به گزارش خبرنگار آوای بیستون، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (پنج شنبه) در مراسم افتتاح ۱۵۵۰ طرح آموزشی، تربیتی و رفاهی در سراسر کشور همراه با سه طرح بیمارستانی، با بیان اینکه خوشحالم که در سی و دومین هفته از افتتاح‌های مهم امروز، شاهد افتتاح پروژه‌های بسیار مهم در بخش آموزش و پرورش […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (پنج شنبه) در مراسم افتتاح ۱۵۵۰ طرح آموزشی، تربیتی و رفاهی در سراسر کشور همراه با سه طرح بیمارستانی، با بیان اینکه خوشحالم که در سی و دومین هفته از افتتاح‌های مهم امروز، شاهد افتتاح پروژه‌های بسیار مهم در بخش آموزش و پرورش و سلامت بودیم، گفت: افتتاح‌های امروز ما از لحاظ فرهنگی بسیار اهمیت داشت. همه ما می‌دانیم پیشرفت کشور و حتی استقلال و امنیت ملی کشور در سایه آموزش فرزندان ما است.
وی افزود: فرزندان ما باید در کلاس‌های درس علم و مهارت را بیاموزند و با اصول اخلاقی و تربیتی آشنا شوند. همچنین باید با فرا گرفتن فرهنگ دینی و ملی، مسیر آینده خود را بیابند.
رئیس جمهور تاکید کرد: مدرسه جایگاه بسیار بااهمیتی است و معلمان نقش بسیار بزرگی دارند. امروز شاهد آن بودیم که هزار و ۵۵۰ پروژه آموزشی و تربیتی افتتاح شد که به معنای اهتمام دولت به مسئله آموزش و پرورش است. اینکه وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند روزانه ۸.۵ میلیارد تومان برای زیربنای آموزش و توسعه و تکمیل این پروژه‌ها دولت هزینه می‌کند، به معنای آن است که دولت اهمیت خاصی برای آموزش و پرورش قائل است.
روحانی اظهار داشت: اینکه امروز دیگر مدرسه‌های خشتی و گلی نداریم همه نشان دهنده این است که علم و تربیت برای ما مهم است.
وی تصریح کرد: در زمینه رفاهی نیز از ۱۸۰ مرکز رفاهی به ۴۰۴ مرکز رفاهی رسیدیم که رشد بیش از دو برابری را نشان می‌دهد. ما به روحیه معلمان اهمیت می‌دهیم و مردم شاهد هستند که تلاش‌های گسترده‌ای را برای ترمیم حقوق معلمان انجام داده‌ایم.
رئیس جمهور با اشاره به افزایش حقوق معلمان، گفت: اینکه امروز حقوق معلمان در هفت سال اخیر بیش از ۴ برابر افزایش داشته است نشان می‌دهد که ما به اهمیت آموزش و پرورش واقفیم. البته معلمان ما همیشه با عشق کار کرده‌اند. در آموزش و پرورش عدالت برای ما بسیار اهمیت دارد و معتقدیم روستایی و شهری، دختر و پسر همه باید از آموزش عمومی یکسان و رایگان استفاده کنند.
روحانی افزود: آموزش و پرورش فرهنگ یکسان جامعه را می‌سازند و موجب وحدت فرهنگی می‌شوند که خود برای وحدت، انسجام و امنیت ملی بسیار مهم است.
وی ادامه داد: از ابتدای دولت تأکید ما بر این بود که از آموزش حافظه محور برگردیم به آموزش پژوهش محور و امروز این تحول را شاهدیم و معتقدیم باید این مسیر را ادامه دهیم تا فرزندان این جامعه کتابخوان و محقق تربیت شوند. از سوی دیگر با توجه به توسعه دیجیتال، باید سواد دیجیتالی را به فرزندانمان آموزش دهیم.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در حوزه بهداشت و درمان، اظهار داشت: سلامت جزو افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم است. تحولی که دولت در این دو دوره در حوزه سلامت به وجود آورده، بی سابقه است. این تحولات در روستاها، شهرها و سراسر کشور رخ داده و متخصصان ما از مرکز به بخش‌های مختلف رفتند. امروز مردم راحت تر به پزشکان و متخصصان دسترسی دارند.
روحانی با اشاره به طرح تحول سلامت، افزود: از سال ۹۳ طرح تحول سلامت را شروع کردیم و قدم به قدم پیش آمدیم تا به امروز رسیدیم و شاهد هستید که تنها امروز حدود ۸۱۶ تخت بیمارستانی را افتتاح کردیم و همان طور که وزیر بهداشت گفتند تا اردیبهشت ماه حدود ۱۱ هزار تخت بیمارستانی دیگر افتتاح می‌شود.
وی تصریح کرد: در کل دولت یازدهم و دوازدهم با توجه به بازسازی و افتتاح بخش‌های مختلف پزشکی بیش از دو برابر کل تخت‌های بیمارستانی تاریخ ایران در دولت یازدهم و دوازدهم تخت بیمارستانی افتتاح شده است. یعنی کل تاریخ ایران را تا سال ۹۲ محاسبه کنید و از سال ۹۲ تا به امروز مجموعه تخت‌های افتتاح شده و بازسازی شده را کنار هم بگذاریم می‌بینیم که به بیش از دو برابر گذشته رسیده‌ایم که کار بسیار عظیمی است.
رئیس جمهور با تقدیر و تشکر از زحمات پزشکان و کادر بهداشت و درمان، گفت: ما هر چه تخت و بیمارستان بسازیم و تجهیزات و امکانات بیاوریم، تا پزشک دلسوز و عاشق و متخصصان علاقه مند به کشور نباشند به نتیجه نمی رسیم. امروز یکی از افتخارات ما این است که در دانش و اقدامات پزشکی جزو کشورهای پیشرفته دنیا هستیم.
روحانی اضافه کرد: بسیاری از افراد از کشورهای پیشرفته و مختلف جهان برای درمان و عمل جراحی به کشور ما سفر می‌کنند. این مهم تنها به دلیل ارزان بودن خدمات بهداشتی و درمانی نیست که البته بسیار ارزان‌تر از سایر کشورهاست، بلکه به خاطر اطمینان و اعتماد بیشتری است که به کادر درمانی ایران دارند.
وی خاطرنشان کرد: در دوره کرونا روزهای بسیار سختی بر کشور ما گذشت. از کادر وزارت ما تا تک تک بیمارستان‌ها تلاش گسترده‌ای را انجام دادند. بسیاری از آنهایی که از این بیماری شفا یافته‌اند در سایه تلاش و مجاهدت کادر درمان کشور بوده است که از آنها تشکر و در برابر آنها تواضع می‌کنم. همچنین به شهدای بزرگشان درود می‌فرستم و برای آنها که در مسیر مقابله با کرونا به این بیماری مبتلا شده‌اند، آرزوی سلامت دارم.
رئیس جمهور گفت: ان شاءالله با کمک و یاری از این کووید ۱۹ عبور خواهیم کرد و با هدایت رهبری و همدلی از تحریم عبور خواهیم کرد. همه علامت‌ها و نشانه‌ها در دنیای امروز از اروپا گرفته تا آمریکا نشان می‌دهد که دنیا فهمیده فشار حداکثری جواب نمی‌دهد و فشار حداکثری دوران پایانی خود را طی می‌کند و مردم ما در سایه استقامت و ایستادگی، کام شیرین تلاش‌هایشان را شاهد خواهند بود.