به گزارش خبرنگار آوای بیستون، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در شورای اداری سمنان همزمان با شامگاه پنجشنبه به میزبانی هلال احمر سمنان با بیان اینکه طبق قانون یک درصد سود حاصل از فعالیت معادن باید به روستاهای همجوار تعلق بگیرد چرا این قانون اجرا نمی‌شود؟ بیان داشت: اگر تصرفی صورت گرفته حتماً تصرف غیرقانونی […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در شورای اداری سمنان همزمان با شامگاه پنجشنبه به میزبانی هلال احمر سمنان با بیان اینکه طبق قانون یک درصد سود حاصل از فعالیت معادن باید به روستاهای همجوار تعلق بگیرد چرا این قانون اجرا نمی‌شود؟ بیان داشت: اگر تصرفی صورت گرفته حتماً تصرف غیرقانونی است.

وی افزود: یک درصد سود حاصل از فعالیت معادن، متعلق به روستاهای همجوار است و حتماً باید صرف توسعه روستاها شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه استان سمنان معادن خوبی دارد که درآمد خوبی از آنها کسب می‌شود، افزود: وقتی قانون، حکمی می‌کند، باید اجرا شود، بنده معتقدم این قانون حتماً و از روز شنبه بدون هیچ تأخیری اجرا شود و حتی معوقات هم قابل پرداخت هستند.

رئیسی بیان داشت: وقتی قانونگذار قانون مشخص کرده که یک درصد از سهم فعال بودن معدن متعلق به روستاست روستایی که از لحاظ بهداشت آب و برق مشکل دارد چرا سهم روستا به روستاییان تعلق نمی‌گیرد؟ حتی ۱۵ درصد از معوقات قابلیت پیگیری دارد.