به گزارش آوای بیستون، حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید اوگاندا در تهران، گفت: تهران آماده است روابط خود را بیش از پیش در همه عرصه های مورد علاقه با کامپالا ارتقاء دهد. وی همچنین در پاسخ به درخواست سفیر اوگاندا برای حضور بیشتر شرکت های ایرانی و انتقال دانش […]

به گزارش آوای بیستون، حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید اوگاندا در تهران، گفت: تهران آماده است روابط خود را بیش از پیش در همه عرصه های مورد علاقه با کامپالا ارتقاء دهد.
وی همچنین در پاسخ به درخواست سفیر اوگاندا برای حضور بیشتر شرکت های ایرانی و انتقال دانش و فناوری، گفت: دولت ایران، شرکت های ایرانی بویژه بنگاه‌های فعال در عرصه های صنعتی و علمی و فناوری را به حضور و مشارکت در طرح‌های عمرانی و زیربنایی اوگاندا تشویق خواهد کرد.
رئیس جمهور با اشاره به دعوت رئیس جمهور اوگاندا از وی برای دیدار رسمی از کامپالا ابراز امیدواری کرد که این سفر در فرصت مناسب انجام گیرد.
«محمد تزیکوبا کیسا مبیراء»  سفیر جدید اوگاندا نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود گفت: اوگاندا خواهان گسترش همکاری ها با ایران در همه عرصه ها است و با توجه به پیشرفت های عظیم علمی و فنی ایران خواهان حضور فعالتر شرکت های ایرانی و  انتقال این تجربیات به اوگاندا هستیم.
وی همچنین به نمایندگی از سوی رئیس جمهور کشورش از دکتر روحانی برای دیدار رسمی از کامپالا دعوت کرد.