آوای بیستون- گروه استان‌ها: روز پنج‌شنبه استان زنجان در دهمین سفر رئیس‌جمهوری میزبان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین برخی اعضای کابینه بود. بررسی مشکلات مردم، دیدار با اقشار مختلف جامعه و شرکت در جلسات مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور کشورمان در جریان سفر به استان زنجان بود. بازدید از طرح‌ها، حضور در جمع نخبگان، […]

آوای بیستون- گروه استان‌ها: روز پنج‌شنبه استان زنجان در دهمین سفر رئیس‌جمهوری میزبان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین برخی اعضای کابینه بود. بررسی مشکلات مردم، دیدار با اقشار مختلف جامعه و شرکت در جلسات مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور کشورمان در جریان سفر به استان زنجان بود.

بازدید از طرح‌ها، حضور در جمع نخبگان، شورای اداری و نشست خبری از برنامه سفر یک روز دکتر رئیسی به استان زنجان بود. در سفر رئیس جمهور به استان زنجان هفت وزیر و سه معاون، رئیس‌جمهوری را همراهی کردند.

براساس اعلام استانداری زنجان، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی در شهرستان خدابنده حضور پیدا کرد. حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم طبق برنامه‌ریزی به‌عمل آمده، به شهرستان‌های ابهر و خرمدره رفت و بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به نمایندگی از هیأت دولت، به شهرستان طارم سفر کرد.

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شهرستان زنجان و سلطانیه و امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهوری هم به شهرستان‌های ماه‌نشان و ایجرود سفر کردند.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، احمد وحیدی وزیر کشور، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری نیز در این سفر آیت‌الله رئیسی را همراهی کردند.

آخرین اخبار از سفر رئیس‌جمهور و وزرای دولت را در زیر می‌خوانید

۲۳:۲۳ رئیس جمهور: مساله پسماند روی از سوی استانداری و وزارت صمت پیگیری می شود

آیت الله سید ابراهیم رییسی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان گفت: مساله کیک ها و پسماند روی را در سفری که ریاست قوه قضائیه را برعهده داشتم با توجه به اینکه دغدغه مردم زنجان بود، در این زمینه مشکل داشتند، بررسی کردم که سه اقدام مهار کردن پسماندها، جایابی و تعیین تکلیف انجام شده بود.

وی با یادآوری اینکه محل جدید دپوی پسماند روی در زنجان تعیین تکلیف شد، ادامه داد: این ثروت متعلق به مردم زنجان بوده و اگر قرار باشد پیگیری‌های لازم در این‌خصوص تداوم نداشته باشد، مردم همچنان در این رابطه رنج خواهند کشید.

رئیسی با تاکید بر اینکه اگر تعیین تکلیف پسماندها ادامه پیدا نکند همچنان مردم از این موضوع رنج می برند، افزود: این پسماند باید به یک شرکت واگذار شود اما در هر صورت این ثروت متعلق به مردم بوده و باید برای مردم باشد.

رییسی با تاکید بر اینکه، در معاونت ریاست جمهوری هم، پیگیری مصوبات سفر را محور کارها قرار دادیم، گفت: انشاالله استاندار زنجان، پس از پیگیری‌های لازم، پاسخ شفاف را به مردم اعلام می کند و با توجه به شرایطی که کرونا به وجود آورده است، نتوانستیم در این سفر در اجتماع مردم زنجان حضور داشته باشیم.

جزئیات نشست خبری رئیس جمهوری را اینجا بخوانید.

۲۱:۵۰ رئیس جمهور: شهدا برای کشور تولید قدرت کردند/این کشور و ملت شکست ندارند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در ادامه سفر استانی خود به زنجان با حضور در مسجد دانشگاه زنجان ضمن قرائت نماز مغرب و عشا در فضایی صمیمانه با تعدادی از خانواده های شهدای استان زنجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور با اشاره به دشمنی هایی که علیه ملت ایران وجود دارد، اظهار داشت: آنچه موجب آرامش خانواده شهدا می شود نام اهل بیت علیهم السلام و یاد شهدای کربلا است و شما خانواده شهدا جلوه های زیبای این شهر هستید.

آیت الله رئیسی با اشاره به تعبیر حاج قاسم سلیمانی که بیان داشت ما ملت امام حسین علیه السلام هستیم، گفت: این کشور و ملت شکست ندارند. ادامه اظهارات رئیس جمهور را اینجا بخوانید.

‏ ۲۱:۴۲ حجت الاسلام رییسی: صندوق توسعه استان‌ها تشکیل می شود

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان زنجان گفت: دولتمردان باید به فساد و بوی فساد حساس باشند و باید تلاش کنند تا از وقوع فساد جلوگیری شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مدیریت‌ها در استان‌ها، گفت: استان‌ها دارای توانمندی‌ها و نخبگان ارزشمندی هستند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر ایجاد تغییر در فرآیندها و نگرش‌ها، گفت: برای اینکه بتوانیم کارها را به معنای واقعی کلمه جهادی انجام دهیم، باید این تغییر اعمال شود، به همین خاطر دستگاه‌ها باید با این روند برنامه‌های خود را متناسب کنند. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۲۰:۲۹ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: سال آینده زمان گشایش اقتصادی است

حجت الله عبدالملکی که به‌عنوان نماینده دولت در سفر استانی رئیس جمهور به زنجان سفر کرده، در نشست شورای اداری شهرستان ابهر عنوان کرد: اهمیت سفرهای استانی در این است که مسئولان با مشکلات مردم آشنا می‌شوند و در تصمیم‌گیری‌های خود آنها را لحاظ می‌کنند.

وی افزود: دولت سیزدهم، میراث دار پروژه‌های ناتمام بسیاری است که از دولت‌های قبل باقی مانده و اتمام آنها، با ۳۰ سال بودجه پروژه‌های عمرانی کشور برابری دارد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تاکید دولت سیزدهم بر تکمیل پروژه‌های ناتمام است.

عبدالملکی، تصریح کرد: سال ۱۴۰۱، سال گشایش اقتصادی برای کشور است و اتفاقات خوبی برای کشور رخ خواهد داد.

۱۹:۳۳ عکس / دیدار رئیس جمهور با نخبگان، علما و جمعی از اقشار مختلف مردم زنجان

بقیه تصاویر را اینجا ببینید.

۱۸:۵۶ شوک به بازار و اقتصاد وارد نخواهیم کرد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر پنج شنبه در جمع نخبگان و فرهیختگان استان زنجان اظهار داشت: به بازار، فعالان اقتصادی و مردم اطمینان می‌دهم به بازار و اقتصاد شوک وارد نخواهیم کرد و در تحولات اقتصادی، حتماً مردم و نخبگان را مطلع و اقناع خواهیم کرد.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران افزود: ما نباید تحریم را مانع جدی فرض کنیم، دشمنان نمی‌خواهند کشور ما رشد کند، اما اتفاقاً آنجایی که تحریم و تهدید داشتیم مانند صنایع دفاعی بیشتر رشد کردیم و معلوم می‌شود اگر بخواهیم می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

رئیسی گفت: استان زنجان با داشتن مفاخر، فلاسفه، حکماً و فق‌های عالیقدر که آوازه جهانی دارند، مهد فرهنگ است و ما در مقابل این فرهنگ مسئولیت بزرگی داریم.

رئیس جمهور افزود: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه استان زنجان و الگوسازان باید در فرهنگ سازی تلاش مضاعفی داشته باشند و دولت و دستگاه‌های مسئول نیز باید با هدایت، نظارت و حمایت جدی از بابت اعطای تسهیلات و مسائل حقوقی پشتیبانی کنند.

رئیسی با اشاره به موفقیت‌های کسب شده در امر واکسیناسیون و قدردانی از کادر بهداشت و درمان گفت: واکسیناسیون عمومی و تزریق ۱۰۰ میلیون دُز واکسن که همچنان ادامه دارد جای تشکر از دست اندر کاران بهداشت و درمان دارد و این امر، از جان مردم صیانت می‌کند.

رئیس جمهور گفت: مساله پرداخت مطالبات و معوقات کادر بهداشت و درمان نیز بسیار مورد تاکید است.

۱۸:۲۸ کریدور نخبگان و مدیران باید فعال شود / بودجه ۱۴۰۱ عدالت محور خواهد بود

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا و ایثارگر و جمعی از اقشار مختلف مردم با بیان اینکه استان زنجان دارای ظرفیت‌های متنوعی در زمینه توسعه است، لزوم توجه به این ظرفیت را با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی مورد تاکید قرار داد و گفت: خام فروشی مواد معدنی مشکل مهم صنایع است که باید به صورت جدی برای رفع این مشکل تلاش شود.

وی با بیان اینکه فعالیت صنایع بسیار خوب و مفید است تاکید کرد: هر توسعه یافتگی در استان و کشور فرع بر محیط زیست است نباید آلایندگی ایجاد و مردم نگران شوند.

رئیس جمهور یادآوری اینکه بودجه ۱۴۰۱ با محور عدالت خواهد بود، افزود: اصلاح ساختار بودجه با محور عدالت و تقسیم امکانات با تکیه بر آمایش سرزمین خواهد بود.

رئیسی با اشاره به اینکه اولویت دولت سیزدهم اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، گفت: اصلاح ساختار بودجه با محور عدالت و تقسیم امکانات با تکیه بر آمایش سرزمین خواهد بود.

ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۱۸:۱۴ وزیر کار: سفرهای استانی رئیس جمهوری دولت را یکسال به جلو می‌اندازد

حجت الله عبدالملکی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خرمدره گفت: سفرها فوایدی دارد که یکی آنها زیارت و دیدار مردم است که موجب آرامش مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه سفرهای استانی رئیس جمهوری، دولت را یکسال به جلو می‌اندازد، اظهار کرد: این سفرها در حل مشکلات استان‌ها و شهرستان‌ها بسیار مؤثر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حل برخی از مشکلات نیاز به منابع و برخی نیاز به تصمیم گیری مسؤولان دارد و ما به دنبال خانه دار شدن یک میلیون نفر هستیم و اگر با یک تصمیم بشود مردم را خانه دارد کرد باید آن را اجرایی کنیم.

‏ ۱۷:۵۵ بغض رئیس‌جمهور هنگام سخنرانی در مورد غواصان دفاع مقدس

آیت الله سید ابراهیم رئیسی که در نشست با علما و نخبگان استان زنجان سخن می‌گفت، گفت: دستگاه‌های مختلف کشور امروز باید بدانند وارث چه مخلصان و از خود گذشتگانی هستند و این درس بزرگی برای همه ما مسئولان است.

۱۷:۳۴ عکس / راه اندازی سامانه جامع ۱۱۱ سفر رئیس جمهوری به زنجان

۱۷:۲۵ رئیس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی: دولت به تحقق ۸ درصدی رشد اقتصادی تاکید دارد

مسعود میرکاظمی ظهر پنجشنبه در جمع معاونین سازمان برنامه و بودجه زنجان، گفت: برای رسیدن به رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور باید شکاف بین منابع و مصارف دولت به حداقل برسد.

وی ادامه داد: مدیران استانی باید نگرش ملی به مباحث توسعه‌ای داشته باشند و پاسخگوی تحقق اهداف استانی در برش شهرستان و حتی بخش خود در جهت رسیدن به رشد ۸ درصدی باشند.

میرکاظمی اظهار کرد: از ویژگی‌های بارز بودجه ۱۴۰۱، غیر متمرکز، ساده، قابل فهم و هدفمند که اهداف کلان کشور را پشتیبانی می‌کند و مدیران ملی و استانی در کاهش هزینه‌ها و درآمدهای حاصله پاسخگو باشند.

۱۷:۱۸ وزیر راه و شهرسازی: ۸۰۰ میلیارد تومان به پروژه راه آهن زنجان به قزوین تخصیص می یابد

۱۶:۱۶ وزیر جهاد کشاورزی: حمایت از کشاورزان و پایداری امنیت غذایی اولویت دولت سیزدهم است

سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر یک روزه به استان زنجان، در جمع عده ای از اهالی شهر گرماب شهرستان خدابنده، اظهار کرد: این منطقه برای انجام عملیات کشاورزی بسیار مستعد است و مشکلات مطرح شده در رابطه با حقآبه سد تالوار را در شورای اداری با حضور ریاست جمهوری ارائه خواهم داد.

وی افزود: مسائل مربوط به آموزش، بهداشت و جاده مواصلاتی و روستایی منطقه و گردشگری را در این شورا مطرح خواهم کرد و امیدوارم منشا اثر باشد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: تلاش می کنیم در بحث نهاده های دامی از محل اعتبارات این سفر کمک کنیم تا از حوزه کشاورزی حمایت کامل صورت گیرد.

ساداتی نژاد افزود: امسال اولین فصلی بوده که پیش از سال زراعی قیمت های خرید تضمینی اعلام شد و برای سال آینده هم قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم را ۷,۵۰۰ تومان اعلام کرده ایم که به دلیل قیمت های تمام شده محصولات، جای بازنگری هم دارد.

وی خاطرنشان کرد: شب گذشته جلسه ای را در سازمان برنامه و بودجه کشور با موضوع کودهای شیمیایی فسفاته، پتاسه و اوره برای کشاورزی داشتیم، ما در تلاشیم تا از کشاورزان به عنوان ضامن امنیت غذایی کشور حمایت کنیم و نظر ریاست جمهوری هم حمایت از کشاورزان و پایداری امنیت غذایی کشور است.

۱۵:۴۱ تولید ورق هسته موردنیاز واحدهای ترانسفورماتور سازی در داخل کشور

سید رضا فاطمی امین، روز پنجشنبه در جریان بازدید از شرکت‌های تولیدکننده محصولات برقی در استان زنجان، با بیان اینکه ورق هسته موردنیاز واحدهای ترانسفورماتور سازی در داخل کشور تولید خواهد شد، افزود: پیگیر اجرای طرحی هستیم تا با راه‌اندازی آن، ورق هسته موردنیاز ترانسفورماتورسازی در داخل کشور تولید شود

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید و بخش زیادی از آن به صورت شمش به خارج از کشور صادر می‌شود، اظهار داشت: تولید کارخانه‌های ایران ترانسفو و پارس سوئیج زنجان فراتر و بیش از نیاز داخل است لذا باید برای صادرات هر چه بیشتر محصولات این شرکت‌ها اقدام لازم صورت گرفته و موانع صادراتی آن‌ها برطرف شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: فولاد تولیدی در کشور باید در شرکت های تولید کننده محصولات برقی تبدیل به محصول شده و صادر شود تا ارزش افزوده بیشتری را در تولید محصولات شرکت‌ها شاهد باشیم.

۱۵:۳۰ وزیر راه و شهرسازی: افزایش باند فرودگاه زنجان از برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور است

رستم قاسمی ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید از پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پروژه‌های حوزه راه جزو طرح‌های مهم و تاثیرگزار در کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: همه تلاش مسئولان این است که در این زمینه کم‌ترین دغدغه را شاهد باشیم.

وی با یادآوری اینکه پروژه خط آهن زنجان به قزوین یکی از پروژه‌های مهم در کشور به شمار می‌رود، افزود: به همین خاطر تلاش دولت و نمایندگان مجلس این است که طرح جامع حمل و نقل کشور در بخش جاده‌ای، ریلی و هوایی بررسی شود.

قاسمی با تاکید بر اینکه تلاش دولت بر اتمام پروژه‌های ریلی در کشور است، تصریح کرد: در همین راستا حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خط دوم راه‌آهن زنجان به قزوین مورد نیاز است که خوشبختانه توافقات لازم برای تخصیص این اعتبار در سفر امروز رئیس‌جمهور به استان زنجان انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی از تخصیص ۱,۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و توسعه راه‌های مواصلاتی استان زنجان در سفر امروز رئیس‌جمهور خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن نیز امروز حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است و این خود باعث رونق اقتصادی در این منطقه خواهد شد.

۱۵:۰۴ ضرغامی: فضاسازی داخلی گنبد سلطانیه باید به بهترین نحو انجام گیرد

عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه در جریان بازدید از پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه گفت: گنبد سلطانیه علاوه بر شکوه و عظمت معماری که در نوع خود بی نظیر است، دانشنامه‌ای از نقش و طرح در تزیینات معماری دوره ایلخانی است که بیانگر برهه‌ای از تاریخ معماری و هنر ایران است.

وی افزود: بنای گنبد سلطانیه علاوه بر تابلوهای فارسی و انگلیسی نیازمند تابلوهای معرفی به زبان عربی است و باید فضاسازی داخلی گنبد سلطانیه به بهترین نحو انجام گیرد و اعتبارات لازم به آن تخصیص خواهیم داد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صبح امروز پنجشنبه با استقبال فرماندار، امام جمعه و اعضای شورای تامین شهرستان سلطانیه در مزار شهدای این شهر و وارد این شهرستان شد و از تربت خانه، سردابه و کارگاه‌های تزیینات این گنبد جهانی بازدید کرد.

۱۴:۳۶ ۸۴ درصد جمعیت کشور واکسن کرونا را تزریق کردند

دکتر بهرام عین اللهی پنجشنبه در حاشیه شورای اداری شهرستان طارم در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون ۸۴ درصد گروه هدف کشور که جمعیتی بالغ بر ۶۷ میلیون نفر را شامل می شود یک دُز واکسن کرونا تزریق کرده اند، گفت: ۶۸ درصد مردم نیز ۲ دُز واکسن تزریق کرده که امیدواریم در چند هفته آینده این رقم به بالای ۸۰ درصد برسد.

وی افزود: ۶۸ درصد مردم نیز ۲ دُز واکسن تزریق کرده که امیدواریم در چند هفته آینده این رقم به بالای ۸۰ درصد برسد.

عین الهی با بیان اینکه در کشورهای همجوار و کشورهای اروپایی، آمریکایی و روسیه شاهد موج ششم کرونا هستیم باید عادی انگاری را کنار بگذاریم و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم تا در دام موج ششم کرونا گرفتار نشویم، افزود: در مورد کسانی که تاکنون واکسن کرونا تزریق نکرده اند ستاد کرونا تصمیم گیری می کند. ستاد کرونا بیشتر معتقد به قرنطینه هوشمند است تا افرادی که واکسن نزده اند در تجمع حضور پیدا نکنند.

وزیر بهداشت گفت در مقابله با بیماری کووید ۱۹ مهم ترین اقدام واکسیناسیون است. تزریق واکسن در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری بسیار موثر است لذا به هموطنان توصیه می شود هرچه سریع تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند تا بر مقابله با کرونا موفق شویم.

عین الهی با تاکید بر اینکه ناچاریم مدت های زیادی با کرونا زندگی کنیم، گفت: نباید عادی انگاری و ساده انگاری کرده و نکات بهداشتی را فراموش کنیم. باید با کرونا زندگی کنیم.

۱۳:۵۸ دیدار نخبگان زنجان با رئیس جمهور آغاز شد

نشست نخبگان و چهره های تاثیرگذار استان زنجان با رئیس جمهور دقایقی قبل با حضور رئیس در محل سالن همایش های بین المللی الغدیر زنجان آغاز شد.

۱۳:۲۳ وزیر راه و شهرسازی: زنجان در حوزه مسکن جزو استان‌های پیش رو است

رستم قاسمی در حاشیه بهره‌برداری از محور زنجان به بیجار در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت ساخت و تولید مسکن در استان زنجان گفت: با توجه به اینکه برنامه‌ریزی برای ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی در این استان پیش‌بینی شده، از این رو زنجان در این زمینه جزو استان‌های پیشتاز است.

وی همچنین با اشاره به میزان اعتباراتی که برای راه‌های استان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در این خصوص نیز حدود ۱,۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است تا بخشی از پروژه‌های حوزه راه استان زنجان مرتفع شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با تخصیص این میزان اعتبار می‌توان شاهد تسریع در روند اجرای پروژه‌های حوزه راه در استان زنجان بود، افزود: البته نباید فراموش کنیم که اختصاص این میزان اعتبار به معنای پایان همه مشکلات حوزه راه نیست.

۱۳:۰۵ بازدید ضرغامی از پروژه گردشگری پاسارگاد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور در محل اجرای پروژه گردشگری پاسارگاد در ابهر، به وضعیت این پروژه رسیدگی کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری شهرستان ابهر، از روند رو به رشد صنعت گردشگری در این منطقه اظهار رضایت کرد و افزود: یکی از اهداف مهم سفر رسیدگی به پروژه‌های عمرانی است، حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در حوزه گردشگری این شهرستان قابل‌تحسین است و موجب رشد و ارتقای گردشگری استان و این شهرستان خواهد شد.

۱۲:۵۹ رئیسی: مشکلات روغن جهان به سرعت بررسی شود

رئیس جمهور در بازدید از روغن نباتی جهان بررسی و رفع مشکلات این مجموعه را مورد تاکید قرار داد.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در این بازدید گفت: اجازه نمی دهیم تولید در این کشور دچار وقفه شود، باید کارخانه روغن نباتی جهان با تمام ظرفیت کار کند. خط تولید این کارخانه تقریباً تعطیل است و کند کار می‌کند و فقط ظاهراً سرپا نگه داشته شده است.

وی ادامه داد: من به خوبی کارخانه روغن نباتی جهان را می شناسم قبلاً وقتی به این کارخانه آمده بودم به استاندار (وقت) گفتم این کارخانه را راه بیاندازید و در مدت کوتاهی راه اندازی شد.کارگران با لباس های کارگری معطل ایستاده اند و آماده کار هستند، خط تولید هم آماده است، اما اقدام نمی‌کنند.

رئیس جمهوری تصریح کرد: ما اجازه نمی دهیم تولید در این کشور دچار وقفه شود، باید کارخانه روغن نباتی جهان با تمام ظرفیت کار کن، به کسی که این کارخانه را در اختیار دارد بگویید نمی‌تواند فقط به شکل اسمی و با ظاهرسازی کارخانه را اداره کند..

وی تاکید کرد: شرط واگذاری کارخانه ها و واحدهای اقتصادی و صنعتی باید تولید و اشتغال کارگران باشد. این ظاهر سازی ها نمی‌تواند ثروت های بزرگ کشور را معطل کند. الان باید ۸۰۰ کارگر اینجا باشند نه اینکه با ۸۰ کارگر ظاهر سازی کنند.

وی استاندار زنجان و فاطمی امین وزیرصمت را مسئول پیگیری و رفع سریع مشکلات کارخانه کرد.

۱۲:۵۰ عکس / حضور رئیسی در یکی از محلات حاشیه ای زنجان

۱۲:۴۷ رئیس جمهور در جمع اهالی کوی فلسطین عنوان کرد؛ تلاش برای رفع مشکل بیکاری جوانان

رئیس جمهور پیش از ظهر پنج‌شنبه در جریان سفر به استان زنجان، از منطقه مسکونی کوی فلسطین در حاشیه شهر زنجان بازدید کرد. حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع اهالی یکی از مناطق حاشیه زنجان افزود: امیدواریم این دیدار منجر به نتیجه شود.

وی با بیان اینکه روحانی مستقر در محله نسبت به انتقال مشکلات تلاش به مسئولان تلاش کرده است، افزود: تلاش می‌کنیم مشکل بیکاری جوانان تا حد ممکن رفع شود.

حجت الاسلام رئیسی گفت: خوشحال هستم که امروز در جمع مردم این منطقه از شهر زنجان، شهر شور و شعور حسینی هستم

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مردم و مسئولین استانی بیان داشت: با عنایت خداوند مشکلات این منطقه پیگیری و حل می شود.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه در این محله حدود ۱۲۰ خانواده ساکن هستند، از استاندار زنجان خواست برای جایگزینی ساکنین این محله در منطقه ای مناسب برنامه ریزی و اقدام شود

رئیس جمهور همچنین با اشاره به مشکل بیکاری میان جوانان زنجانی، اظهار داشت: ما دغدغه رفع بیکاری را داریم و امیدواریم بتوانیم مشکل بیکاری را کاهش دهیم.

۱۲:۱۴ حضور رییس جمهور در منزل یک شهروند زنجانی

رییس جمهور در منزل یک شهروند زنجانی حاضر شد و از نزدیک در جریان مشکلات این خانواده قرار گرفت.

فیلم این دیدار را اینجا ببینید.

۱۱:۱۳ روند صدور سند تک برگی در کشور باید تسریع شود

وزیر جهاد کشاورزی لزوم برخورداری همه زمین کشاورزی را از سندتک برگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: روند صدور سند تک برگی در کشور باید تسریع شود.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر به استان زنجان و بازدید از مرکز مدیریت امور اراضی زنجان با بیان صدور سند تک برگی در کشور باید تسریع شود افزود: امیدواریم روزی همه کشاورزان ایرانی صاحب سند تک برگ شوند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سند تک برگی گام مهم برای رفع مداخلات در عرصه‌های کشاورزی و شناسایی زمین‌ها است، گفت: امیدواریم روزی همه کشاورزان ایرانی صاحب سند تک برگ شوند.

۱۰.۵۰ ساخت ۴ میلیون مسکن توسط دولت سیزدهم در کشور

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۴ میلیون مسکن در چهار سال آینده توسط دولت در کشور ساخته می‌شود.

رستم قاسمی صبح پنجشنبه در آئین کلنگ زنی ۱۷ هزار و ۴۳۰ واحد نهضت ملی مسکن در زنجان گفت: ۴ میلیون مسکن در چهار سال آینده توسط، دولت در کشور ساخته می‌شود. وی با بیان اینکه تحلیل گران داخلی و خارجی بر این باورند که ما نمی‌توانیم این تعداد مسکن را در کشور بسازیم، اظهار داشت: این دولت توان و ظرفیت لازم برای ساخت این تعداد مسکن را دارد.

۱۰:۴۲ وزیر جهاد کشاورزی از طرح پرورش گوسفند پربازده در زنجان بازدید کرد

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در آغاز سفر خود به استان زنجان از یک طرح پرورش گوسفند پر بازده بازدید کرد.

طرح پرورش گوسفند ۵ هزار رأسی با هدف پرورش گوسفند اصلاح شده پر بازده و افزایش بهره‌وری و کارایی با ایجاد کل حلقه‌های تولید گوشت قرمز گوسفندی توسط وزیر جهاد کشاورزی مورد بازدید قرار گرفت.

این طرح با ایجاد اشتغال ۳۵ نفر به طور مستقیم و ۷۰ نفر به طور غیر مستقیم با سرمایه‌گذاری به میزان ۵۶۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.

در ادامه برنامه‌های سفر وزیر جهادکشاورزی به استان زنجان، وی با حضور در محل مدیریت امور اراضی از روند عملیات اجرایی طرح‌های کاداستر و رفع تداخلات اراضی کشاورزی استان بازدید و توضیحات لازم ارائه شد.

در ادامه، اسناد تک برگی اراضی کشاورزی نیز توسط وزیر جهاد کشاورزی به تنی چند از کشاورزان استان تحویل داده شد.

۱۰:۳۷ رئیس جمهور از محل انباشت پسماندهای روی زنجان بازدید کرد

رئیس جمهور بعد به محل انباشت پسماندهای روی رفت تا از نزدیک در جریان مشکلات زیست و محیطی این پسماندها قرار گیرد.

رئیسی ضمن اشاره به اقدامات و پیگیری‌هایی که در زمان ریاست خود بر قوه قضائیه برای حل مشکل دپوی کیک روی انجام داده بود، گفت: منافع این پسماندها برای مردم است و به موجب حکم قانون به مردم زنجان واگذار شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر استفاده بهینه از مجموعه معدنی و صنعتی دپوی کیک روی زنجان و برداشتن یک گام سریع برای حل مشکلات این واحد، اظهار داشت: باید استحصال مواد معدنی این پسماندها انجام شود و فواید این ثروت نصیب مردم زنجان شود، اما اگر این استحصال انجام نشود موجب خسارت به مردم می‌شود.

۹:۳۷ استقبال مردم زنجان از رئیس جمهور

حجت‌الاسلام رئیسی، امروز در دهمین سفر استانی خود که برای بازدید از طرح‌های اقتصادی و عمرانی، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با نخبگان، شرکت در شورای اداری و نشست خبری وارد استان زنجان شده است، مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت.

۹:۱۰ دستور رئیسی به وزیر صمت برای حل مشکل کارخانه سرجین بافت زنجان

رئیس جمهور در بازدید از یک کارخانه تعطیل در زنجان با دستور به وزیر صمت و استاندار زنجان گفت: مشکلات این کارخانه قابل حل است و تلاش کنید که ظرف یک ماه حل شود.

۰۸:۵۳ عکس / سفر رئیس جمهور به زنجان

بقیه تصاویر را اینجا ببیند.

۸:۴۲ کارهای زیادی در زنجان انجام شده اما تا وضعیت مطلوب فاصله داریم

رئیس جمهور در بدو ورود به استان زنجان گفت: استان زنجان دارای نیروهای جوان نخبه و متخصص خوبی است و از این ظرفیت بزرگ برای توسعه استان در بخش‌های مختلف استفاده شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در بدو ورود به استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگاران در فرودگاه این استان اظهار داشت: متأسفانه سفر ما کمی با تأخیر انجام شد ولی خوشحالیم که در شهر شور و شعور حسینی حضور داریم و امیدواریم بتوانیم در این سفر با اتخاذ تصمیماتی شرایط را برای بهره‌مندی از پتانسیل‌های موجود فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه شهر زنجان خاستگاه علما، حکماً و دانشمندان و سرداران رشید و نامداری است که در جهان اسلام نامشان ماندگار است و نامشان می‌درخشد، افزود: استان زنجان ظرفیت بسیاری در حوزه‌های کشاورزی و صنعتی داشته و دارای معادن خوبی در کنار ظرفیت نیروی انسانی جوان است به همین خاطر با این ظرفیت معتقدیم باید کارهای بسیاری در منطقه انجام شود. البته در گذشته کارهایی انجام شده ولی نسبت به کارهایی که باید انجام شود فاصله داریم.

۷:۳۶ رئیسی وارد زنجان شد

رئیس جمهور ایران اسلامی در دهمین سفر استانی خود وارد فرودگاه شهر زنجان شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و دیگر مسئولان استانی قرار گرفت.