به گزارش خبرنگار آوای بیستون، آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به همراه سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بعدازظهر پنجشنبه و در جریان بیست و پنجمین سفر استانی به اصفهان از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید کردند. در حاشیه این بازدید رئیس جمهور با اشاره به شعار سال مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به همراه سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بعدازظهر پنجشنبه و در جریان بیست و پنجمین سفر استانی به اصفهان از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید کردند.
در حاشیه این بازدید رئیس جمهور با اشاره به شعار سال مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» اظهار داشت: جلوه‌ای از شعار سال جاری در مجموعه شهرک‌های دانش بنیان اصفهان است، با توجه به اینکه متخصصان و آینده سازان در این مجموعه حضور دارند، علاوه بر آموزش اشتغال آنها را تضمین می‌کنید که مهاجرت معکوس شود و امید در دل جوانان بیاید و زمینه اشتغال فراهم شود.
آیت‌الله رئیسی ادامه داد: برای گردش مالی و رفع نیاز مالی این مجموعه صندوق فناوری و نوآوری وجود دارد، اما ظاهراً امکانات کافی ندارد. از مجموعه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان حمایت مالی و حقوقی و معنوی انجام می‌شود و برای صادرات محصولات نیز تسهیلگری صورت می‌گیرد.
رئیس جمهور ادامه داد: بازار محصولات دانش بنیان در کشورهای همسایه نیز طرفدار و متقاضی دارد و همین مدت کوتاه دولت در کشورهای همسایه مشاهده شد که مشتری محصولات فناوری محور هستند. در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افراد سرمایه هستید و به این موضوع افتخار می‌کنیم. هرچند ممکن است که مشکلات و موانعی وجود داشته باشد، اما مردان و زنان بزرگ با رفع موانع و سعه‌صدر و پیگیری و امیدآفرینی به جاهای بلندی رسیدند.
وی خطاب به مسئولان و اعضای شهرک علمی و تحقیقاتی گفت: با تعداد کم و زیاد مجموعه‌های فناور محور در شهرها وجود دارد و سعی کنید با همین قوت و قدرت علم و دانش را در عرصه‌های مختلف پیاده کنید. بهتر است که دانایی را به توانایی و حتی ساختمان سازی و نساجی و سفره مردم ضمیمه کنید.
رئیس جمهور تاکید کرد: باید در اقتصاد و زندگی مردم وارد شد و وظیفه می‌دانم که حتماً از شرکت‌های مستقر در شهرک‌های حمایت کنم و مبالغ صندوق‌های کارآفرینی برای حمایت کافی نیست.
گفتنی است، بیش از هفت هزار و ۸۶۰ نفر از نخبگان، متخصصین و اساتید دانشگاه در رشته‌های مختلف فنی و علمی و در قالب بیش از ۶۱۰ شرکت در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مشغول فعالیت هستند.
رئیسی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این شهرک در گفتگو با متخصصان، کارشناسان و مدیران این مجموعه در جریان جزئیات فعالیت‌ها و تولیدات این شهرک علمی و تحقیقاتی قرار گرفت.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ به طور جدی با راه‌اندازی اولین مرکز رشد در کشور و با هدف حمایت و هدایت شرکت‌های کوچک و نوپای دانش‌بنیانی که ایده‌های نوآورانه و فناورانه داشته و امکانات لازم جهت عملیاتی نمودن آن را ندارند، آغاز کرد و به عنوان حلقه واسط میان دولت، صنعت و دانشگاه به توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و نهایتاً تبدیل علم به ثروت در کشور ایفای نقش کرده است.