به گزارش خبرنگار آوای بیستون، احمد وحیدی ظهر سه شنبه در سفر یک روزه به زنجان و در حاشیه بازدید از شرکت ایران‌ترانسفو، در جمع خبرنگاران از آماده بودن مرزهای جدید برای تردد زائران اربعین حسینی خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر شاهد تردد روان در مرزها از سوی زائران اربعین حسینی هستیم. […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، احمد وحیدی ظهر سه شنبه در سفر یک روزه به زنجان و در حاشیه بازدید از شرکت ایران‌ترانسفو، در جمع خبرنگاران از آماده بودن مرزهای جدید برای تردد زائران اربعین حسینی خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر شاهد تردد روان در مرزها از سوی زائران اربعین حسینی هستیم.
وی با یادآوری اینکه یکی از مرزهای جدیدی که برای تردد زائران اربعین حسینی آماده شده، مرز خسروی است، تصریح کرد: خوشبختانه با تمهیدات اتخاذ شده، مرزها برای تردد زائران اربعین حسینی روان بوده و با هیچ‌گونه مشکلی تا به امروز مواجه نیستیم.
این مسئول، از ارسال لوازم و امکانات ۵۰۰۰ موکب به عراق تا به این لحظه خبر داد و با اشاره به اینکه تا این لحظه نیز حدود ۶۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرزها عبور کرده‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که زائران اربعین حسینی باید به آن توجه داشته باشند، تردد از مرزهای جدید تمرچین و باشماق است؛ چرا که در این مرزها نیز امکانات خوبی برای زائران تدارک دیده شده است.
وزیر کشور با اشاره به اینکه یکی از معدود مشکلات ما در این زمینه مربوط به روند اجرایی امور است، یادآور شد: در خصوص زائران افغانستان و پاکستان نیز باید اظهار کرد که در این خصوص در حال مذاکره با دولت عراق هستیم تا مشکلات رفع شود.
وحیدی در ادامه با اشاره به بازدیدهایی که از پروژه‌های مختلف در زنجان داشت، اظهار کرد: معتقدیم مشکلات مربوط به منطقه ویژه اقتصادی که مربوط به حریم آن بود، قابل حل است. در این خصوص باید با جدیت وارد عمل شد؛ چرا که در رونق اقتصادی استان بسیار تأثیرگذار است.
وی از بازگشایی معابر پادگان ارتش در زنجان به عنوان راه‌حلی برای رفع مشکل ترافیکی این شهر خبر داد و گفت: در خصوص پروژه‌های مسکن ملی در زنجان نیز باید اظهار کرد که پیشرفت‌های قابل توجهی در این خصوص حاصل شده است که در این راستا شاهد واگذاری حدود ۲۰۰ واحد از این پروژه‌ها در آینده نزدیک خواهیم بود.
وزیر کشور با اشاره به جاده جدید بازگشایی شده به عنوان کمربندی در شهر زنجان اشاره کرد و گفت: این بازگشایی اقدام با ارزشی است که با همراهی شهرداری و آزاد شدن زمین توسط ارتش برای بازگشایی انجام شده که افتتاح آن در آینده نزدیک در رفع بار ترافیکی این منطقه از شهر مؤثر است.
وحیدی همچنین از یک شرکت تولید کنند به ترانس به عنوان دستاورد مهم صنعتی در تولید ترانسفورماتور قدرت و توزیع یاد کرد و ادامه داد: امیدواریم این تولیدات در آینده نزدیک به صورت صد درصد داخلی برسد.