به گزارش خبرنگار آوای بیستون، علیرضا زاکانی شهردار تهران پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با مشکلات موجود در خصوص مترو و بی آر تی، گفت: پله‌های برقی ۵۰۰ عدد بود که فرسودگی داشت و آن را تعطیل کردیم تا بتوانیم ایمنی را به وجود آوریم و آن […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، علیرضا زاکانی شهردار تهران پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با مشکلات موجود در خصوص مترو و بی آر تی، گفت: پله‌های برقی ۵۰۰ عدد بود که فرسودگی داشت و آن را تعطیل کردیم تا بتوانیم ایمنی را به وجود آوریم و آن را تعمیر کردیم. همچنین در حوزه مترو کمبود واگن و فرسودگی داریم و نسبت به توسعه خطوط و افزایش ناوگان در حال انجام اقداماتی هستیم و قراردادهای داخلی و خارجی در این زمینه منعقد شده که زمان بر است و کوتاه مدت نیست.وی در رابطه با اقدامات شهرداری در حوزه اتوبوسرانی تصریح کرد: ۲ هزار و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس تحویل گرفتیم که بخشی فرسوده بود و امسال در برنامه خود ۳ هزار و ۲۵۰ دستگاه در حال آماده سازی و خرید داریم.شهردار تهران در پاسخ به سوالی در رابطه با اعتراضات برخی از رانندگان اتوبوس در روزهای گذشته بیان کرد: مشکل اخیری که پیش آمد به مصوبه‌ای که ناظر بر قانون شورای عالی کار بود، بر می‌گشت که قانون، نقض ضمنی شده بود و این شائبه را ایجاد کرده بود که حق قانونی در حال تضییع است، اما با این حال برای اینکه وظیفه خود را انجام داده باشیم علی الحساب آن را پرداخت کردیم.زاکانی با تاکید بر اینکه وضعیت اتوبوسرانی عادی است و اعتراضات اخیر در بخش کوچکی از اتوبوسرانی و مربوط به ۳۰۰ نفر از رانندگان بود گفت: این رانندگان از روز گذشته در حال ارائه خدمت هستند.وی در رابطه با اینکه آیا رانندگانی بازداشت شده‌اند؟ گفت: این موضوع را دستگاه‌های امنیتی باید پاسخ دهند، اما افرادی بودند که این جریان را ساماندهی می‌کردند.

شهردار تهران ضمن رد ادعای اختلاف شهرداری تهران با شورای شهر، خاطرنشان کرد: اختلافی نبودهاست و اتفاقاً اگر اختلاف سلیقه و کار کارشناسی نباشد انسان باید شک کند.

زاکانی در خصوص مصوبه افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی بیان کرد: این موضوع شایعه بود. مصوبه‌ای ناظر به ۲۵ درصد بود که در ابتدای سال لایحه آن را دادیم و شورای شهر آن را تصویب و فرمانداری آن‌را تایید کرد که آن مسیر قانونی و مربوط به گذشته هست و ان شا الله ادامه خواهد داشت.وی در رابطه با انتشار فیش‌های حقوقی رانندگان بی ار تی که گفته شده برای اعمال فشار برای بازگشت آنها بوده است؟ گفت: فیش‌هایی که دیدم درست است. حقوق راننده‌ها کم نیست و رانندگان چند دسته هستند.زاکانی در پایان در رابطه با آخرین وضعیت خودزنی شهردار یکی از مناطق تهران عنوان کرد: این موضوع در حال رسیدگی است.