به گزارش خبرنگار آوای بیستون، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: انتظار فرج و تلاش برای ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) از مهمترین درس‌های سیره امام حسن عسکری (ع) است. وی ادامه داد: انتظار فرج یعنی امید به آینده و […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: انتظار فرج و تلاش برای ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) از مهمترین درس‌های سیره امام حسن عسکری (ع) است.
وی ادامه داد: انتظار فرج یعنی امید به آینده و تحرک، نشاط، تلاش و همت جهادی برای ساختن آینده‌ای درخشان؛ چرا که مکتب تشیع مکتب امید است.
امام جمعه اراک با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: فرهنگ دفاع مقدس نسخه شفابخش ملت برای عبور از مشکلات است و عرصه‌های فرهنگ و اقتصاد نیز نیازمند الگوگیری از فرهنگ غنی دفاع مقدس و همت جهادی است.
آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم باید توجه ویژه به مناطق محروم و حاشیه نشین داشته باشد، گفت: توجه به رفع مشکلات مناطق حاشیه نشین در دستور کار مسئولین استان مرکزی است و در این راستا جلسات تخصصی برگزار شده که ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از ماه‌ها کار کارشناسی سیاستهای مربوط به برنامه هفتم توسعه را تدوین و به محضر مقام معظم رهبری ارائه کرد و رهبر انقلاب نیز این برنامه را که شامل هفت سرفصل اقتصادی، عدالت اجتماعی، آموزش و پرورش، توسعه علمی، فناوری، دستگاه قضائی و حقوقی، امنیتی و ارتقای امنیت و خدمات اجتماعی است را ابلاغ کردند.
وی ادامه داد: سیاستهای مربوط به برنامه هفتم توسعه‌ها چارچوب اصلی قوانین کشور را تعیین می‌کند و دولت نیز باید برنامه پنج ساله هفتم را بر اساس این سیاست‌ها تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به بازگشایی مدارس پس از سه سال کرونایی، افزود: ۱۴ میلیون دانش آموز در کشور مشغول به تحصیل هستند که از این میان ۲۸۰ هزار نفر در استان مرکزی حضور دارند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: بهره گیری از فضای آموزشی در راستای رفع مشکلات و پیشرفت کشور یک ضرورت مهم است و معلمان باید با تکیه بر سند تحول آموزش و پرورش تعلیم و تربیت دینی و انقلابی، مهارت آموزی و امید به آینده را در دستور کار بگذارند و اولویت مهم معلمان و اساتید دانشگاه امیدآفرینی برای نسل جوان و نوجوان است.