به گزارش خبرنگار آوای بیستون اسدالله عباسی پیش از ظهر شنبه در نشست بررسی چالش های احیای تالاب بین المللی انزلی اظهار کرد: تا به امروز روند پیشرفت عملیات احیای مطلوب بوده است. وی باتاکید بر ضرورت تعیین تکلیف زمین کشاورزان حاشیه تالاب انزلی افزود: باید حدود تالاب انزلی و حقوق مکتسبه مردم و همچنبن […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون اسدالله عباسی پیش از ظهر شنبه در نشست بررسی چالش های احیای تالاب بین المللی انزلی اظهار کرد: تا به امروز روند پیشرفت عملیات احیای مطلوب بوده است.
وی باتاکید بر ضرورت تعیین تکلیف زمین کشاورزان حاشیه تالاب انزلی افزود: باید حدود تالاب انزلی و حقوق مکتسبه مردم و همچنبن وضعیت سه منطقه چراغ پشتان، ماراگوده و پیل علی باغ در محدوده تالاب انزلی تعیین تکلیف شود.
عباسی با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریعتر وضعیت سر ریز فاضلاب ها از ۱۱ رودخانه منتهی به تالاب انزلی در شهرهای همجوار این تالاب تاکید کرد و گفت: باید علاوه بر مدیریت زمان از توقف در عملیات احیای تالاب جلوگیری شده و از ظرفیت بومیان تالاب نیز استفاده شود.
استاندار گیلان اضافه کرد: با توجه به فرارسیدن ایام سفر در نوروز باید هرچه سریعتر آبراهه های سنتی و قدیمی تالاب انزلی تا یک ماه آینده برای بهره مندی قایقرانان و ذینفعان تالاب و استفاده گردشگران از این موهبت الهی احیا شود.
عباسی با بیان اینکه احیای تالاب انزلی باید با شتاب بیشتری در دستور کار قرار گیرد، افزود: بنادر و دریانوردی گیلان به دور از توجه به اظهار نظر های پراکنده و حواشی در خصوص تعیین تکلیف اسکله شماره ۱۰ اقدام کند.