به گزارش خبرنگار آوای بیستون، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور صبح امروز (چهارشنبه ۲۳ آذر ماه) در چهاردهمین همایش ایران و مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: کسانی که فکر می‌کردند ۳۱ شهریور سال ۵۹ امکان اداره جنگ برای ایران وجود ندارد، دیدند چگونه کشور و دست توانای نیروهای دلداده به انقلاب با […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور صبح امروز (چهارشنبه ۲۳ آذر ماه) در چهاردهمین همایش ایران و مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: کسانی که فکر می‌کردند ۳۱ شهریور سال ۵۹ امکان اداره جنگ برای ایران وجود ندارد، دیدند چگونه کشور و دست توانای نیروهای دلداده به انقلاب با تلاش خدمتگزاران سپاه حفظ شد و یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار نگرفت.
وی افزود: این خدمتگزاران عزتمندانه و غرور آفرین دفاع مقدس را پیش بردند و بعد از جنگ نیز کار ساخت کشور را آغاز کردند آنجا نیز کسانی که باور نمی‌کردند، ناباورانه دیدند چه کارهای بزرگی در کشور انجام شد.
رئیسی عنوان کرد: نام قرارگاه سازندگی این سال‌ها با انجام کارهای بزرگ در کشور همراه بوده است همچنین این قرارگاه در عرصه‌های مختلف از جمله نفت و گاز، راه سازی، آبرسانی، سدسازی، نیروگاه سازی و سایر حوزه‌های بزرگ از طریق استفاده از علم و فناوری خدمات بسیاری داشته است.
رئیس جمهور تصریح کرد: خدمتگزاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانش و دانایی را به توانایی ضمیمه کردند. ضمیمه کردن دانایی و توانایی به معنای انجام کار علم پایه و دانش بنیان است و همان چیزی است که در این مدت در قرارگاه خاتم الانبیا شاهد آن بوده‌ایم.
وی بیان کرد: در دولت سیزدهم و پیش از آن زمانی که در قوه قضائیه و آستان قدس رضوی بودم همواره با دوستان قرارگاه سازندگی در ارتباط بوده‌ام چرا که هر جا سخن از کار بزرگ بود آنها با روحیه، انگیزه و داشتن نقشه راه اعلام می‌کردند که آمادگی حضور در میدان را دارند.
رئیس جمهور عنوان کرد: بسیاری از پیمانکاران امروز با اتکا به قرارگاه به میدان کار می‌آیند چرا که قرارگاه خاتم الانبیا از فعالیت آنها با قدرت پشتیبانی می‌کند تا آنها با انگیزه فعالیت خود را پیش ببرند.
رئیسی ادامه داد: آبرسانی به خوزستان، همدان و کردستان از خدمات ارزنده قرارگاه خاتم الانبیا بود و اینکه در این مدت نامی از این عزیزان برده نشد به علت آن است که آنها اغلب خدمات و تلاش‌های بسیاری را گمنام انجام داده‌اند.
اقتصاد، یکی از عرصه‌های جنگ ترکیبی است
وی افزود: امروز مردم احساس می‌کنند که سپاه پاسداران هم در دوره دفاع مقدس کنار آنها بوده و هم در سختی‌های بعد از جنگ تحمیلی، از خدمت رسانی در سیل و زلزله گرفته تا پروژه‌های بزرگ نقش آفرینی کرده است. ساختن کشور و پروژه‌هایی با تکنولوژی پیشرفته امروز به تلاش خدمتگزاران قرارگاه خاتم الانبیا در دست انجام است.
رئیسی ضمن قدردانی از تلاش و مجاهدت نیروهای قرارگاه خاتم الانبیا بیان کرد: این عرصه نیز همچون سال‌های دفاع مقدس، عرصه نبرد با دشمن است. زمان جنگ نیروهای نظامی دشمن در برابر ما سنگربندی کرده و جمهوری اسلامی را مورد هجوم قرار داده بودند، امروز نیز دشمنان در یک جنگ ترکیبی که یک ساحت آن حوزه اقتصادی است، علیه ایران صف آرایی کردند.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دشمن نمی‌خواهد ایران در حوزه اقتصادی توانمند ظاهر شود، عنوان کرد: سپاه آنچنان که در گذشته در جریان دفاع مقدس تولید قدرت کرد، امروز نیز در قرارگاه سازندگی تولید قدرت را ادامه می‌دهد.
قدرت، فقط ساخت مشک نیست!
وی با اشاره به اینکه ما به ساخت موشک و قدرت دست‌یابی به تجهیزات نظامی افتخار می‌کنیم، یادآور شد: قدرت فقط ساخت موشک نیست. باید بدانیم دشمن نمی‌خواهد ما در حوزه اقتصادی به فناوری و نتایج بزرگ دست پیدا کنیم.
رئیسی تأکید کرد: یکی از حوزه‌های تولید قدرت می‌تواند به دست توانای قرارگاه سازندگی از طریق انجام کارهای بزرگ، از جمله ساخت کارخانجات و راه اندازی چرخ تولید و همچنین فراهم کردن زیرساخت‌های اساسی رقم بخورد.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کاری که امروز در حوزه نفت و گاز در پارس جنوبی انجام می‌شود از کارهای عزت آفرین، افتخار آفرین و ثروت آفرین است. چنین کارهای بزرگی به ویژه وقتی با انگیزه الهی و توسط نیروهای کارآزموده و مخلص صورت می‌گیرد، حتماً ماندگار خواهد بود.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در تحلیل اغتشاشات اخیر فرمودند دشمن از پیشرفت کشور عصبانی است. باید بدانیم ما به گستردگی همه دارایی‌هایی که داریم از جانب دشمن تهدید می‌شویم و این دارایی‌ها شامل تجهیزات پیشرفته، نیروی انسانی و اقدامات بزرگ می‌شود.
«ایران قوی» بدون اقتصاد قوی محقق نمی‌شود
رئیسی با تأکید بر اینکه باید اهداف دشمن و شرایط خود را بشناسیم، اظهار کرد: می‌توان با بهانه‌های مختلف، برای انجام کارها امروز و فردا کرد؛ اما از طرف دیگر می‌توان کمر همت برای تحقق اهداف و انجام کارها بست و تصمیم جدی گرفت. این همان روحیه‌ای است که در زمان جنگ وجود داشت و حفظ آن بسیار مهم است. آنچنان که به سوال «مگر می‌شود؟» با روحیه «ما می‌توانیم» پاسخ داده شده است.
وی با تأکید بر اینکه باید روحیه تبدیل تهدید به فرصت وجود داشته باشد، متذکر شد: دلیل اینکه دشمن ناامنی ایجاد می‌کند و ما را به مسائل حاشیه‌ای مشغول می‌کند، آن است که از متن غافل شویم. متن شامل ساخت و پیشرفت کشور و خدمت رسانی و گره گشایی از زندگی مردم می‌شود.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه ضروری است هر کسی در جایگاه خود بیندیشد که کشور باید قوی شود، اظهار کرد: قوت اقتصادی یکی از جلوه‌ها و ساحت‌های قدرت نظام است. ایران قوی بدون اقتصاد و زیرساخت‌های اقتصادی امکان پذیر نیست. ایران قوی بدون آنکه ظرفیت‌ها از قوه به فعل رسانده شوند، ممکن نخواهد بود.
وی یادآور شد: کشورهای اروپایی که ظرفیت آنها به مراتب کمتر از ایران است، چند برابر ما تولید ناخالصی دارند. همچنین برخی کشورهای منطقه به میزان پول نفت ما از اقتصاد دیجیتال درآمد دارند اما ما چنین درآمدی نداریم. این حوزه می‌تواند در اقتصاد ما بسیار اثربخش باشد.
رئیسی با اشاره به اینکه در اقتصاد کشاورزی کارهای بسیاری می‌توان انجام داد، عنوان کرد: روستاهای کشور عموماً آب، برق، گاز، جاده، خانه بهداشت و مدرسه دارند اما روستاییان به دلیل آنکه معتقدند کشاورزی برای آنها صرفه ندارد، در روستاها نمی‌مانند. چرا که ما نتوانستیم کاری کنیم کشاورزی برای آنها صرفه اقتصادی داشته باشد.
رئیس جمهور درباره اقتصاد معدن خاطرنشان کرد: برخی معتقدند بعضی از استان‌های ایران، بهشت معادن است. باید بدانیم اشتغال‌زایی و فعالیت در این عرصه می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد ما داشته باشد.
راه زیادی در پیش داریم
وی با بیان اینکه کارهای بزرگ و خوبی در حوزه‌های مختلف توسط نیروهای سپاه پاسداران انجام شده است، عنوان کرد: امروز برای تقدیر صمیمانه از خدمات قرارگاه خاتم الانبیا آمده‌ام اما باید بگویم راه زیادی در پیش دارید و کارهای بزرگی می‌تواند به دست توانای شما به خوبی انجام شود چرا که دانش، تجربه، انگیزه و اندیشه خوبی در اختیار شما قرار دارد.
رئیسی در پایان با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم سختی‌ها باعث تردید در راه و اهداف ما شوند، خاطرنشان کرد: باید فعالیت‌های پس از جنگ تحمیلی نیز در قالب «راهیان پیشرفت» تبیین شوند تا انگیزه لازم برای ادامه مسیر و آشنایی با عرصه‌های مختلف کشور ایجاد شود.