حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار آوای بیستون، در رابطه با ارزیابی خود از سفرهای استانی رئیس‌جمهور دولت سیزدهم، اظهار داشت: سفرهای استانی در گذشته هم انجام می شد اما سفرهای آقای رئیسی از روزهای اول با شتاب بیشتری آغاز شده است که می‌تواند مثبت باشد. وی افزود: در […]

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار آوای بیستون، در رابطه با ارزیابی خود از سفرهای استانی رئیس‌جمهور دولت سیزدهم، اظهار داشت: سفرهای استانی در گذشته هم انجام می شد اما سفرهای آقای رئیسی از روزهای اول با شتاب بیشتری آغاز شده است که می‌تواند مثبت باشد.

وی افزود: در این سفرها نقدهای فراوانی در خصوص عدم تحقق وعده‌ها و مطالبات مردم وجود دارد، در صورت عدم تحقق وعده‌های دولت، مردم به مرور سرخورده می‌شوند اما نفس این سفرها، آشنایی رئیس‌جمهور و دولت با مسائل کلان هر استان، مثبت است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه بسیاری از وعده‌های خارج از توان دولت نباید به مردم داده شود، گفت: طبق توصیه‌های مقام معظم رهبری یا باید وعده‌ای داده نشود یا وعده‌های عملی و قابل پیگیری داده شود و اگر این دقت وجود داشته باشد، ارتباط با مردم این امیدواری را ایجاد می‌کند که شخصی در دولت حرف آنها را می‌شنود و به وعده‌های خود عمل می‌کند.

سبحانی‌نیا ضمن مثبت ارزیابی کردن سفرهای استانی رئیس جمهور تصریح کرد: حداقل دور اول سفرهای استانی باید با همین شتاب ادامه یابد تا تصویر روشنی از مسائل کشور و ظرفیت‌های استانی در ذهن رئیس‌جمهور و دولت تثبیت شود.

وی اضافه کرد: مردم انتظار دارند رئیس جمهور یک دور به استانها سفر کرده و با مسئولین، مردم، نخبگان استان دیدار و به دغدغه‌های آن‌ها توجه کند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس جمهور و اعضای کابینه از ظرفیت‌های دولت با خبر هستند، بیان کرد: امروز شرایط و توان اقتصادی و حتی سهمیه هر استان در بودجه سالانه روشن است. در شرایط موجود آنچه توان انجام آن را داریم مشخص است و لازم است برای توسعه هر استان وعده‌هایی که عملیاتی هستند داده شود. پرداختن به پروژهای جدید و در نهایت متوقف ماندن آنها با هزینه‌های بالا، منطقی نیست.

سبحانی نیا خاطرنشان کرد: ممکن است در هر استانی گره‌هایی باشد که در طول زمان پیچیدگی‌هایی پیدا کرده است و با تمهیداتی قابل رفع و رجوع باشد، که پس از نصب استانداران و مدیران جدید می‌تواند مورد مطالبه جدی قرار گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: شاید مطالبه از مدیران سابق که احتمال جابجایی آنها وجود دارد عملی نباشد زیرا یک ماه دیگر ممکن است جابجا شوند اما بعد از تثبیت مدیران دولت سیزدهم، این مطالبات و پیگیری جدی و عملیاتی آنها قابل تحقق و مورد انتظار خواهد بود.