به گزارش خبرنگار آوای بیستون، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان در حاشیه نشست هیئت وزیران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تا امروز نزدیک به ۲۰۰ میلیون واکسن داشتیم که حدود ۱۵۰ میلیون آن وارداتی و هدیه و ۵۰ میلیون آن هم تولید داخلی است. هر اندازه قرارداد با کشور یا شرکتی در مورد […]

به گزارش خبرنگار آوای بیستون، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان در حاشیه نشست هیئت وزیران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تا امروز نزدیک به ۲۰۰ میلیون واکسن داشتیم که حدود ۱۵۰ میلیون آن وارداتی و هدیه و ۵۰ میلیون آن هم تولید داخلی است. هر اندازه قرارداد با کشور یا شرکتی در مورد تامین واکسن ببندیم آن را مصرف می‌کنیم و اگر شرکتی اضافه تولید کرده باشد خودش می‌داند. در ستاد ملی کرونا امتیاز جدیدی مبنی بر اینکه اجازه صادرات به واکسن سازان داخلی داده شده است.
وی عنوان کرد: ما حتی یک مورد واکسن هم در گمرک نداریم و در وزارت بهداشت هر اندازه قرارداد داریم و خریداری شده است مصرف می‌شود.
وزیر بهداشت در رابطه با نگرانی مردم در مورد تامین دارو گفت: ما هیچ تغییری در روند تامین دارو در چند ماه آینده نداریم و به همان روال سال قبل ادامه پیدا می‌کند. ارز فراوان داریم و با هیچ کمبودی در این زمینه مواجه نیستیم.
عین اللهی با اشاره به تعرفه گذاری پرستاری، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعرفه گذاری پرستاری در شورای عالی بیمه مصوب شد و کارهای اجرایی آن در حال انجام شده است تا در هیئت دولت میزان آن تصویب شود. اقدامات خوبی در طرح گذاری پرستاری صورت گرفته است که به زودی خبرهای آن منتشر خواهد شد.
وزیر بهداشت با اشاره به مهاجرت پرستاران بیان کرد: مهاجرت پرستاران بسیار کم و ناچیز است، اما مسئله اشتغال در جهان این است که همه کشورها با افزایش نیروهای انسانی سروکار دارند و کشورهای جهان آنقدر مهاجر پذیر نیستند.
عین الهی در پایان تصریح کرد: افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی و پرستاری در دستورکار وزارت بهداشت و درمان است.