به گزارش خبرنگار آوای بیستون، بنیاد ملی گندمکاران در نامه ای به سید ابراهیم رئیسی از اقدام دولت در تعیین قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای گندم قدردانی و اعلام کرد که با این اقدام تحقق شعار سال تا حدود زیادی قابل انجام خواهد بود. در متن نامه این بنیاد به رئیس جمهور آمده […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، بنیاد ملی گندمکاران در نامه ای به سید ابراهیم رئیسی از اقدام دولت در تعیین قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای گندم قدردانی و اعلام کرد که با این اقدام تحقق شعار سال تا حدود زیادی قابل انجام خواهد بود. در متن نامه این بنیاد به رئیس جمهور آمده است؛
برای تأمین غذای جمعیت رو به رشد کشور چاره‌ای جز افزایش تولید در واحد سطح نیست. گر چه تعهد چنین رسالتی به دلیل محدودیت منابع آب و شرایط اقلیمی نامساعد و عدم سرمایه گذاری مناسب در ارتقا راندمان آبیاری، بهره وری پایین آب در کشاورزی و عدم ورود تحصیلکرده‌های بخش کشاورزی در عرصه و جایگزین شدن آنها با نیروهای کم سواد و پا به سن سنتی محور با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم. اما می‌توان با اقتصادی نمودن کشاورزی، به کارگیری تکنولوژی‌های روز و تقویت روحیه همکاری بین بهره برداران پیشگام با سایر تولیدکنندگان فرهنگ سازی در جهت افزایش بهره وری از منابع آب، خاک، محیط زیست و کلیه نهاده‌های تولید جذب سرمایه‌های فکری انتقال نوآوری‌ها استفاده از تجارب گذشتگان و تلفیق آن با تکنولوژی‌های نوین و گذر از تحقیقات پایه و سوق دادن محققین به سمت تحقیقات کاربردی و ورود آنها به عرصه در جهت ایجاد ثروت و رشد اقتصادی به تولید پایدار و امنیت غذایی دست یافت.
بر اساس شعار سال که مقام معظم رهبری، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین را عنوان نهادند، باید سرلوحه کار مردم و مسئولین قرار گیرد و با عملیاتی نمودن این شعار در استفاده از دانش، علم و فن که منجر به افزایش تولید و همچنین اشتغال آفرینی هم به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم در بخش کشاورزی خواهد شد. عنایت و توجه به توسعه تحقیقات آموزش و ترویج دانش بنیان از ضروریات می‌باشد.
برای رسیدن به این اهداف یکی از راههای بسیار مهم جذب مشارکت کشاورزان در تمام فرایندهای تولید محصولات کشاورزی است. اگر بتوانیم با ارتقا درآمد تولید کنندگان انگیزه و امید را در آنها بالا ببریم قطعاً می‌توان در بخش کشاورزی شعار سال را تا حد زیادی محقق نمائیم. یکی از راه‌هایی که در ابتدای سال جدید توسط حضرتعالی، وزیر محترم جهاد کشاورزی و همه دست اندرکاران اتفاق افتاد؛ اقتصادی کردن محصول گندم با افزایش نرخ آن به «۱۱.۵۰۰ تومان» با دید کارشناسی و دوراندیشانه با توجه به بازار و قیمت جهانی غلات خصوصاً گندم و کاهش تولید جهانی آن در سال جاری به واسطه شرایط منطقه اتفاق افتاد و در کنار آن کاهش قیمت کودهای شیمیایی پایه عیدی تاریخی به کشاورزان گندمکار بود که موجبات دلگرمی و خوشحالی آنان را فراهم کرد.
لذا بنیاد ملی گندمکاران کشور که نقش بسیار تأثیرگذار در آموزش گندمکاران در سراسر کشور در جهت انتقال مهارت تجربه، فن و علم جدید به گندمکاران و پیگیری امورات آنها را در بخش گندم برعهده دارد از این حرکت به جا و شایسته بر خود واجب دانسته که از زحمات حضرتعالی دولت محترم، وزیر محترم جهاد کشاورزی و معاونت‌های مربوطه، مجری طرح گندم، نمایندگان محترم مجلس و کمیسیون کشاورزی، نمایندگان ناظر شورای قیمت گذاری، سازمان محترم برنامه و بودجه، وزارت محترم امور اقتصادی و دارایی، اعضای تشکل‌های کشاورزی عضو شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات کشاورزی و سایر دست اندرکاران کمال قدردانی و تشکر را داشته باشد که ان شاءالله در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم با ورود دانش به بخش کشاورزی و افزایش بهره وری بتوانیم مجدداً به خودکفایی در گندم و خوداتکایی در سایر محصولات دست یابیم.