به گزارش آوای بیستون، اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به حادثه زلزله منطقه سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد، بر ضرورت مقاوم سازی واحدهای مسکونی این منطقه و بازسازی واحدهای تخریب شده تأکید کرد. معاون اول رئیس جمهور افزود: لازم است آواربرداری‌ها در منطقه سی سخت با سرعت هر چه بیشتر […]

به گزارش آوای بیستون، اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به حادثه زلزله منطقه سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد، بر ضرورت مقاوم سازی واحدهای مسکونی این منطقه و بازسازی واحدهای تخریب شده تأکید کرد.
معاون اول رئیس جمهور افزود: لازم است آواربرداری‌ها در منطقه سی سخت با سرعت هر چه بیشتر انجام شود و روند بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده در دستور کار قرار گیرد.
جهانگیری با تأکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های فنی و مهندسی در روند بازسازی واحدهای آسیب دیده خاطرنشان کرد: در روند بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی باید نکات فنی و مهندسی به دقت لحاظ شود تا در صورت بروز حوادث مشابه مردم از واحدهای مسکونی اطمینان بخش برخوردار باشند.
معاون اول رئیس جمهور از استاندار کهگیلویه و بویر احمد خواست تمامی ظرفیت‌ها و امکانات استان را برای کمک به زلزله زدگان و بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده به کار گیرد و هر چه زودتر شاهد آغاز روند بازسازی و مقاوم سازی در منطقه سی سخت باشیم.
جهانگیری در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویر احمد در زمینه کشاورزی، آبزی پروری و وجود منابع نفت و گاز در این استان تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویر احمد با برخورداری از مزیت‌ها و ظرفیت‌های گسترده در بخش‌های مختلف، از امکان توسعه و پیشرفت برخوردار است.
در این جلسه استاندار کهگیلویه و بویر احمد نیز گزارشی از آخرین وضعیت منطقه زلزله زده سی سخت و اقدامات صورت گرفته در جهت آواربرداری و بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده ارائه کرد.
وی همچنین گزارشی نیز در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با بیماری کرونا در استان کهگیلویه و بویر احمد ارائه کرد و به بیان توضیحاتی در خصوص پروژه‌ها و طرح‌های در دست اقدام در این استان پرداخت.
نمایندگان مردم استان کهگیلویه و بویر احمد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه مهمترین مسائل استان را مطرح کردند و پیشنهاداتی برای حل مسائل و مشکلات استان ارائه دادند.