به گزارش آوای بیستون، فرزاد مخلص الائمه شامگاه جمعه در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی گفت: نسبت به برخی مؤلفه‌های اجتماعی و اقتصادی نگران هستیم اما مأیوس نیستیم و با امید به کار خود ادامه می‌دهیم. وی ادامه داد: سیاه نمایی عبارت رایج بیان من نیست تصریح می‌کنم احساس […]

به گزارش آوای بیستون، فرزاد مخلص الائمه شامگاه جمعه در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی گفت: نسبت به برخی مؤلفه‌های اجتماعی و اقتصادی نگران هستیم اما مأیوس نیستیم و با امید به کار خود ادامه می‌دهیم.
وی ادامه داد: سیاه نمایی عبارت رایج بیان من نیست تصریح می‌کنم احساس مردم خوب نیست. جامعه ادراکاتی دارد که گاهی با واقعیت فاصله دارد. یک اصل در حکمرانی این است که حکومت باید ادراکات مردم را مدیریت کند.
مدیریت ادراکات یک اصل در حکمرانی است
استاندار مرکزی با اشاره به مؤلفه‌های تأثیرگذاری چون شاخص ادراک از فساد و امنیت، بیان کرد: این شاخصه‌ها قابل اندازه گیری دقیق نیستند و هر چقدر سطح رفاه و امنیت در جامعه بالا باشد اما مردم احساس امنیت نکنند باز هم مشکل پیش می‌آید و اوضاع در هم می پیچد.

مخلص الائمه تصریح کرد: رسانه‌ها بسیار نقش مهمی در تبیین دارند و همان طور که می‌توانند باطلی را حق جلوه دهند، می‌توانند افکار عمومی را در راستای رسیدن به حقیقت و قضاوت صحیح مدیریت کنند.
نقشه مهندسی فرهنگی استان تدوین می‌شود
وی عنوان کرد: روح رکود و خمودگی بر بعضی از دستگاه‌ها حاکم است و با دغدغه شما در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، رسانه، بانوان و… موافقم. بنا داریم نقشه مهندسی فرهنگی استان با دعوت از نخبگان و صاحب نظران تدوین شود.
اولویت ما در انتصابات ابتدا تکمیل کادر استانداری و فرمانداری‌ها است
وی با اشاره به اینکه تحول امری تقریباً دفعی است، گفت: بروکراسی و دیوانسالاری معمولاً مانع تحول است و روند تحول را کند می‌کند بنابر این اولویت ما در انتصابات ابتدا تکمیل کادر استانداری و فرمانداری‌ها است.
استاندار مرکزی ادامه داد: مدیران کل را استاندار منصوب نمی‌کند بلکه طی فرآیندی با تعامل و هماهنگی وزارتخانه‌ها انتخاب و منصوب می‌شوند.
وی افزود: ما با ابر مسئله ناکارآمدی و مبارزه با آن مواجه هستیم و کانون ناکارآمدی ساختارها و فرآیندهای معیوب است و مدیران می‌توانند کاهش دهنده نارضایتی باشند تا به ناکارآمدی نیانجامد.
کسانی انتخاب می‌کنیم که مؤلفه‌های کار تیمی را داشته باشند
مخلص الائمه تأکید کرد: سه شاخصه اصلی انتخاب مدیران کارآمدی، روحیه جهادی و انقلابی است و در جریان انتصابات ما دنبال ایجاد گروه نیستیم بلکه به دنبال تیم سازی هستیم و کسانی انتخاب می‌کنیم که مؤلفه‌های کار تیمی را داشته باشند.

وی بیان کرد: یک مسئله مهم در فعالیت کارکنان و کارگزاران مسئله پاکدستی است و امروز رفتار برخی مدیران ناپاکدست سبب نارکارآمدی اداری و نارضایتی مردم از برخی مجموعه‌ها شده است بنابراین تلاش داریم تا با شناسایی و اولویت دادن به مدیران و کارکنان پاکدست برای بهبود وضعیت موجود و عبور از مشکلات تلاش کنیم.
استاندار مرکزی با تأکید بر تفویض اختیار به فرمانداران گفت: استاندار سکانداری فرمانداری‌ها را انجام می‌دهد و بنا نیست قایق آنها را پارو بزند.‌
زیر بار نیرویی که یک روز در استان خدمت نکرده، نمی‌رویم
مخلص الائمه با تأکید بر انتخاب مدیران بومی گفت: بومی صرفاً متولد استان نیست بلکه کسی است که به جغرافیای استان اشراف داشته باشد و زیر بار نیرویی که یک روز در استان خدمت نکرده، نمی‌رویم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان مرکزی در زمینه‌های مختلف عنوان کرد: ظرفیت استان در نیروی انسانی بسیار زیاد است که انتخاب در برخی موارد تا حدی سخت است.
استاندار مرکزی بیان کرد: ما با ۳۰ استان در یک کشتی نشسته‌ایم و برخی از تصمیم‌ها کلی و کشوری است اما در برخی موارد می‌توانیم به صورت استانی تصمیم بگیریم و اجرا کنیم.
مخلص الائمه گفت: ماشین اجرایی استان در حرکت است باید این ماشین را به تدریج اصلاح کنیم بدون اینکه متوقف شود. فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با توجه به ارتباطات تشکیلاتی که با مردم دارند، می‌توانند با همفکری‌ها، کمک میدانی و ارائه راهکار ملموس اجرایی، ما را یاری کنند.
انتظار داریم با مدیریت جهادی در راستای رسیدن به دولت جوان حزب الهی حرکت کنیم
احمدرضا نوازنی در این جلسه گفت: ما یک حزب سیاسی نیستیم؛ جمع حاضر متشکل از فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که احساس تکلیف و دین به اسلام و انقلاب آنها را به میدان می‌آورد و هیچ گاه دنبال سهم خواهی نبوده و نیستند.
وی ادامه داد: مردم در انتخابات به تحول در مدیریت کشور رأی داده‌اند و لحظه شماری می‌کنند که تغییر و تحولات مثبت اتفاق بیفتد و انتظار ما نیز این است که با مدیریت جهادی در راستای رسیدن به دولت جوان حزب الهی حرکت کنیم.
این فعال سیاسی تأکید کرد: بعضاً با مدیریت فشل و بی انگیزه‌ای در استان مواجه هستیم که آسیب عملکردشان بیش از منفعتشان برای جامعه است و قطار مدیریت استان با وجود این افراد راه نمی‌افتد بنابراین نیاز به تحول مدیریتی در استان بیش از پیش احساس می‌شود.
گفتنی است به کارگیری نیروهای بومی کارآمد و جهادی، مسائل حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی، دغدغه‌های معیشتی اقشار مختلف، واگرایی در نهادهای متولی خانواده شهدا و ایثارگران، نظام مسائل حوزه زنان و خانواده، ملزومات بهداشت و درمان در استان، احیای شبکه مشاوران جوان، حضور مدیران غیربومی خصوصاً در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، لزوم کادرسازی، ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی و توجه به جامعه قرآنی استان محور اصلی مباحث طرح شده در این جلسه بود.