به گزارش خبرنگار آوای بیستون، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به شهرستان بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خراسان جنوبی به برکت جمهوری اسلامی بسیار در کوی و برزن آن کار شده است. وی بیان کرد: علی رغم همه تلاش‌ها در ۴۰ سال گذشته بازهم محرومیت‌هایی در این استان وجود دارد که […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به شهرستان بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خراسان جنوبی به برکت جمهوری اسلامی بسیار در کوی و برزن آن کار شده است.
وی بیان کرد: علی رغم همه تلاش‌ها در ۴۰ سال گذشته بازهم محرومیت‌هایی در این استان وجود دارد که باید برطرف شود.
وی با بیان اینکه یکی از مسائل استان جاده‌ها و پروژه‌های ریلی است، عنوان کرد: وزیر راه همراه ما هستند که این مسئله را دنبال می‌کنند.
رئیس جمهور بیان داشت: اصلاح جاده‌های مواصلاتی و اجرای پروژه‌های ریلی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی برای این استان خواهد بود.
وی ادامه داد: اگر چه در خراسان جنوبی کاهش نزولات آسمانی را داریم اما خداوند به این استان ذخایر و معدنی را داده که می‌تواند اقتصاد استان را متحول کند.
رئیسی بیان داشت: باید در جهت فعال کردن ظرفیت‌های معطل مانده معادن خراسان جنوبی کار شود.
وی افزود: سومین سفر استانی را به خراسان جنوبی انجام داده‌ام تا به مردم عزیز این استان سلام و عرض ادب داشته باشم.
رئیسی گفت: با توجه به بررسی‌هایی که از قبل انجام دادیم و نشست‌هایی که در استان داریم، اولویت‌های استان را دنبال شناسایی و دنبال خواهیم کرد.
رئیس جمهور با بیان اینکه مرز برای این استان یک فرصت است، گفت: مرز تهدید نیست و بهره برداری اقتصادی از فرصت‌های مرزی است.
وی ادامه داد: در استان‌های دیگر هم گفتیم که بازارچه‌های مرزی فعال شدن آن می‌تواند به گسترش و توسعه صادرات بینجامد و وضعیت اقتصادی مرزنشینان را سامان دهد.
رئیسی با بیان اینکه فعال شدن بازارچه‌های مرزی به نحوی می‌تواند به امنیت مرزها هم کمک کند، تاکید کرد: فعال شدن بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی به صورت جدی باید دنبال شود.