به گزارش آوای بیستون به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، هشتاد و پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد. مخبر در این جلسه پس از استماع گزارش دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص کاهش موارد ابتلا به کرونا در […]

به گزارش آوای بیستون به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، هشتاد و پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.
مخبر در این جلسه پس از استماع گزارش دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص کاهش موارد ابتلا به کرونا در کشور و افزایش واکسیناسیون سراسری، از تلاش‌های انجام شده در زمینه تهیه و تأمین واکسن و نیز افزایش تولید داخلی قدردانی و اظهار امیدواری کرد؛ ‌ با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور باشیم.
در این جسه بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فرآیند تأمین اعتبار برای تهیه واکسن، گفت: بخش زیادی از این روند در دولت سیزدهم انجام شده است.
وی افزود: تلاش و فداکاری کادر پزشکی و پیگیری مسئولان در زمینه تهیه واکسن داخلی و خارجی، کشور در حال عبور از پیک پنجم کرونا است.
رئیسی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا نیز در گزارشی به رکوردشکنی‌های پی درپی در انجام واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: خوشبختانه میزان ابتلا به کرونا در سراسر کشور شیب نزولی گرفته و امیدواریم در روزهای آینده شاهد کاهش تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور باشیم.
دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت رنگ‌بندی استان‌ها و شهرهای کشور، اظهار کرد: در حال حاضر تنها ۵۷ شهر کشور در شرایط قرمز قرار دارد و از هفته گذشته تا الآن ۱۲ شهر به رنگ آبی در آمده است.