به گزارش آوای بیستون، حجت‌الله عبدالملکی امروز در دیدار با مراجع تقلید، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را وزارت مردم دانست و اظهار کرد: سه و نیم میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی، ۲ میلیون نفر هم در صندوق بازنشستگان داریم علاوه بر این صندوق بیمه روستایی را نیز با پوشش روستاییان داریم و در سازمان […]

به گزارش آوای بیستون، حجت‌الله عبدالملکی امروز در دیدار با مراجع تقلید، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را وزارت مردم دانست و اظهار کرد: سه و نیم میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی، ۲ میلیون نفر هم در صندوق بازنشستگان داریم علاوه بر این صندوق بیمه روستایی را نیز با پوشش روستاییان داریم و در سازمان بهزیستی هم ۶ میلیون و پانصد هزار نفر تحت پوشش داریم که نیازمند رسیدگی بهتر و در حد انتظار هستند که همه ظرفیت‌های عظیم مردمی هستند.
وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ شرکت در زیرمجموعه وزارت کار وجود دارد خاطرنشان کرد: تمام این شرکت‌ها متعلق به مردم هستند و باید به‌خوبی مدیریت شوند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از موضوعات مهم این وزارت خانه را مساله بیکاری عنوان کرد و افزود: پنج و نیم میلیون بیکار در کشور داریم که دچار چالش هستند و باید در جهت رفع مشکل آن گام برداریم.
وی ادامه داد: با بیماری کرونا نیز عده‌ای بیکار شدند که باید به مشکلات آنها رسیدگی شود.
عبدالملکی یکی از موضوعات و مشکلات مهم روز جامعه را مساله تورم ذکر کرد و با تاکید بر اینکه در مدیریت کلان کشور باید تورم و گرانی مهار شود افزود: در کنار این مهم توسعه برنامه‌های اشتغالی که بتوانیم سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم در دستور کار است و رئیس جمهور نیز قول این مهم را داده است.
وی با تاکید بر اینکه وزارت کار متولی اشتغال زایی است که در این مسیر نیازمند همکاری سایر وزارت‌خانه‌ها هستیم گفت: البته امکانات و منابع خوبی در کشور وجود دارد که می‌توان از این مشکلات عبور کرد.