به گزارش خبرنگار آوای بیستون، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی پس از بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان اندیکا دقایقی پیش از طریق فرودگاه دزفول به تهران بازگشت. در این بازدید محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان نیز حضور داشتند. رئیس جمهور پیش از این نیز پنجم شهریورماه […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی پس از بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان اندیکا دقایقی پیش از طریق فرودگاه دزفول به تهران بازگشت.

در این بازدید محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان نیز حضور داشتند.

رئیس جمهور پیش از این نیز پنجم شهریورماه ۱۴۰۰ در نخستین سفر استانی به همراه جمعی از اعضای هیأت دولت به صورت سرزده به خوزستان سفر کرد.

صبح امروز وزیر کشور نیز به منظور گفت و گو با مردم در نواحی زلزله زده شهرستان اندیکا و بررسی روند رسیدگی‌ها به مردم از سوی دستگاه‌های مسئول، به استان خوزستان سفر کرد.

از ۱۲ تا ۱۷ مهر گذشته، پنج زلزله بزرگ، که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد اندیکا را لرزاند. به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد. ۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند.

شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است.