رئیس جمهوری با آیت الله سبحانی دیدار کرد

رئیس جمهور کشورمان در دومین روز از سیزدهمین سفر استانی خود در شهر مقدس قم با مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد. حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در دومین روز از سفر استانی به شهر مقدس قم پس از گفت و گو با آیت الله نوری همدانی، به دیدار آیت الله سبحانی رفت.

۱۰:۰۲ گرانی‌های اخیر نتیجه تصمیمات نادرست گذشته است

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در دیدار با آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه گرانی و تورم به زودی متوقف می‌شود گفت: گرانی‌های اخیر نتیجه تصمیمات نادرست گذشته است و آثار تصمیمات ما در ماه‌های آینده روشن می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: دولت سیزدهم برای کنترل تورم اقداماتی انجام داده و همچنین برخی فعالیت‌های تورم زا را متوقف کرده است و بر اساس همین تصمیم‌ها شاهد روند کاهشی تورم هستیم.

وی در ادامه از عزم دولت برای کنترل و مهار کرونا خبر داد و گفت: دولت سیزدهم در حالی دولت را تحویل گرفت که روزانه ۷۰۰ نفر فوتی داشتیم، اما با اقدامات صورت گرفته این روند به خوبی مهار شده است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: با سرعت گرفتن واکسیناسیون در کشور وضعیت مطلوبی نسبت به دیگر کشورها داریم و آمار فوتی‌ها به مراتب کم شده است.

وی همچنین به وجود برخی از مشکلات در استان قم اشاره کرد و گفت: طرح‌های نیمه‌تمام، بیکاری و مشکل مسکن از عمده‌ترین مشکلات مردم است که در این سفر مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

۹:۳۱ رئیس‌جمهور با آیت‌الله نوری همدانی دیدار کرد

رئیس جمهور کشورمان در دومین روز از سیزدهمین سفر استانی خود در شهر مقدس قم با مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در دومین روز از سفر استانی به شهر مقدس قم با آیت الله نوری همدانی دیدار و گفتگو کرد.

دیدار با دیگر مراجع عظام تقلید، برخی علمای قم و شرکت در نشست خبری از برنامه‌های دومین روز حضور رئیس جمهور در قم اعلام شده است.

۸:۳۱ «حاج قاسم» یک جریان بود / امروز آمریکایی‌ها از همیشه ضعیف‌تر هستند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنج شنبه در ادامه سفر خود به استان قم در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم با بیان اینکه همیشه باید پرچم شهادت را برافراشته نگاه داشت، گفت: اینکه رهبر انقلاب از عنوان مکتب شهید سلیمانی استفاده کرده است فلسفه دارد و آن فلسفه این است که حاج قاسم شخص نبود یک جریان بود و این مکتب در امتداد مکتب اباعبدالله است و برای همین رهبر انقلاب تکلیف کردند مکتب شهید سلیمانی شناخته شود.

وی با اشاره به اخراج آمریکایی‌ها از سوریه، افغانستان و عراق گفت: امروز آمریکایی‌ها از همیشه ضعیف‌تر هستند. در منطقه هم دست برتر و ابتکار عمل با نیروهای حزب الله و مجاهدین و از جمله فلسطینیان است. اینها پیروزی‌های بزرگی است که در منطقه به وجود آمده است.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: شهدا، امنیت منطقه را تضمین کردند و راحتی ما به برکت خون شهدا است اما دشمنان دست بردار نیستند و داعش را از سوریه به افغانستان منتقل کردند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تحولات افغانستان تاکید کرد: امنیت افغانستان امنیت جمهوری اسلامی و ناامنی در آنجا ناامنی در ایران است.

آیت‌الله رئیسی افزود: علاوه بر روابط همسایگی، خویشاوندی و تاریخی، سرگذشت ایران و افغانستان با همدیگر گره خورده است. رنج مردم افغانستان در این سه دهه گذشته رنج همه ما است. همه تلاش ما این است که دولتی در افغانستان سرکار بیاید که مردم این کشور احساس کنند این دولت برای همه گروه‌های افغانستانی و اقوام این کشور است و برای مردم این کشور آرامش فراهم کند.

وی تصریح کرد: قریب ۴ میلیون مردم افغانستان که برادران و خواهران ما هستند در ایران زندگی می‌کنند؛ زندگی ایرانیان و افغانستانی‌ها طوری با هم عجین شده که قابل تمایز نیست.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به مجاهدت نیروهای حیدریون، زینبیون و فاطمیون در منطقه تصریح کرد: این مجاهدت‌ها حرکت ماندگاری در دفاع از منطقه و ارزشهای اسلامی در مقابل جریان تکفیری بود. مبارزه با جریان تکفیری همیشه در خاطره مردم منطقه ماندگار است که به دور از گویش، خاک و دولت‌ها صورت گرفت.

رئیس جمهور افزود: یک گروهک که دست ساخته آمریکا بودند آمدند تمام منطقه را به هم بریزند و الان هم تهدید بزرگی در افغانستان هستند. ایستادگی مردانه جوانان برومند، مسلمان، معتقد و پایبند مبانی باعث شد منطقه امن شود.

ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۰۱:۰۱ عکس / جلسه شورای اداری استان قم با حضور رئیس جمهور

ادامه تصاویر را اینجا ببینید.

گزارش مهر از برنامه روز نخست سفر اعضای کابینه به قم را اینجا دنبال کنید.

گزارش در حال تکمیل و به روز رسانی است…